رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

نقش کلیدی مردم بر سلامتشان / کلنگ بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در رفسنجان زده می شود

  • شناسه خبر: 143116
نقش کلیدی مردم بر سلامتشان / کلنگ بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در رفسنجان زده می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:مردم نقش کلیدی در سلامت خودشان دارند، بایستی اطلاعات مردم افزایش یابد که رسانه می توانند در این مردم یاری رسان باشند.

خانه » رفسنجان » نقش کلیدی مردم بر سلامتشان / کلنگ بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در رفسنجان زده می شود

به گزارش خانه خشتی ، علی اسماعیلی ندیمی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت با حضور جمعی از خبرنگاران رفسنجان در دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت: افزایش طول عمر ناشی از اقدامات پایه سلامت وظیفه دولتهاست که حداکثر آن را ارائه دهند و در کشور ما در سطح نسبتا پیشرفته در حد کشورهای توسعه یافته ارائه می شود.خدمات درمانی هم بخش عمده ای از آن در محدوده دانشگاه و استان در حال انجام است.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت یکی از ایده ها گسترش عدالت و کاهش پرداختی از جیب مردم بود که بخش هایی از ان برآورده شده است.

اسماعیلی گفت: تامین سلامت مردم بخش کوچکی از آن در اختیار وزارت است امر سلامت بین بخشی است همه کسانی که مسئولیت دارند باید به میدان آیند و در عین حال بخش عمده ان برمیگردد به مردم، هرچه اطلاعات بیشتری به مردم منتقل شود وضعیت عمومی سلامت بالا می رود.

وی با بیان اینکه متوسط طول عمر مردم ایران افزایش یافته است در طول مدت ۲۳ سالتصریح کرد: مردم باید متعهدانه و با فکر کمک کنند برای افزایش سطح سلامتی ، آن خدماتی که باعث افزایش طول عمر می شود در سطوح پایه سلامت است.

اسماعیلی گفت: نقش کلیدی افزایش سلامت در خود مردم است، هرچه سن مردم امید به زندگی و رفاه اجتماعی افزایش می یابد زندگی امروز کم تحرک تر و وزن افراد در حال افزایش و چاق تر شدن است و به دنبال آن بیمارهای همچون دیابت، پرفشاری و بیماریهای قلبی  خواهد بود.

وی بیمارهای قلبی و عروقی را شایع ترین علت مرگ و میر عنوان کرد و گفت: مردم نقش کلیدی در سلامت خودشان دارند، بایستی اطلاعات مردم افزایش یابد که رسانه می توانند در این مردم یاری رسان باشند.

اسماعیلی گفت: علیرغم کاستی ها و کمبودها سقف کار در حوزه بهداشت و درمان در حال انجام است، رسالت خبرنگاران بیان کردن نکاتی است که در بهبود کیفیت زندگی مردم مور باشد.

وی با بیان اینکه سرطان ها دومین علت مرگ و میر است تصریح کرد: بخش عمده سرطان ها برمیگردد به رژیم غذایی نامطلوب که در صورت مراقبت میزان ان کاهش و تشخیص سریعتر و بهبودی سریع تر خواهد شد.

اسماعیلی از کلنگ زنی بیمارستان خصوصی این سینا در رفسنجان با ۱۵۰ تختخواب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در شهرستانهای رفسنجان و انار به ۸۳۰ تخت بیمارستانی نیاز است.

وی در خصوص اجرای طرح قاصدک در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این طرح در ماههای آتی در این دانشگاه اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در ۵ فرودین امسال اضافه کار دیماه پرسنل پرداخت شد و کارانه پرسنل نیز تا اسفند تسویه شده است.

اسماعیلی در خصوص پرونده فاطمه قلی زاده مادر نوزده ساله ای که سال گذشته حین زایمان در زایشگاه رفسنجان جان باخت نیز بیان داشت: آخرین گزارش ارائه شده از سوی پزشکی قانونی استان مرگ ناشی از مایع اطراف جنین و آمبولی مایع آمنیوتیک است که به خانواده وی نیز اعلام شده است.

وی همچنین در خصوص علت تاخیر در گزاش نهایی این حادثه گفت: علت تاخیر در اختیار مانیست و مربوط به پزشکی قانونی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درصد زایمان سزارین به زایمان طبیعی در زایشگاه رفسنجان را ۴۹ به ۵۱ اعلام کرد .

اسماعیلی در خصوص پرونده آلایندگی مس سرچشمه نیز بیان داشت: طرح جامع تاثیر آلایندگی مس بر روی کارگران و پرسنل مجمتمع مس سرچشمه بزودی آغاز خواهد شد.

محسن میرزابیگی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در بحث اطلاع رسانی در نظر گرفتن سلامت روانی و ایجاد احساس امنیت در مردم بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اجرای موفق برنامه های ۷۲۴ و عمل های جراحی مفاصل زانو در بیمارستان رفسنجان خاطر نشان کرد: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به اورژانس رفسنجان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۴۸ نفر بوده است و این درحالی است که درصد نارضایتی نسب به این امار بسیار پایین است.

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان