سه میلیون تن محصولات باغی در رفسنجان از بین رفته است

  • شناسه خبر: 148805
سه میلیون تن محصولات باغی در رفسنجان از بین رفته است

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: سه میلیون تن محصولات باغی امسال در این شهرستان از بین رفته است  و متوسط پسته شهرستان ۵۰ کیلو در هکتار است که هزینه هر کیلو پسته ۲۰۰ هزار تومان می شود .

خانه » اقتصادی » سه میلیون تن محصولات باغی در رفسنجان از بین رفته است

به گزارش خانه خشتی ، حسین رضایی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار رفسنجان اظهار داشت: ۲۰ درصد سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان تعلق گرفته است که با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود. از ۱۷ خرداد امسال تا کنون ۴ تن گوشت گرم وارد شده است و قریب ۵ تن گوشت منجمد هم به صورت هفتگی وارد می شود .

وی بیان داشت :با توجه به نوسات قیمت و افزایش ۳۰ درصدی قیمت سویا و ۴۰ درصدی ذرت قیمت گوشت مرغ تحت تاثیر قرار گرفته است.

رضایی افزود: یک مرحله جوجه‌ریزی در اردیبهشت به میزان ۳۹۰ هزار و ۴۲۰ قطعه صورت گرفت و در خردادماه با ۳۲۰ هزار قطعه مقداری افت داشتیم با توجه به اینکه  برای رفسنجان هرماه ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار قطعه مرغ ریزی داریم برای آینده کمبود مرغ را نخواهیم داشت .

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح کرد :افزایش قیمت عرضه ذرت و سویا بازار مرغ را با تنش مواجه کرده است با توجه به ذخیره سازی، تا ۴ ماه اینده کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت .

وی خاطرنشان کرد :هزینه هر مرغ زنده که از مرغداری وارد می شود ۱۵۰۰ تومان است و تلفات ده درصدی باید همیشه برای آن در نظر گرفته شود در تیر ماه ۳۴۰ قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که شهریورماه قابل عرضه به بازار است.

رضایی اضافه کرد :آخرین قیمت شیر از ۱۶۰۰ به ۱۹۰۰رسیده است که با قیمت ۱۹۵۰ تومان عرضه می شود .

وی تاکید داشت :سه میلیون تن محصولات باغی امسال از بین رفته است زمانیکه تولید در هکتار کاهش یابد هزینه های ان افزایش می یابد سال گذشته در هر هکتار ۸۰۰ کلیو پسته داشتیم که ده میلیون تومان هزینه هر هکتار می شده است امسال متوسط پسته شهرستان ۵۰ کیلو در هکتار می باشد که هزینه هر کیلو پسته ۲۰۰ هزار تومان می شود .

رئیس جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد :بعضی محصولات با توجه به تقاضای بالا  و خسارت با قیمت بالا عرضه می شود توصیه می شود میوه های میدان تره وبار با قیمت ان در مغازه ها عرضه شود .

وی اضافه کرد :ضمن حفظ تولید داخل باید تولیدکننده را حمایت کرد .

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پسته پسته رفسنجان جهاد کشاورزی رفسنجان حسین رضایی خشکسالی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان