سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد :

راه اندازی دوره های آموزش مجازی مدارس غیردولتی استان کرمان از مهرماه / ۲۵ درصد از دانش اموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

  • شناسه خبر: 146402
راه اندازی دوره های آموزش مجازی مدارس غیردولتی استان کرمان از مهرماه /  ۲۵ درصد از دانش اموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت :اداره برنامه ریزی استان تسهیلات خوبی برای شرکت معلمان در دوره های اموزش تکمیلی و مهارت گذاشته است که از ابتدای مهرماه دوره های مجازی ویژه مدارس غیردولتی راه اندازی  خواهد شد .

خانه » فرهنگی مذهبی » راه اندازی دوره های آموزش مجازی مدارس غیردولتی استان کرمان از مهرماه / ۲۵ درصد از دانش اموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

به گزارش خانه خشتی ؛ حمیدرضا دعاگویی شب گذشته در جلسه شورای موسسان مدارس غیردولتی رفسنجان در محل تالار فرهنگیان اظهار داشت :تحولات بسیار خوبی در اموزش و پرورش صورت گرفته  که همه سطوح اموزشی را در بر می گیرد .

وی بیان داشت : اداره برنامه ریزی استان تسهیلات خوبی برای شرکت معلمان در دوره های اموزش تکمیلی و مهارت گذاشته است که از ابتدای مهرماه دوره های مجازی ویژه مدارس غیردولتی راه اندازی  خواهد شد و معلمین برای اموزش در این دوره ها هدایت شوند و کارت مهارت دریافت می کنند .

دعاگویی تصریح کرد : ۲۵ درصد از دانش اموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند مخصوصا در شهرستانهای رفسنجان ، سیرجان ،ناحیه یک و دو کرمان این موضوع به وضوح دیده می شود چراکه  اموزش و پرورش به خاطر شیب تند بازنشستگی نیروهای خود، نیازمند یاری مدارس غیردولتی است .

وی افزود : از سال ۹۳ ارزیابی عملکرد دستگاه های با یک سری شاخص های عمومی در سطح استانها انجام میشود به دنبال این هستیم که این شاخص ها را به مدارس غیردولتی تعمیم دهیم .

وی عنوان داشت :از مهرماه امسال ارزیابی عملکرد را در حوزه مدارس خواهیم داشت ،طبق قانون ،تسهیل گری هایی صورت گرفته است و در برنامه ششم توسعه به طور ویژه دیده شده است و ما این موضوع را در رفسنجان که ظرفیت پذیرش بهتری را  نسبت به دیگر شهرها دارد دنبال خواهیم کرد .

دعاگویی خاطرنشان کرد :کاهش بهره بانکی در دستور کار است ،نگاه خوبی از سمت شورای هماهنگی کشور با توجه به توسعه استان به استان کرمان شده است و قول تسهیلات ویژه ای هم داده شده است .

سرپرست اداره کل اموزش و پرورش استان به بحث نوسازی مدارس اشاره داشت و گفت :با توجه به حجم تقاضا ما بحث مطالبه در استان را دنبال می کنیم در حوزه نظارت شاید لازم باشد با توجه به لایحه سال ۹۵ نظارت به سمت و سوی مسائل کیفی مدارس برده شود.

وی افزود :مدارس دولتی باید متناسب با محتوی کتاب های اموزشی درسی عمل کنند خارج از محتوی حق استفاده در مدرسه نیست مگر اینکه سازمان پژوهش اسامی این بسته های و محتوی اموزشی را در اختیار مدارس گذاشته باشد .

دعاگویی بیان داشت :کنترل یکی از شاخص های ارزیابی است که استان کارگروه هایی برای نظارت اختصاص داده است یکی از شاخص ها یی که مورد بررسی قرار میدهند تطبیق محتوی هایی است که در مدارس غیردولتی برای پشتیبانی از کتب درسی مورد استفاده قرار می گیرد .

وی اذعان داشت :هرساله ما شاهد رشد ۶ درصدی در مدارس غیردولتی بودیم بخشی از این را مدیون شما مدیران و موسسان هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد یک موسس از جمله مواردی که قبل از درخواست مجوز به طور دقیق بر روی ان حساسیت به خرج می دهد  منابع انسانی و فضای اموزشی است .

سرپرست اداره کل اموزش و پرورش استان گفت :هماهنگی در نظام پرداختی در مدارس غیردولتی قرار است صورت گیرد این اصل مهم با استفاده از تجربیات استادان دیگر به تصویب اعضا رسید این را ابلاغ می کنیم تا موسس و مدیر ما احساس امنیت داشته باشد .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان