سند ۲۰۳۰ همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، یک دروغ بزرگ است

  • شناسه خبر: 147491
سند ۲۰۳۰ همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، یک دروغ بزرگ است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: گفتند سند ۲۰۳۰ همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این بزرگترین دروغی است که درباره این سند گفتند.

خانه » سیاسی » سند ۲۰۳۰ همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، یک دروغ بزرگ است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام زنگی آبادی مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در دومین نشست بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع نفوذ و پشت صحنه سند ۲۰۳۰ در رفسنجان اظهار داشت: بحث نفوذ و فتنه در دوران های مختلف انقلاب اسلامی وجود داشته است، در دهه ۷۰ فتنه و نفوذ افراط گرایی و تجدید نظر طلب ها بوده است، در دهه ۸۰ فتنه اشرافیت علیه انقلاب اسلامی و در دهه ۹۰ فتنه نفوذ فرهنگی غرب و تعامل غیر عقلانی با غرب .

وی افزود: خداوند بر کافرین راه سلطه بر مومنین را قرار نداده است اگر تعاملی صورت میگیرد خط قرمزها باید رعایت شود.

زنگی آبادی گفت: یکی از این تعامل ها چرخه معیوب و ناقص در برجام بود که دردسر ساز شد، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند خوشبین نیستم اما برای انکه به کسانی که امید دارند نشان دند که جز راه توحید راهی دیگری ملت را به تعالی نمی رساند اجازه دادند و کار انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی از برجام هایی که بی سروصدا جلو رفت و متوجه نشدیم سند ۲۰۳۰ بود که رهبری در این خصوص تذکرات جدی دادند.

سند ۲۰۳۰ با سه لایحه اصلی نه تنها آموزش بلکه در دیگر عرصه ها وورد می کند، لایحه سوم این سند در داخل جمهوری اسلامی با حضور سی کارگروه بزرگ نوشته شده است در حالیکه اصل سند به تصویب هیچ یک از مراجع مرتبط نرسیده است.

سند ۲۰۳۰ وارد عرصه برنامه ریزی کلان کشور شده است در حالیکه برنامه ریزی کلان کشور توسط رهبری انجام میگیرد و حتی قوه مجریه و مجلس هم نمی تواند.

سند ۲۰۳۰ بسیار مهم و البته دگرگون کننده است
حجت الاسلام زنگی آبادی بیان داشت :سند ۲۰۳۰ بسیار مهم و دگرگون کننده است،اگر آن را بپذیریم تمام حیات سیاسی و اجتماعی کشور را دگرگون می کند ،شعارهای این سند شعارهای زیبایی است یکی از این شعارها اموزش و پرورش علاوه بر اموزشهای شهروندی اموزش مهارتی در همه سنین جامعه را در بر دارد .
وی ادامه داد :باید شهروند جهانی شد ،مردم سالاری ،حقوق شهروندی و بردباری توسعه پایدار از دیگر شعارهای ان است ،انچه که ما داریم پیشرفت است الزامات بومی خودمان است .
حجت الاسلام زنگی آبادی خاطرنشان کرد :مشکل بعدی ان این است منافی با اسناد ملی ما می باشد با قانون اساسی ما تعارضاتی دارد با سند تحول بنیادین اموزش و پرورش که با زحمت بسیار تدوین شده بود و قراربود اجرا شود با ان هم مشکلاتی دارد .
وی گفت :اینها گفتند این سند ۲۰۳۰ همان سند تحول است که این بزرگترین دروغی است که گفتند ،تکیه بر تساوی جنسیتی از دیگر مشکلات این سند است خانواده بر مسائل شهروندی فرع می شود در حالیکه خانواده در مذهب ما اصل است .
حجت الاسلام زنگی آبادی بیان داشت :انها بحث تساوی جنسیتی که در کشور ما حساسیت بر انگیز بود اسمش را عوض کردند گذاشتند عدالت جنسیتی که بارها مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار داده بودند .
وی اذعان داشت :هدف سند ۲۰۳۰ در این حیطه این بود که زن و مرد در همه چیز مشابه هم بشوند ،باید رها بشوند تا خودشان انتخاب کنند ولی ادعای ما این است خدای متعال به لحاظ استعداد رسیدن به قرب و سعادت مساوی افریده است .
حجت الاسلام زنگی آبادی ادامه داد :فقه ما با این سند متفاوت است ،یکی دیگر از هدف سند ۲۰۳۰ احقاق حقوق بشراست باید در کتابهای مدارس تدریس می شد ،حکومت اسلامی راه تعالی و فضیلت جامعه را باز گذاشته است اما انها اینها را درک نمی کنند .
وی خاطرنشان کرد :آیات جهاد را از کتابهای درسی حذف کردند و کار به جائی رسیده بود که می گفتند ایات جهاد را هم از قران حذف کنید .
حجت الاسلام زنگی آبادی افزود :دشمن میداند اگر بخواهد انقلاب اسلامی را به زمین بزند باید دو بال ان که یک مهدویت و ظهور است و یک بال دیگر شهادت و امام حسین (ع) و جهاد می باشد را بشکند انها برای مهدویت مدعیهای دروغین در جامعه ریختند کسانی هستند به اسم یمانی که متاسفانه در کشور ما هم طرفدارانی دارد .
وی خاطرنشان کرد :فداکاری ارزش بالایی دارد ،ان چیزیکه انقلاب را در قرن پانزدهم سراپا نگه داشته نهضت امام حسین (ع) و جهاد و شهادت است ،جهاد در فرهنگ شیعه یک ارزش بنیادین است .
حجت الاسلام زنگی آبادی عنوان داشت :در کتابهای درسی محتوی درسی را کمرنگ کردند ارزشهای انقلابی را حذف کردند ذره ذره جلو می روند ،یکی از اشکالات ۲۰۳۰ این است که میخواهد جهانی سازی انجام دهد انها می گویند دنیا تحت لیبرالیسم یکی شده است شما هم باید به ان بپیوندید .
وی اذعان داشت :ولی ما این ادعا را قبول نداریم و ان را جهانی سازی می نامیم یعنی انها با زور رسانه و اینترنت ،ماهواره سعی می کند دنیا را یکی کنند و اگر هم قبول نکنند با زور و اسلحه وارد عمل می شوند در عراق ،سوریه الجزایر ،لیبی و ..با زور اسلحه دارند جهان را یکی می کنند .
حجت الاسلام زنگی آبادی ادامه داد :اینجاست که ما می فهمیم در اوج فتنه ۸۸ ان مقام امریکایی می گوید ما در اوج تحریم ها اجازه ندادیم صادرات گوشی تلفن هوشمند و تبلت ها به ایران قطع شود چون انها کانال می سازند و ان را کنترل می کنند ،تا برجام تصویب می شود برخی برندها در ایران جا می افتد .
وی بیان داشت :سند ۲۰۳۰ می گوید گروه های اسیب پذیر را حمایت کنید منظورشان اقلیت های مذهبی رانده شده و گروه های همجنس گرا است که باید همه مثل هم باشند منع تبعیض بر مبنای سن هم از دیگر اشکالات این سند است .
حجت الاسلام زنگی آبادی خاطرنشان کرد :در بحث های جلوگیری از ازار کودکان، اچ ای وی و ایدزانها سند ۲۰۳۰ را اجرا می کنند و ان را به چیز دیگر ربط می دهند .
وی گفت :چرا ازمایشهای اچ ای وی را حذف کردند و اموزشها را افزایش داده اند این خودش به این امر دامن می زند و این نوعی وادادگی است .
حجت الاسلام زنگی آبادی بیان داشت :اینده انقلاب به گفته مقام معظم رهبری از دیروزش بهتر خواهد بود اینکه ما اسیب شناسی می کنیم برای این است که سند تحول بنیادین کشور دوباره به کار بیافتد راهش این است که اولیاء و مربیان انجمن ها را تقویت کنند فرهنگیان باتجریه در انجمن نظر بدهند ،انجمن ها را براساس نظرات رهبری شارژ کنید تا در جامعه تاثیرگذار باشید .
وی ادامه داد :نظام تعلیم و تربیت در خانواده را جدی تر بگیرید ضربه ای که بعد از انقلاب بر ما وارد شد از کم کاری خانواده ها بود پایه تعلیم و تربیت فقط در خانواده است باید ان را جدی بگیریم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان