امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

مدیریت اقتصادی کارامد، برای کشور لازم است

  • شناسه خبر: 147889
مدیریت اقتصادی کارامد، برای کشور لازم است

امام جمعه رفسنجان گفت ::مجلس باید به تیم اقتصادی دولت کمک کند تا ترمیم شود از رئیس جمهور و اعضای دولت میخواهیم در این خصوص خوب ورود پیدا کنند و تعارف نکنند واقعا چهار ما از سال گذشته ،چیزی باقی نمانده اگر بنا باشد مردم در سختی و فشار و گرانی باشند خدا راضی نیست .

خانه » آخرین اخبار » مدیریت اقتصادی کارامد، برای کشور لازم است

به گزارش خانه خشتی؛امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوی الهی اظهار داشت :تقوی باید در زندگی پایه و محور باشد .
وی بیان داشت :خانواده ها در زندگی خود باید رعایت حلال و حرام را داشته باشند انچه از درامد بدست می اید باید مشروع و حلال باشد وگرنه زندگی ما را تباه خواهد کرد و تربیت درست در زندگی صورت نمی گیرد .
حجت الاسلام رمضانی پوربا اشاره به ایاتی از سوره انفال در خصوص حلال و حرام بودن تصریح کرد :برای رعایت حلال و حرام بودن باید تقوی الهی را به کار ببندید،انچه برای فرزندان خود به ارث می گذارید باید حلال باشد ارزش کار حلال اینکه از چه شغلی و از چه راهی ان را بدست می اورید .
وی افزود :اگر انسان تلاش کند و در مسیر درست قدم بردارد نسبت به همسایگان خود بی توجه نباشد ورعایت تقوی مالی را در زندگی خود داشته باشد تا جامعه ای روحانی ، ایمانی و متدین به وجود اید .
امام جمعه رفسنجان در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته بیان داشت :از نیروی انتظامی ، کاراگاهان ، اماکن ، دادستان و همه کسانی که در خصوص به دام انداختن باند سارقین همکاری کردند تشکر ویژه داریم و همچنین از مردم که با برخورد قاطع با این موضوع مقابله کردند .
وی عنوان داشت :باند سارقین باعث ایجاد ناامنی ، رعب و وحشت در مردم شده اند و این گناهی نابخشودنی است ،خواسته مردم از شما مسئولین قضایی برخورد قاطع و جدی با عوامل این باند می باشد .
حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد: رفسنجان با وجود اتباع بیگانه مخصوصا افاغنه که بالای ۹۰ درصد این اتباع اهل حلال هستند ولی افاغنه باید بدانند اذهان عمومی نسبت به حضور انها در شهرستان خوش بین نیستند مسئولین هم تابع مقررات هستند لذا در بین افاغنه کسانی هستند که اهل شرارت و بزه هستند خیانت و جنایت می کنند .
وی ادامه داد :در اکثریت باندهای سرقت های فعلی و قبلی همیشه رد پای افاغنه وجود دارد و باعث بدنامی انها می شود لازم است خود افاغنه بزه کاران را معرفی نمایند تا عواقب ناگواری نسبت به حضور انها در شهرستان به وجود نیاید .
امام جمعه رفسنجان با تبریک میلاد فاطمه معصومه س و روز دختران تاکید داشت :دختران جامعه ما به طور خاص و عام الگوی خود را فاطمه (س) قرار بدهند تا در مسئولیت بیشتر و کامل قرار بگیرند و حضور در عرصه های سیاسی ،علمی و فعالیتهای اجتماعی و قبول مسئولیتها با حفظ حرمت و حجاب مانع ندارد و ما از وجود انها در جامعه استفاده می کنیم .
وی یاداور شد :برای حفظ حجاب و عفاف ما هزاران شهید را داده ایم ،همه باید در زمینه حفظ حجاب تلاش کنند .
حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از ارکان شاخص و برجسته نظام می باشد گفت :شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام جمهوری اسلامی است و از طرفی خار چشم دشمنان و بدخواهان چه در داخل و چه در خارج از کشور می باشد این نهاد ارزشمند همزاد با نظام ماست ضامن بقای اسلام و شرع مقدس و حافظ قانون اساسی جمهوری اسلامی است .
وی افزود :شورای نگهبان بر حسب وظیفه انچه در چارچوب قانون اساسی است عمل می کند از ورود افرادنالایق به صحنه های مهم و کلیدی از جمله ریاست جمهوری ،مجلس و… جلوگیری می کنند .
امام جمعه رفسنجان به هفته بهزیستی اشاره ای داشت و ابراز داشت :اداره بهزیستی برای توانبخشی و جلب کمکهای خیرخواهانه شما مردم وارد عمل شده است ،اصل کمک کردن از ان بهزیستی نیست کمکهای دولتی بسیار ناچیز است و امور فقرا از این طریق تامین نمی شود لازم است خیرین در این زمینه ورود پیدا کنند و بهزیستی شهرستان را یاری کنند فرهنگ سازی به قشر ناتوان باید صورت گیرد .
وی عنوان داشت :سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۴۰ میلیون نفر به مردم کشور ارائه خدمات می دهد و هزینه های این خدمات از ناحیه این سازمان حدود یک سوم بودجه کل کشور می رسد قریب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان این سازمان در طول یکسال خدمات ارائه می دهد .
حجت الاسلام رمضان پور بیان داشت :کارهای و برنامه های زیادی در خصوص تامین اجتماعی انجام می شود ،خوشحالیم شکایتی از طرف مردم نسبت به تامین اجتماعی نداریم بیش از ۱۱۰ هزار نفر از تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند .
وی ادامه داد:در خصوص بحث درمان که عمده نیاز مردم است باید رونق بیاید و وسیع تر شود تلاش در این راستا صورت گرفته است اعتباراتی اختصاص یافته تا ساختمانی بالغ بر سه هزار متر برای درمان ساخته می شود .
امام جمعه رفسنجان به اغاز حج وزیارت اشاره کرد و اذعان داشت :نبود و نداشتن اب را جدی بگیریم ،رفسنجان در وضعیت قرمز قرار دارد ،سعی کنیم در حد ده درصد هم صرفه جویی کنیم تا از مشکل جیره بندی در امان باشیم و همچنین در خصوص صرفه جویی برق هم رعایت لازم را داشته باشیم .
وی گفت :دولت و نظام از ان ماست اگر کمک کنیم در زیرساختها کمک خواهیم کرد ،ظرفیتهای عظیم خدادادی درون نظام کم نیستند ما از ده ها کشور جهان از نظر معادن و مخازن بالاتر هستیم اما متاسفانه مدیریت نکردیم و در این زمنیه های خوب عمل نکردیم .
امام جمعه رفسنجان ادامه داد :ما در طول چهل سال انقلاب از ظرفیت خدادادی میتوانستیم استفاده کنیم و استقلال واقعی داشته باشیم اقتصاد ما هم سیاسی شده است و دشمنان میخواهند ما را از طریق اقتصاد فلج کنند ولی کور خوانده اند چرا که نظام و ملت را نشناخته اند ما دست خالی در جنگ پیروز شدیم و با دست خالی در برابر تحریم ها مقاومت کردیم و این مقاومت باعث شده که قدرت برتر منطقه شناخته شویم .
وی به ملزوم بودن مدیرت اقتصادی کارامد برای کشور اشاره داشت وبیان داشت :مجلس باید به تیم اقتصادی دولت کمک کند تا ترمیم شود از رئیس جمهور و اعضای دولت میخواهیم در این خصوص خوب ورود پیدا کنند و تعارف نکنند واقعا چهار ما از سال گذشته ،چیزی باقی نمانده اگر بنا باشد مردم در سختی و فشار و گرانی باشند خدا راضی نیست .
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان مرد :امیداواریم با نگاه به توانمندیهای درون انقلاب ، سران قوی و مردم کمک کنیم تا دولت موفق شود به بیگانگان هم دل خوش نکنیم و به گفته مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را در کشور ایجاد کنیم .

برچسب ها:
اقتصاد رفسنجان مدیریت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان