استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد :

ضرورت توجه به قرآن در زندگی /قرآن کتاب درمان است

  • شناسه خبر: 150951
ضرورت توجه به قرآن در زندگی /قرآن کتاب درمان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت :باید به قران به عنوان درمان نگاه کنیم کسانیکه با این ویژگی به ان نگاه می کنند افسرده و غمگین نخواهند بود جوانان امروز با قران مانوس نیستند .

خانه » آخرین اخبار » ضرورت توجه به قرآن در زندگی /قرآن کتاب درمان است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین گنجی در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ قران سوره های مبارک حشر و حجرات که در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: سوره حجرات چگونه زیستن و چگونه برخورد کردن از خدا تا خلق خداوند را مطرح می نماید .

وی با بیان اینکه سوره حشر در خصوص پیامبر شناسی می باشد گفت: در این سوره بیان می کند که هر چه را که پیامبر برای شما آورده است باید چگونه باشد و هر دستور عبادی ، سیاسی و خانوادگی می دهد باید تمام دستوراتش را بدون چون چرا و شک و تردید عمل کنید .

گنجی افزود: اسم اعظم بعد از احادیث در سه ایه اخر سوره مبارکه حشر امده است این نشان دهنده مهم بودن جایگاه این اسم است .

وی با بیان اینکه سوره حشر برای تربیت نسل مهم است عنوان داشت : این سوره برای تهذیب نفس مهم است امروز ما شکسته خورده نفس اماره ،ابلیس و یا شکسته خورده مدیران درست هستیم مدیریت اگر درست بود امروز ما مشکلات اقتصادی نداشتیم .

حجت الاسلام گنجی تاکید داشت:در هر قسمتی اگر شکست خوردیم شکست اخلاقی ،خانوادگی واجتماعی صد مرتبه هر شب ایات حشر را بخوانند تا مشکلات رفع شود .

وی از حافظان قرآن به عنوان قهرمانان یاد کرد و گفت:حضور حافظان در محافل اجتماعی و مذهبی بسیار ستودنی است .

حجت الاسلام گنجی با اشاره به ایاتی از قران کریم به جایگاه قرآن در زندگی تاکید کرد و بیان داشت : قران برای این نازل شده است که دردهای فکری  و ناهنجاری اجتماعی شما را درمان کند قران کتاب شفا و درمان است .

وی افزود :باید به قران به عنوان درمان نگاه کنیم کسانیکه با این ویژگی به ان نگاه می کنند افسرده و غمگین نخواهند بود جوانان امروز با قران مانوس نیستند .

حجت الاسلام گنجی گفت :حضورجوانان در فضاهای قلابی مجازی باعث بروز ایجاد مشکلاتی برای انها شده است با حفظ قرآن ونهج البلاغه به جوانان شادابی و نشاط ببخشیم قرآن آرامش به همراه می آورد .

وی ادامه داد : ما با ورزش و فوتبال جوانان مشکل نداریم باید هر چیز را در جای خودش انجام دهیم .

حجت الاسلام گنجی بیان داشت :انسان باید انسانیت خود را به برکت قران و ولایت پیدا کند اگر امروز مشکل داریم برای این است که از قران فاصله گرفته ایم .

وی با اشاره به روایتی از پیامبر خاطرنشان کرد :قران را با فهم عمیق بخوانید ،ایا مایلید مثل انسانهای سعاتمند زندگی کنید سعادت به داشتن پول نیست ،سعادت به داشتن صندلی قرمز ، قدرت و شهر طلبی  نیست انسان باید مانند شهدا زندگی کند تا شهره عالم شود .

حجت الاسلام گنجی بیان داشت :برخی دیوانه ریاست و قدرت هستند همه دیوانه اند خوش به حال انان که دیوانه خدا و ائمه هستند .

 

 

برچسب ها:
حجت الاسلام گنجی رفسنجان قران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان