در کارگروه اشتغال مطرح شد:

اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 148428
اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی در رفسنجان

در جلسه کارگروه اشتغال رفسنجان مطرح شد: یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی در رفسنجان در سال ۹۷ اختصاص یافته است.

خانه » اقتصادی » اختصاص ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور معاون عمرانی فرماندار و دیگر اعضا در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

علی آرمان معاون فرماندار در این جلسه  با تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) اظهارداشت :بحث های مربوط به توسعه روستایی بحث هایی هستند که قابل اجرا می باشند و کارهای آن  در سال قبل انجام شده است .

وی بیان داشت :مشکلات این طرح ها هم تا حدودی هماهنگ و مرتفع شده است و پرداخت های متقاضی آغاز شده است در سال ۹۷ با توجه به رفع موانع قانونی امیدواریم بتوانیم بهتر و سریعتر متقاضیان را جذب کنیم و  توسعه اشتغال را داشته باشیم .

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تصریح کرد : یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی در رفسنجان اختصاص یافته است که توزیع خواهد شد.

وی افزود: سامانه ملی رصد در سال گذشته به تعهدات ان رسیدیم امیداریم مسائل و مشکلات دراین زمینه برطرف شود و  بتوانیم بحث تعهد سال جاری را در اولین فرصت وارد کنیم تا در ارزیابی دچار مشکل نشویم .

سقف سنی متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی ۶۰ سال است

محمد عسکری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه بیان داشت: اعتبارات مشاغل خانگی بر اساس اولویت هایی که  استان برای شهرستان مشخص کرده اند تقسیم می شود سقف تسهیلات مشاغل خانگی ده میلیون تومان است و سقف سنی متقاضی هم ۶۰ سال می باشد .

عسکری افزود :طرح های که در جلسه کارگروه مورد بررسی شده در مورد بند الف تبصره ۱۸ است طرح های کارفرمایی، طرح های بزرگی است که اشتغال ایجاد می کنند ولی مشاغل خانگی برای افراد در خانه داده می شود .

وی بیان داشت :اولویت ها مشاغل خانگی برای خود شهرستان است اینکه مردم بدانند در چه حوزه هایی ظرفیت اشتغال وجود دارد و  اولویت ها براساس ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان است و طرح ها بر اساس دستگاه های دولتی متفاوت است.

با اعتبارات دولتی پروژه ای به اتمام نمی رسد / بخش خصوصی به صورت دلسوزانه وارد میدان شود

حسن محمدی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت رفسنجان نیز اظهار داشت : در این وضعیت کنونی ادارات یک چشم اندازی از صنعت ارائه دهند نیاز به همکاری همه ارگانها داریم اداره برق ،گاز ،آب ،محیط زیست با همکاری خود میتوانند صنعت رفسنجان را گسترش دهند و اینکه برای رسیدن به هدف باید بدانیم چه کمکی به همدیگر می توانیم بکنیم .

وی افزود :برخی طرح ها به کرمان رجوع داده می شود و این زمان را از ما می گیرد در بحث صنعت یقین داشته باشید پروژه هایی که اغاز می شود اگر در وقت خودش تمام نشوند دیگر به اتمام نمی رسند و این کار مستلزم این است که اداره برق و گاز زمان دوماه را به ده روز کاهش دهد و همکاری لازم را داشته باشند .

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت عنوان داشت :ما باید هم سویی در اجرای پروژه ها را ایجاد کنیم در حالیکه ما در کنار هم هستیم و تلاش می کنیم ولی به هدفی نمی رسیم لذا باید همه ارگانها در زمینه صنعت همکاری کنند تا سرمایه گذار خسته نشود.

وی گفت :۱۰ طرح خاص اشتغال زا در قالب طرح های توسعه روستایی به صورت ۴۹ درصد مشارکت دهیاری و ۵۱ درصد از روستاهای رفسنجان اجرا می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار آنها در مس سرچشمه است .

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت تاکید داشت :ما معتقد هستیم که اگر بخواهیم از طریق اعتبارات دولتی پروژه ای را به اتمام برسانیم این امکان پذیر نخواهد شد باید بخش خصوصی به صورت دلسوزانه وارد میدان شود پروژه ای را باید به انجام برسانیم که اشتغال آن ماندگار باشد و بازار ان خوب باشد .

وی افزود :به همین منظور به دنبال طرح های خاص و تخصصی رفته ایم که سرمایه گذار به صورت دانگی مشارکت کند ۱۰ تا ۱۱ طرح را تعریف کرده ایم که با همکاری مس سرچشمه و متخصص امکان پذیر می باشد .

 

 

 

برچسب ها:
اعتبار مشاغل خانگی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان