از افزایش سهام ۴ تا ۵ برابری سهامداران شرکت کنکاش تا اجرای پروژه عظیم «صدچشمه »در رفسنجان

  • شناسه خبر: 150462
از افزایش سهام ۴ تا ۵ برابری سهامداران شرکت کنکاش تا اجرای پروژه عظیم «صدچشمه »در رفسنجان

رئیس شورای شهر رفسنجان گفت :در حال مذاکره هستیم ولی سهام مردم از آن چیزیکه بوده است ۴ تا ۵برابر افزایش پیدا کرده است ما این نوید را می دهیم که پیگیر این موضوع هستیم و به جای خوبی خواهیم رسید ولی شرایط اقتصادی کشور مانع این کار شد .

خانه » رفسنجان » از افزایش سهام ۴ تا ۵ برابری سهامداران شرکت کنکاش تا اجرای پروژه عظیم «صدچشمه »در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ نشست خبری شورای شهر و شهرداری شهرستان رفسنجان و مراسم تجلیل از خبرنگاران در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار گردید .

دکتر عباس سعید ،دکتری علوم ارتباطات اجتماعی به موضوع مسئولیت و رسالت اجتماعی روزنامه نگاران و مزیت های روزنامه نگاری الکترونیکی و اینکه آیا روزنامه نگاری سنتی به حیات خود ادامه خواهد داد یا نه اشاره داشت و اظهار داشت : اگر روزنامه نگاری سنتی بخواهد پایدار بماند باید به صورت تفسیری و تحلیلی کار کند .

در این جلسه هر خبرنگار به نمایندگی از نشریه و خبرگزاری خود  پیرامون موضوعات و عملکرد شهرداری و شورای شهر از رئیس شورای شهر و شهردار سوالاتی پرسیدند و شهردار و رئیس شورای شهر به سوالات انها پاسخ دادند .

علی مهردادیان خبرنگار هفته نامه اینه رفسنجان سوالات خود را در خصوص جذب بودجه جدید برای شهرداری و اینکه برای رودخانه مرکزی شهر که چهره زشتی را برای شهر به بوجود آورده است برنامه ای برای آن وجود دارد یا نه مطرح کرد .

رئیس شورای شهر در خصوص جذب بودجه اظهار داشت :شهرداریها باید خودشان هم درامد را کسب کنند و هم خودشان هزینه کنند بودجه های دولتی خاصی به آنها اختصاص نمی یابد .

وی بیان داشت :بودجه جدید به ما داده نشده است گر چه در سنوات گذشته بودجه های بهتر از زمان ما وجود داشته مهم این است بودجه مدیریت و اولویت بندی شده است .

حجت الاسلام هاشمیان گفت :بودجه ها را در قالب درخواست های مردمی و اولویت های مردم قرار دادیم .

عظیمی زاده شهردار رفسنجان ساماندهی رودخانه مرکزی شهر را معطوف به دو روش دانست و گفت :یک روش انجام یک سری فعالیتهای پراکنده بدون برنامه ریزی و دوم ارائه  یک طرح جامع که نتایج مطلوبی را در پی خواهد  داشت .

وی تصریح کرد :طرح صد سرچشمه با رویکرد تفریحی و گردشگری برای رودخانه مرکزی شهر در نظر گرفته شده است که علاوه بر خود شهرستان بتوانیم به عنوان یک جادبه گردشگری ،گردشگرانی را جذب شهرستان کنیم .

حجت الاسلام هاشمیان در خصوص سوال میرزا اسدی خبرنگار ایسنا در رابطه با مهمترین مصوبات سال جاری اینچنین گفت :ازآنجائیکه بنده به عنوان رئیس شورای استان هستم اولین کار ،شناسایی جایگاه و نهاد های دولتی در شورای اسلامی استان را انجام دادیم مشکلات و مسائل را مورد بررسی قرار دادیم در بخش کشاورزی ، صنعت و معدن رایزنیهایی صورت گرفت پیگیر مسائل هستیم.

وی افزود :در شورای معادن استان که شورای مهمی در درامد شهرداریهاست حضور یک اعضای شورا در شورای استان که در قانون نبود به ثبت رساندیم  که ناظر نرخ تخصیص ها آلایندگی به بودجه ها باشد .

عظیمی زاده در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد به عقیم سازی سگ ها و فرایند جمع اوری طولانی مدت این روش اشاره داشت و در جواب سوال خبرنگار ایسنا اینچنین اظهار داشت :اختصاص شماره تلفن برای عموم مردم جهت اطلاع رسانی برای جمع آوری سگ های ولگرد و همکاری دهیارهای برای جمع آوری سگ ها برای جلوگیری از ورود آنها  به مرکز شهر از جمله اقدامات ما بوده است .

روح الله بادپروا به نمایندگی از پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی سوالات خود را در خصوص شرکت کنکاش و مطالبات مردمی اغاز نمود و از شایعه رفتن شهردار از شهرداری صحبت به میان اورد .

حجت الاسلام هاشمیان در جواب ،با بیان اینکه شرکت کنکاش در سال ۸۸ تاسیس شد بعد از آن زمان نظر بر این بود که واگذاری سهام به شکلی باشد که فقیرترین قشر هم بتواند ازاین سهام بخرند گفت :قریب هزار و خرده ای در قالب یک سهم داریم و دوهزار خورده ای دو سهم خریدند درست است که صف های جلوی بانک ها را طولانی می دید ولی رقمی که واریز می شد بسیار کم بود هزار نفر هر کدام پنج هزار تومان واریز می کردند .

وی اضافه کرد :افراد محدودی هم بودند صد هزار و دویست هزار تومان سهام خریدند مجموع پولی که مردم فکر می کردند میلیارد ها ریال پول واریز شده است بیش از چند صد میلیون تومان پول نبود این رقم ناچیز بود که بخواهیم برایش برنامه ریزی کنیم .

رئیس شورای شهر رفسنجان گفت :البته این رقم را اعلام نکردیم به دلایلی که برخی فکر می کردند رقم بالاتر از اینهاست و می امدند مشارکت کنند و وقتی وارد مشارکت و بحث می شدیم می دیدیم که رقمی که آنها میخواهند از عهده اش بر نمی آییم تاهزینه کنیم قریب به ۶۰ مورد را هیات مدیره بررسی کرد از کسانیکه میخواستند از پول مشارکت مردم سرمایه گذاری کنند و هیچ کدام حاضر نشدند، دلیلش این بود که سرمایه بالایی نبود که بتوانیم کارخانه چند میلیارد تومانی را راه اندازی کنیم .

وی ادامه داد :اینکه ما تخشیص دادیم این پول کجا صرف شود و از بین نرود دو سال طول کشید تا اینکه به سمت معدن رفتیم معدنی پیدا کردیم ولی قیمت معدن قیمت بالایی بود کارشناسان بررسی کردند اگر میخواستیم ۱۰۰ درصد آن را خریداری کنیم امکانش نبود لذا با سرمایه گذارهای دیگر ،شریک شدیم شرکتی را به عنوان شرکت گوهر مس تاسیس کردیم که پروانه بهره برداری ان دو سال طول کشید گزارشی برای مردم ارائه دادیم که ما در فلان جا معدن خریداری کردیم متاسفانه یک عده ای کارشکنی کردند و گفتند اینها میخواهند بخورند ، ببرند و باعث شورش محلی و تعطیلی کار ما شد .

حجت الاسلام هاشمیان گفت :دعوای بین ما و ان منطقه ۵ تا ۶ سال طول کشید سرمایه گذار بزرگی از خارج از ایران برای حرکت کردن این چرخه اقتصادی معدن، وارد کردیم که آن زمان ۱۵ میلیارد تومان پول میخواست این پول در دست ما نبود به همین منظور از چین ،آلمان ،استرالیا و شرکتهای قوی دعوت کردیم تا شراکت کنند طی بازدید ،معدن را پذیرفتند و براینکه قراردادهایی که انها ارائه دادند چون یک طرف قضیه مردم بودند ما احتیاط کردیم احساس می کردیم اگر یک درصد اتفاق بیفتد می ترسیدیم کل سرمایه مردم  از دست برود .

وی اضافه کرد :با استرالیا تقریبا به توافق رسیدیم اما به خاطر مسائل برجام و امثال انها همه کشور ها پای خود را کنار کشیدند فعلا در حال مذاکره هستیم ولی سهام مردم از آن چیزیکه بوده است ۴ تا ۵برابر افزایش پیدا کرده است ما این نوید را میدهیم که پیگیر این موضوع هستیم و به جای خوبی خواهیم رسید ولی شرایط اقتصادی کشور مانع این کار شد .

عظیمی زاده در خصوص شایعه رفتن خود اینچنین گفت :همه ما روزی رفتنی هستیم فقط جریان خدمت گذاری است که  می ماند ،از زمانیکه خدمت رسانی را آغاز نمودم قصدم خدمت بوده و هیچ کجا هم نبوده که قهر کنم و استعفا بدهم این ذهنیت را از خودتان دور کنید تا زمانیکه به درد شهر رفسنجان بخورم هستیم هر وقت شورای شهر به عنوان نهاد تصمیم گیری تصمیمشان در مورد من عوض شد با کمال احترام صندلی را به شخص خدومتر و قویتر واگذار می نمایم .

برخورداری به نمایندگی از هفته نامه رفسنجان سوالات خود را در خصوص ارائه طرح و برنامه ماندگار برای شهر و بدترین مشکل و چالش شهرستان در راستای فعالیتهای عمرانی عنوان کرد .

رئیس شورای شهر از طرح “صد سرچشمه “به عنوان یک طرح ماندگار و درازمدت مدت یاد کرد و گفت :هدف اصلی ما این است که شهری زنده ،بافرهنگ و باانگیزه ایجاد کنیم و کاری کنیم که رفسنجانیها به شهر و شهروند بودن خود افتخار کنند .

شهردار از چالش ها به صورت عمومی و خصوصی یاد کرد و اظهار داشت :مهاجرت قشر تحصیل رفسنجانی بزرگترین چالش رفسنجان است باید به این موضوع به صورت اورژانسی و سریع پرداخت در این راستا باید سطح خدمات رفاهی مردم را افزایش داد .

وی اضافه کرد :با همدلی و همیاری و ارتباط خوب می توان بر این مشکلات فائق امد .

حامد قاسمی به نمایندگی از سایت روراستی سوالات خود را در خصوص سفر ریئس شورای شهر به آلمان و دستاورده های این سفر سوال پرسید .

حجت الاسلام هاشمیان در خصوص سفر خود اینچنین اظهار داشت :سفر من به آلمان با هزینه شخصی بوده است و برای بررسی و دیدن برخی مسائل شهری بوده است معتقدیم که باید از علم و تکنولوژی دنیا برای توسعه شهر استفاده کنیم .

وی بیان داشت :در این سفر به بحث زباله که چالش بزرگ در کل کشور است پرداختم در صنعت زباله سوزی ۱۰۰ درصد زباله استفاده می شود  و برای کشور درامدزا است ما میخواهیم این صنعت را در ایران پایه گذاری کنیم و شهرستان رفسنجان هم به عنوان اولین شهر در کشور که از این صنعت استفاده می کند مطرح باشد .

وی ادامه داد :این کار نیاز به سرمایه گذاری عظیم است که همکاری سرمایه گذاران و شورای اسلامی شهر کرمان را می طلبد و همچنین یکپارچه سازی مدیریت شهری از دیگر دستاوردهای این سفر بود .

مجتبی نقی زاده خبرنگار سازش خبر سوالات خود را در خصوص عدم پیشرفت فیزیکی شهر و عدم رسیدگی به بلوار شهید عابدینی واینکه چه برنامه ای برای عقب نشینی خانه های  ورودی کریم اباد  در نظر دارید مطرح کرد .

عظیمی زاده در این باره اظهار داشت :در خلال پیشرفتهای شهر در بلوار جمهوری از یک ظرف آسفالت و طرف دیگر اجرای لوله گذاری باید صورت گیرد امیدداریم شرکت اب و فاضلاب زودتر کار را انجام دهند تا به محض تکمیل لوله گذاری آسفالت صورت می گیرد .

وی در خصوص بلوار شهید عابدینی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت باید در این زمینه اطلاعات کسب کنم و همچین در ورودیهای شهر یک سری بخش هایی که بودجه پیش بینی شده است از قبل، ولی در ماه شهریور کار کمیسیون سازی را در شهرداری فعال کردیم ساختاری برای تملک برای توافق با مالکین که نهایتا مصوبه شورا برای خرید و پرداخت وجه که این کار در شهرداری باید صورت گیرد  پروژه هایی که پیش بینی ازاد سازی در این ساختار انجام شده است تا پایان سال با وصول درامد شهرداری و توافق مالکین ازاد سازی می شود .

سلطانی از هفته نامه سمن در خصوص زمینهای بلاتکلیف و افزایش زبالگردها و و تکلیف درامد حاصل از آن سوال پرسید .

حجت الاسلام هاشمیان در خصوص بلاتکلیفی زمینها اظهار داشت :این کار قانون دارد ما طبق قانون عمل خواهیم کرد اگر مالکین زمینهای بلاتکلیف اقدامی جهت ساخت و ساز و یا حصارکشی نکنند هر ساله مشمول عوارض خواهند شد .

عظیمی زاد ه هم در خصوص تفکیک زباله ها در شهر اینچنین گفت :در شهر ساختار منظمی برای زباله وجود نداشت ما با مکانیزه کردن ماشین ها زباله و طراحی کردن طرح پسماند برای شهرستان و تفکیک زباله ها در این راستا اقدام کردیم .

ملایی از هفته نامه شایورد سوالات خود را در خصوص عدم رسیدگی به بافت فرسوده شهر و شفاف سازی در خصوص بودجه ها و شهر فروشی عنوان کرد .

حجت الاسلام هاشمیان در این خصوص اظهار داشت :ما شهر فروشی نکردیم  بنا بر شهر فروشی نداریم ،بودجه ای از سال قبل به ما منتقل نشده است آیتم های بودجه های سال قبل مشخص است ،در گذشته  متاسفانه از راه های درامد شهری می بایست اقدام شود اقدام نشده است و خسارت سنگینی را به شهرداری وارد کرده است و از طرفی شهر فروشی کرده اند ولی ما با توجه به اولویت و نیازهای شهرکار خواهیم کرد .

عظیمی زاده در ادامه گفت :وصول درامد ابزار می خواهد وقتی ابزارش در شهرداری نگه نداریم درامد شهرداری کم می شود اتکا به درامدهایی که ارزش افزوده است و حاصل الایندگی و یا شهرفروشی است شهرداری را محدود می کند و فعالیتهای شهرداری با چالش مواجه می کند باید یک سری ایتم های درامدی دیگر را پوشش دهیم .

کریمی خبرنگار سرمه بیداری و کوثر در خصوص اولویت عمرانی شهرستان و شفاف سازی مالی سوال پرسید

حجت الاسلام هاشمیان در این خصوص اظهار داشت :ما در هر فصل گزارش عملکرد را به مردم ارائه خواهیم داد و اولویت عمرانی نداریم تمام اولویت ما ایجاد حس افتخار رفسنجانی و خدمت به مردم است .

الهام ابولی به نمایندگی هفته نامه طلوع ایده در خصوص تامین منبع پایدار و همچنین بلاتکلیفی زمینهای اسدآباد و تغییر کاربری انها سوال پرسید .

عظیمی زاده در این خصوص اظهار داشت :درامد پایدار شهر مستلزم یک فرایند طولانی مدت است برنامه های سرمایه گذاری در حال انجام است که نتایج ان در سالهای اینده اعلام می شود و همچنین در خصوص تغیبر کاربری زمین ها بدون برنامه نیستیم و اقدام خواهیم کرد .

امجدی از هفته نامه فرهنگ و هنر در خصوص ساماندهی موقت محل گدرگاه موتورفروشها و ناامنی این محل صحبت کرد و عظیمی زاده در این خصوص اظهار داشت :فاز دوم عملیات اجرایی رودخانه مرکزی شهر راآغاز خواهیم کرد و ساماندهی موقت این محل را در دستور کار خواهیم داد .

بازمانده خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص برنامه ها برای جذب سرمایه گذاری در شهرسوال پرسید و حجت الاسلام هاشمیان خبر از تشکیل هایت عالی سرمایه گذاری در شهرداری داد و گفت :شناسایی پتانسیل ها ی شهر و دعوت از سرمایه گذاران را در دستور کار داریم و ایحاد بیمارستان خصوصی و ایجاد پارک بزرگ یکی از بزرگترین اتفاقات رفسنجان است که صورت می گیرد .

بحرینی به نمایندگی از شایور نیوزاز شهرداری شیشه ای و شهر هوشمند در رفسنجان صحبت به میان اورد و از دغدغه اصلی مردم که مطالبه گری است سوال پرسید .

حجت الاسلام هاشمیان از بالا بردین روحیه مطالبه گری در مردم سخن گفت و اظهار داشت :با راه اندازی تالار گفتمان روحیه مطالبه گری را در رفسنجان افزایش خواهیم داد .

عظیمی زاده گفت :ما هیچ مشکلی برای شفاف شازی و شهرداری شیشه ای نداریم ما مسائل را بازگو خواهیم کرد ولی برخی مسائل موجب نگرانی مردم می شود از گفتن آنها صرف نظر خواهیم کرد چراکه نگرانی مردم را بیشتر می کند در خصوص شهر هوشمند فنداسیون ان ریخته شده است .

بمی نژاد خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص درامد سالیانه ارامستان و فروش قبر سوال پرسید .

عظیمی زاده در این خصوص اظهار داشت :ما قبر لاکچری به کسی به زور نفروخته ایم اگر متقاضی داشته باشد از قبل بوده است قبور خانوادگی که ساخته می شود به متقاضی فروخته می شود ولی در کل آن چیزیکه ساخته شده مورد تایید من نیست سبک قبرها باید عوض شود و ایجاد سقف در بالای قبور کار اشتباهی است نیاز به هزینه سنگین نبود اگر قرار بود سقفی زده شود بایستی سقف سبک و کم هزینه می بود در امدهای حاصل آن صرف آرامستان می شود.

عظیمی زاده در خصوص سوال ترابی مبتنی بر ارائه مدارک و اسناد به خبرنگاران جهت شفاف سازی در بودجه های گذشته شهرداری، اینچنین گفت :نگاه به گذشته ما را از اینده باز می  دارد ما وقت خود را برای گذشته نخواهیم گذشت عزم ما این است که برای اینده کار کنیم ابزار کار ما استفاده بهینه از امکانات موحود شهر است قانون و دستگاه های قضایی کار خودشان را انجام خواهند داد .

در پایان جلسه درخواست زمین از شهرداری برای خبرنگاران  و ارائه خدمات رایگان برای تغییر کاربری و تخفیفات پروانه مطرح شد و رئیس شورای شهر و شهرداری قول مساعد داد  تا جائیکه قانون اجازه خواهد داد در این خصوص خبرنگاران  را یاری می رساند .

گزارش :منیژه نوروزی

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
بافت فرسوده شهر پروژه صد سرچشمه تفکیک زباله ساماندهی زمین های بلاتکلیف ساماندهی سگ های ولگرد شرکت کنکاش ورودی های شهر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان