دبیر اجرایی دومین همایش ملی پسته ایران مطرح کرد :

برگزاری همایش ملی پسته ایران باعث انتقال دانش علمی و تجارب به جاهای دیگر می شود

  • شناسه خبر: 150842
برگزاری همایش ملی پسته ایران باعث انتقال دانش علمی و تجارب به جاهای دیگر می شود

دبیر اجرایی دومین همایش ملی پسته ایران گفت:دانش تجربی و علمی که در این همایش وجود دارد و همچنین خود این همایش باعث گسترش دانش علمی در جاهای دیگر می شود .

خانه » رفسنجان » برگزاری همایش ملی پسته ایران باعث انتقال دانش علمی و تجارب به جاهای دیگر می شود

به گزارش خانه خشتی ؛دکتر علی علیزاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران شهرستان رفسنجان اظهار داشت:  :ماهیت دومین همایش ملی پسته ایران در رفسنجان به این است که این همایش به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی بیان داشت :رسالت رفسنجان این است که حداقل بتواند در بحث پسته جایگاه مهم خود را حفظ کند، شرایط خاص و تغییرات اقلیمی در شهرستان باعث یک سری تغییرات و تحولات شده است .

علیزاده تصریح کرد :دانش تجربی و علمی که در این همایش وجود دارد و همچنین خود این همایش باعث گسترش دانش علمی در جاهای دیگر می شود و یکی از دلایلی که در رونق این همایش موثر است این است  افرادی هستند که می خواهند بدانند پسته کاری در شهرهای دیگر کشوربه چه صورت است .

وی افزود :اجرا کردن این همایش و ارائه تجربیات در میزگردها در امید دادن به کشاورزان موثر است باید تمام کشور به سمت و سوی تجربیات و همایش ها پیش رود .

دبیر اجرایی همایش پسته خاطرنشان کرد :در گذشته همایشهای به صورت پراکنده در مورد پسته داشتیم سال ۹۵ در پژوهشکده پسته کشور دبیرخانه ای تحت عنوان دبیرخانه همایش های پسته کشور تشکیل دادیم قرار بر این شد که در هر نقطه ای از کشور همایشی در خصوص پسته برگزار می شود با هماهنگی این دبیرخانه باشد .

وی ادامه داد :ما دوره ای برای برگزاری این همایش های مشخص نکردیم همایش بسته به دانشگاه وشهر در دبیرخانه مورد بررسی قرار می گیرد و سعی شده است سومین همایش را با عنوان مشخص برگزارشود .

علیزاده بیان داشت :از نظر اجرایی یک کمیته دانشجویی برگزار کننده داریم که متشکل از ۵۰ نفر از دانشجویان کشاورزی می باشد که کار اجرایی را انجام می دهند .

وی به بخش مشارکت علمی این همایش اشاره داشت و گفت :بخشی از مقالات توسط دانشجویان ارائه می شود در این دانشگاه تمرکز مقالات بیشتر بر روی بحث پسته می باشد براینکه در مرکز پسته کاری کشور قرار داریم .

دبیر اجرایی این همایش تاکید داشت :قسمت عمده مقالات این همایش از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

دکتر حسن رنجبر عسکری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر هم در این نشست اظهارداشت :اعتمادی که بین جامعه صنعت و دانشگاه وجود دارد مختص دانشگاه ولی عصر رفسنجان  نیست در همه دانشگاه ها وجود دارد .

وی بیان داشت :هر دانشگاه باید بتواند نقش موثر در توسعه جامعه داشته باشد دانشگاه ولی عصر در بحث کشاورزی و کشت زعفران ورود پیدا کرده است این باعث شده است مردم دیگر روستاهای هم برای این طرح تشویق شوند و ورود پیدا کنند .

معاون پژوهش و فناوری گفت : مردم باید به جامعه دانشگاهی اعتماد کنند اگر دیوار بی اعتمادی در رفسنجان از بین برود تاثیر این همایش در پسته رفسنجان مشهود خواهد شد و لازم است دعوت کنیم از مردم که  در نشست ها و کارگاه های این همایش شرکت کنند .

وی عنوان داشت :حضور مردم در این همایش مخصوصا در نمایشگاه محصولات کشاورزی شهرستان مهم است.

 

تهیه و تنطیم خبر :منیژه نوروزی

 

برچسب ها:
اعتماد بین صنعت و مردم انتقال تجارب گسترش دانش علمی همایش پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان