امام جمعه رفسنجان در نشست خبری عنوان کرد:

تریبون نماز جمعه متعلق به همه گروه ها و سلیقه هاست / از دولت حمایت می کنیم و تذکرات برای تسریع در کارهاست / بیماری یکی از الطاف الهی است

  • شناسه خبر: 148397
تریبون نماز جمعه متعلق به همه گروه ها و سلیقه هاست / از دولت حمایت می کنیم و تذکرات برای تسریع در کارهاست / بیماری یکی از الطاف الهی است

امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولین تریبون نماز جمعه را از خود بدانند این تریبون مقدس نظام است و متعلق همه گروه ها و سلیقه هاست.

خانه » فرهنگی مذهبی » تریبون نماز جمعه متعلق به همه گروه ها و سلیقه هاست / از دولت حمایت می کنیم و تذکرات برای تسریع در کارهاست / بیماری یکی از الطاف الهی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در نشست خبری که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه نظام مقدس جمهوری اسلامی که صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران در دفتر وی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهداء و امام جمعه فقید رفسنجان حجت الاسلام هاشمیان اظهار داشت: اصحاب رسانه سربازان گمنام عرصه خبر با رعایت انصاف و عدالت جانبداران حق مردم هستند.
وی افزود: مسئولین باید ترغیب به خدمت شوند اما اگر خطایی سر زد باید تذکر داده شود اما حق مردم نباید نادیده گرفته شود.

رسانه وابسته بی ارزش است و واقعیت ها را همراه صداقت مطرح نمی کند

رمضانی پور گفت: خبرنگار و خبرگزاری مستقل و آزاد هستند از روی غرض و مرض مطلبی را منتشر نمی کنند و نقد را با هدف اصلاح و خیرخواهی انجام می دهند، رسانه وابسته بی ارزش است و واقعیت ها را همراه صداقت مطرح نمی کند.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: شما خبرنگاران کارهای خوبی که در شهر انجام می شود را بزرگ و برجسته کنید ، ما باید به پیشرفت شهر کمک کنیم نه اینکه باری را پاین بیاندازیم.

تریبون نماز جمعه متعلق به همه گروه ها و سلیقه هاست

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه فریضه ای است که امر خاص به انجام آن شده است و دارای ظرفیت های بالایی است که می توان برای جذب حداکثری از آنها بهره برد.

رمضانی پور با بیان اینکه میانگین حضور در نماز جمعه شهر رفسنجان بیش از ۵ هزار نمازگزار است تصریح کرد: سعی می شود خطبه ها کارآمدی داشته باشد ، ادعا نداریم که از تمامی ظرفیت های نماز جمعه استفاده کردیم و به کمک رسانه ها و مسئولین نیاز داریم.

وی افزود: مسئولین تریبون نماز جمعه را از خود بدانند این تریبون مقدس نظام است و متعلق همه گروه ها و سلیقه هاست.

پاسخ رئیس جمهور کشورمان که به تایید رهبر فرزانه انقلاب نیز رسید بسیار عالی بود

رمضانی پور بیان داشت: در آستانه ۴۰ سالگی سالگرد پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی ایران که روحیه انقلابی و جهادی و بسیجی فرزندان این ملت و مردم در عرصه های مختلف سیاسی رقم زده است ، قرار داریم و نقشه های دشمنان برای فروپاشی آن خیالی خام است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سخنان سخیف اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا این سخنان غیر معقول از سر ناچاری و بیچارگی و خنده آور است و پاسخ رئیس جمهور کشورمان که به تایید رهبر فرزانه انقلاب نیز رسید بسیار عالی بود.

وی افزود: آنها جرات حمله نظامی به ایران را ندارند و نخواهند داشت و اینکه بحث صادران نفت ما را تهدید کردند مسلم است که ما به جز تنگه هرمز راههای متعدد دیگری داریم که در سخنان رئیس جمهور نیز امد.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی رو به گسترش است و صدور ان اغاز شده است ، پهنه خاورمیانه را گرفته و در حال پیشروی است؛ همه باید کمک کنیم و رژیم جعلی صهیونیسم کوچکتر از ان است بتواند ضربه ای به جمهوری اسلامی بزند.

وی تصریح کرد: انها سعی می کنند از مشکلات معیشتی مردم سوء استفاده کنند و برخی مطالبات به حق کامیونداران ، بازاریان و دیگر اصناف که موقعیت شناس هستند و حق نظام و رهبری را می دانند دست مایه فتنه و آشوبگری قرار دهند.

از دولت حمایت می کنیم

رمضانی پور گفت: به فرموده رهبری مردم همین نظام هستند و مسئولان باید خودشان را جزو مردم بدانند نه طبقه ای بالاتر، باید خودشان را خدمتگزار مردم بدانند، پایه و اساس این انقلاب مردم اند.

وی افزود: در بحث اقتصادی رهبری و دولت ورود جانانه کردند و با ترمیم کابینه اقتصادی دولت می تواند شاهد گام های موثری در این زمینه باشیم.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: تذکراتی که از تریبون نماز جمعه داده می شود برای تسریع در کارهاست ، ما از دولت حمایت می کنیم و می خواهیم همین دولت بر سر کار باشد و اقتدار نظام را به نمایش بگذارد.

مصلی ضرورت شهر رفسنجان است

وی در خصوص روند تکمیل مصلی رفسنجان بیان داشت: مصلی رویکرد فرهنگی و عبادی دارد و برپایی برنامه های فرهنگی و اموزشی و کتابخانه در ساخت ان دیده شده است.

رمضانی پور با بیان اینکه با کاهش بودجه های کشور و وضعیت اقتصادی کنونی شاهد کمک های کمتری از سوی خیرین هستیم  و با بیان اینکه ساخت مصلی ضرورت شهر رفسنجان است عنوان داشت: پروژه سنگینی است که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت که تا به حال ۷ میلیارد هزینه شده است.
رمضانی پور بیان داشت: نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع زیر بنای مصلی است و تاکنون تنها ۱۵۰۰ متر از ۱۸ هزار متر سقف آن با کمک های مردمی ساخته شده است.
وی تصریح کرد:مصلی می تواند یک قطب مستحکم فرهنگی برای پدافند غیر عامل برای شهر باشد.
امام جمعه رفسنجان گفت:عجله ای برای ساخت مصلی نداریم و با کمک هایی اندکی که می رسد ساخته می شود.

بیماری یکی از الطاف الهی است
رمضانی پور در خصوص کسالتی که اخیرا بر وی عارض شده است، بیماری را یکی از الطاف الهی برشمرد و بیان داشت: جا دارد از پزشکان بیمارستان رفسنجان به ویژه دکتر وحید میرزایی، دکتر سجادی و سایر متخصصین که نظارت داشتند و ریاست و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی که بذل محبت داشتند کمال قدردانی بعمل آید.
وی افزود: این عارضه در ابتدا کیسه صفرا بود و به انسداد مجاری کبد رسید، یک بیماری سختی بود و باطبع طول درمان آن زیاد است. هم اکنون رو به بهبود است و کمی از درمان باقی مانده است، قطعا دعای مؤمنین و مسئولین و مردم در این امر تاثیر مثبت داشته است.

رویکرد فرهنگی نماز جمعه باید بیشتر شود
امام جمعه رفسنجان در خصوص برنامه های ستاد نماز جمعه این شهرستان در ماههای آتی و سال جاری بیان داشت: رویکرد فرهنگی نماز جمعه باید بیشتر شود .
وی ضمن قدردانی از همکاری رسانه ها در انتشار اخبار نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه رفسنجان یک نماز جمعه انقلابی محسوب می شود و این افتخاری برای این شهر است.
رمضانی پور توجه به خواسته های اقشار مختلف مردم را دیگر رویکرد پیش روی ستاد نماز جمعه برشمرد و گفت: نمی توانیم نسبت به اشغال، صنعت، آفت های کشاورزی و بحران هایی که در شهر وجود دارد بی توجه باشیم و اولین کسی جلودار خواهد بود من طلبه هستم هرچند قدم کوچکی برداریم.
وی خاطر نشان کرد: ریزش نیرو از کارخانجات و تولیدی ها جای غصه است که باید حمایت شوند و تاکنون نیز حمایت های مناسبی صورت گرفته است.
رمضانی پور گفت: حمایت از جوانها و خانواده ها به ویزه مستضعفین در الویت است و کمک هایی که به ما سپرده می شود مبالغی در جهت ایجاد اشتغال های خانگی صرف گردیده شده و می شود و این مهم باقیات و صالحات خواهد بود.
امام جمعه رفسنجان توجه به زیر ساختها و حمایت از صنعتگران و سرمایه گذاران از دیگر رویکرد نهاد نماز جمعه برشمرد و بیان داشت: مس سرچشمه رفسنجان ظرفیت بزرگی است که همه باید حمایت کنیم و در عین حال مطالبه داشته باشیم که اشتغال ان از رفسنجان باشد .
وی تصریح کرد: نهاد نماز جمعه کار اقتصادی انجام نداده است و قطعا اگر مجاز بود در حمایت از رونق اقتصاد شهرستان قدم برمی داشت .
رمضانی پور خاطر نشان کرد: اصحاب صنعت و سرمایه گذاران می توانند از توان نماز جمعه استفاده نمایند و در خصوص درخواست از مسئولین استانی و کشوری دریغ نخواهد شد.

با برگزاری نمایشگاههای بیرونی موافق نیستم
امام جمعه رفسنجان در خصوص برپایی نمایشگاهها عرضه کالا در محل مصلی رفسنجان نیز بیان داشت: با برگزاری نمایشگاههای بیرونی موافق نیستم و این موجب نارضایتی اصناف شهرستان است، با نظر مجمع امور صنفی و اصناف مجموعه مصلی در اختیار نمایشگاههای داخلی قرار میگیرد و کرایه ناچیز ان صرف مصلی می شود، دلمان می خواهد اگر درامدی حاصل می شود همه آن به جیب رفسنجانی ها برود.
رمضانی پور با بیان اینکه شایعات برای مسئولینی که تلاش می کنند وجود دارد خاطر نشان کرد: بنده در رفسنجان به اندازه یک وجب مالکیت ندارم و درامد شخصی نیز تا این لحظه بر اساس شهریه ۱۸۰ هزار توامنی امام جمعه و شهریه از سوی دفاتر مراجع و مبلغی بابت اقامه نماز جماعت از مسجد است و حتی یک ریال اجازه نداریم از وجوهات استفاده کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان