شهردار رفسنجان مطرح کرد :

۱۸۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۷ / بحث های سیاسی را وارد شهرداری نخواهیم کرد

  • شناسه خبر: 148248
۱۸۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۷ / بحث های سیاسی را وارد شهرداری نخواهیم کرد

شهردار رفسنجان گفت : بودجه سال ۹۷ شهرداری ۱۸۰ میلیارد تومان است که ۱۲۰ میلیارد تومان آن عملیاتی است و ۵۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است .

خانه » اجتماعی » ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۷ / بحث های سیاسی را وارد شهرداری نخواهیم کرد

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا عظیمی زاده عصر روز گذشته در نشست صمیمانه با مدیرمسئولان نشریات و پایگاههای خبری و نمایندگان خبرگزاری ها در رفسنجان اظهار داشت:در شهرداری به هیچ عنوان خدمات دیگران را زیر سوال نخواهیم برد .

وی بیان داشت :اگر بخواهیم به گذشته بپردازیم از برنامه های آینده باز خواهیم ماند،شهرداری را با بد و خوب تحویل گرفتیم و این مسئولیت را قبول کردیم که شهر را اداره کنیم .

عظیمی زاده تصریح کرد :ظرفیتهای شهرداری و نیروهای انها مشخص است کارکنان ان در همه قسمتهای شهرداری کار خود را انجام می دهند قصد مقایسه کیفیت کار با گذشته نداریم قضاوت را برعهده مردم خواهیم گذاشت .

وی افزود :مردم بهترین قاضی برای فعالیتهای دستگاه شهرداری است ،شهرداری قبل، کنترل و اشراف بیشتری بر روی نیروهای خود داشته است باید در واحدهای مختلف شهرداری اقتدار وجود داشته باشد .

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد :خیلی ها بحث گذشته شهرداری را به میان کشیدند ولی ما به گذشته کار نداریم بحث های سیاسی را وارد شهرداری نخواهیم کرد ما در کنار هم به فعالیت خود ادامه می دهیم .

وی تاکید داشت :همه مردم گرایش سیاسی دارند ما به گرایش مردم کاری نداریم ولی اینکه گرایش سیاسی را در خدمات مردم دخیل کنیم کار درستی نیست اگر کسی ارائه خدمات شهرداری را با مقاصد سیاسی دنبال کند ما با انها برخورد خواهیم کرد .

عظیمی زاده گفت :وضعیت اقتصادی شهر می تواند بر عملکرد شهرداری تاثیر بگذارد وضعیت نامناسب پسته بر اقتصاد شهر تاثیر دارد شما به عنوان مسئولان رسانه باید به مردم امید بدهید .

وی یاداور شد : باید زندگی بدون پسته را هم در شهر تجربه کنیم به مردم بفهمانیم که زندگی بدون پسته هم می گذرد ،سرمازدگی و خسارت به پسته پایان زندگی نیست با تلاش بیشتر می توان به دنبال صنایع دیگر برویم .

شهردار رفسنجان عنوان داشت :چه بسیار زمینهای بلاتکلیفی وجود دارد که میتوان از انها کسب درامد کرد باید تلاش شود در بحث های دیگر هم ورود پیدا کنیم .

وی بیان داشت :جمعیت رفسنجان به علت مهاجرت افراد کاهش یافته است جمعیت اجتماعی و فرهنگی رفسنجان در سطح پایینی قرار دارد هم فرار سرمایه دارید و هم ادمهای بافرهنگ از شهر مهاجرت کرده اند چراکه خدمات فرهنگی در این شهر وجود ندارد .

عظیمی زاده گفت :با مهاجرت برخی افراد کسانی دیگر جایگزین می شوند که بافت شهر را برهم زده اند این حرکت نباید اتفاق بیفتد باید بدانیم با رفتن آدمهای بزرگ و فرهنگی شهر، چه تبعاتی برای آن به وجود می آید .

وی ادامه داد :نوع حرکت و نگاه ما چه به صورت رسانه ای یا شهرداری یا فرمانداری به شهر میتواند تفکر مردم را عوض کند وظیفه  شما این است مردم را به اینده شهر امیدوار کنیم .

شهردار رفسنجان گفت :وظیفه ما این است که از خروج سرمایه از شهر جلوگیری کنیم باید مواظب باشیم وضعیت اقتصادی به توسعه شهرمان لطمه وارد نکند برای شهر رفسنجان نباید این اتفاق می افتاد که زیر۲۰۰ هزارنفر جمعیت داشته باشد .

عظیمی زاده به بحث آب اشاره داشت و ابراز کرد :بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز از اولویت کاری ماست در این راستا باید شبکه آب ایجاد شود در شهر رفسنجان یک مخزن آب فضای سبز وجود ندارد ما در این راستا فعالیتهای خود را شروع کردیم یک مخزن۵۰۰ مترمکعبی در میدان ۲۲ بهمن  به مناقصه گذاشتیم و یک مخزن ۲ هزار مترمکعب طراحی شده است که در ورودی سمت کرمان احداث می شود .

وی افزود :۶ مخزن دیگر باید برای آبیاری فضای سبز ایجاد شود بحث لوله گذاری و ساخت این مخزنها  شروع شده است ولی این  پروژه زمان طولانی و هزینه را در بردارد که در دستور کار داریم .

شهردار رفسنجان بیان داشت :برای آبیاری پارک وحدت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی ساخته می شود .

وی به بافت قدیم شهر اشاره داشت و خاطرنشان کرد :بافت قدیم، گذشته شهر را به نمایش می گذارد در شهرستان بافت به معنای پیوسته مجموعه کاربری گذشته که الان هم وجود داشته باشد نداریم ولی بیشتر آثار رفسنجان بافت با ارزشی بوده است که از بین رفته است .

وی افزود :اگر بازار شهر مرمت شده بود شاید طولانی ترین بازار دنیا محسوب می شد وقتی به گذشته رجوع می کنیم بازار رفسنجان بازار بزرگی بوده است که در اثر تخریب از بین رفته است این بازار می تواند برای رفسنجان احیا شود .

عظیمی زاده عنوان داشت :بودجه ای برای بازار تعیین شده است و منتظر تایید میراث فرهنگی هستیم در این زمینه باید پشتوانه حمایتی بازاریان را داشته باشیم .

وی به بحث تعامل رسانه ها اشاره داشت و گفت :توزیع عادلانه آگهی های مناقصه از طرف شهرداری به نشریات را به خانه مطبوعات واگذار خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری ۱۸۰ میلیارد تومان است افزود :۱۲۰ میلیارد تومان آن عملیاتی می باشد که بودجه عوارض و درامدهای عادی شهرداری است و ۵۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است .

شهردار رفسنجان بیان داشت :ایرادات شهر را باید با دو نگاه به آن توجه شود اینکه سرمایه را دادیم به جای آن چه چیز گرفتیم و اینکه ایا این سرمایه بعد از طی دوره برای شهرداری چیزی می ماند یا نه برخی اقدامات دارای اشکال است ما  قصد نداریم که رویه ای پیش بگیریم که به زیان شهرداری باشد .

وی ادامه داد:ما در تخفیف دادن عوارض نقشی نداریم به هیچ وجه وارد این موضوع نشدیم مگر اینکه شورا تصویب کند چراکه این کار به پایداری درامد و نظام شهرداری لطمه می زند.

عظیمی زده با بیان اینکه ۳۵ درصد بودجه های شهرداری جاری و  ۶۵ درصد بودجه های ان به صورت عمرانی  پیش بینی شده است اذعان داشت :هدف شهرداری کارهای بنیادین است وقتی روحیه مردم را بها رنگ ، نمای و منظر زیبا خوب کنید این کار بنیادی خواهد بود و در روح ، روان و جسم مردم اثر مطلوب می گذارد .

وی تاکید داشت :ما در خصوص کارهای زیرساختی هم اقداماتی انجام خواهیم داد برای بودجه امسال ۲۳ پارک پیش بینی کرده ایم که دو تا پارک طراحی شده است و برنامه های ان را شروع کردیم .

شهردار رفسنجان به زیر گذر رفسنجان اشاره داشت و گفت :هزینه های این زیرگذر می توانست در کارها و اولیت های دیگر شهر انجام گیرد ما باید اولویت ها را در نظر بگیریم باید نیاز و نسخه شهر را در نظر بگیریم و اینکه در چه چیز عقب هستیم ان را ملاک قرار دهیم .

وی بیان داشت :ما دنبال ان هستیم که یک فرهنگسرای خوب در شهر داشته باشیم فرهنگسرای کوچک برای اموزش ، مشاوره روانشناسی ایجاد می شود .

شهردار به دغدغه های ورودی شهر اشاره کرد و اذعان داشت :در خصوص ورودی های شهر با اداره راه و شهرسازی رایزنی شده است با احداث زیرگذر مشکل حل شود .

عظیمی زاده از عقیم سازی سگهای ولگرد صحبت به میان اورد و افزود :سگهای ولگرد ساماندهی می شود و همچنین کمبود سطل زباله هم در شهر به مرور زمان حل می شود بحث جداسازی زباله باید از مبدا و در نهایت در مقصد  صورت گیرد و در این خصوص باید فرهنگ سازی شود .

 

 

 

برچسب ها:
بودجه شهرداری شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان محمدرضا عظیمی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • mosi

    120میلیارد عملیاتی 50میلیارد سرمایه گذاری 10میلیاردش کجا رفت!!!!!!!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان