جشنواره پسته وبستنی کبوترخان جمعه یکم تیرماه برگزار می شود

  • شناسه خبر: 146675
جشنواره پسته وبستنی کبوترخان جمعه یکم تیرماه برگزار می شود

بخشدار رفسنجان گفت: جشنواره پسته و بستنی کبوترخان همراه با جشنواره بازیهای بومی و محلی جمعه یک تیرماه در محل کاروانسرای روستای کبوترخان رفسنجان برگزار خواهد شد .

خانه » فرهنگی مذهبی » جشنواره پسته وبستنی کبوترخان جمعه یکم تیرماه برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ مصطفی بخشی در نشست خبری که روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران در بخشداری رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت :یکی از برنامه های ما روحیه نشاط و شادابی در بین اهالی مردم روستاها بود و اشتغالزایی در روستاها را پیگیری می کنیم .

وی بیان داشت :یکی دیگر از اقدامات احداث نیروگاه های خورشیدی برای دهیاریها است به عنوان پایلوت سه دهیاری کارشان را شروع کردند و از فرصت مجموعه مس سرچشمه در قالب دهیاریها استفاده خواهیم کرد .

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: قریب به ۵۰۰ هزار مترمربع اسفالت در روستاها انجام شده است که ده میلیارد تومان هزینه داشته است تفاهم نامه هایی برای اسفالت ۶۰۰ هزار متر مربع برای سال ۹۷ امضا شده است ده تا دهیاریها در بحث زیرسازی کارشان را اغاز کرده اند.

بخشی خاطرنشان کرد :در بحث بوستانها روستایی سرمایه گذاری کردیم امسال توانستیم با بستن قرارداد با شرکت داخلی برای احداث پارکهای روستایی قریب به ۲۰۰ میلیون تومان درختکاری انجام شده است .

وی عنوان داشت :در بحث جمع اوری زباله های روستایی اقداماتی صورت گرفته است ،شبکه اب خودگران با حفر چاه با همکاری مس انجام شده و ۹۰ درصد روستاها کدپستی دارند در بحث ساماندهی گلزار شهدا اقدامات خوبی صورت گرفته است .

بخشدار مرکزی ادامه داد :برای  تیم هایی به نام دهیاریها در بحث مسابقات ورزشی هزینه کردیم یک زمین چمن مصنوعی در روستای قاسم اباد زیرساختهای انها با همت و همکاری مس است که به زودی به بهره برداری می رسد .

بخشی بر برگزاری جشنواره پسته و بستنی روستای کبوترخان رفسنجان خبر داد و عنوان داشت : این جشنواره در راستای شعار شهرستان که باید از ظرفیتهای شهرستان استفاده کنیم صورت می گیرد از ظرفیت گردشگری روستاهای دره در و اودرج و داوران دیگر روستاها باید استفاده کنیم .

وی یاداور شد :روستای کبرترخان روستایی است که باید از ظرفیت ان استفاده کرد بستنی کبوترخان معروف است ،در حوزه اثار تاریخی این روستا مغفول مانده بود که ما ان را احیا کردیم کاروانسرای کبوترخان از بهترین کارونسراها می باشد که با همکاری دهیاری و بخش مرکزی احیا شده است.

بخشدار مرکزی عنوان داشت :در کنار جشنواره پسته و بستنی جشنواره بازیهای بومی و محلی هم برگزار می شود یکی از اهداف جشنواره بازی های بومی و محلی انتقال فرهنگ این بازیها به نسل امروزی می باشد و ایجاد روحیه نشاط از دیگر اهداف است .

وی ابراز داشت :به دنبال ان هستیم که کاروانسرای کبوترخان به عنوان یک اقامت گردشگری استفاده شود برای ۷ روستا مجوز تاسیس دهیاری صادر شد در بازنگری طرح های هادی اولویت بندی کردیم روستاهای فاقد طرح هادی در قالب بودجه روستای فاقد شورا و دهیاری و قریب ۱۰۰ میلیون هزینه کردیم .

بخشی گفت :در راستای شناخت و بررسی مشکلات و کم و کاستی ها از روستاها بازدید از روستاها را انجام دادیم ،مشکلات روستاها را مورد بررسی قرار دادیم دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های ما بود .

وی ادامه داد :تولید معدن مصالح اسفالت و پیگیری مشکلات روستاها از طریق نماینده شهر در دستور کار قرار دادیم ،بیشترین بودجه برای اب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است .

بخشدار مرکزی بیان داشت :برای روستاهای حومه سرچشمه، مس همکاری می کند ،امام زاده سید غریب ظرفیت خوبی برای شهرستان است با برگزاری مراسمات رونق خوبی گرفته است برای سالن اجتماعات و راه اندازی رستوران سرمایه گذار پیدا کردیم .

وی در خصوص برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی اینچنین گفت :جمعه یک تیرماه بازیهای بومی ومحلی در قالب برگزاری غرفه ها ی صنایع دستی برگزار می شود و مراسم اختتامیه از ساعت ۲۰:۳۰ در محل کاروانسرای کبرترخان برگزار خواهد شد .

وی بیان داشت :این مراسم با حضور مسئولین استان و شهرستان و برگزاری برنامه هایی همچون موسیقی محلی ،برپایی سیاه چادر ،غذای سنتی ،نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات روستایی و تجلیل از افراد شاخص روستای کبوترخان همراه خواهد بود .

برچسب ها:
بازیهای بومی و محلی بخشدار رفسنجان جشنواره پسته و بستنی کبوترخان مصطفی بخشی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان