رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان خبر داد:

بازدید ۳۲۲۸۵ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان در نوروز امسال

  • شناسه خبر: 142320
بازدید ۳۲۲۸۵ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان در نوروز امسال

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: در ایام نوروز امسال ۳۲۲۸۵ مسافر نوروزی از خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان بازدید کردند.

خانه » اجتماعی » بازدید ۳۲۲۸۵ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان در نوروز امسال

به گزارش خانه خشتی ، حسن حسینی در نشست خبری اظهار کرد: از ۲۵ اسفند۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ تعداد ۱۲۵ هزار نفر از ابنیه تاریخی، جاذبه های طبیعی و سایت های گردشگری رفسنجان بازدید نموده و در این بازه زمانی تعداد ۱۲ هزار نفر در شهرستان رفسنجان اقامت شبانه داشته اند.
وی افزود: بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان رفسنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و بازدید از خانه حاج آقا علی بزرگترین بنای خشتی جهان ۷۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در ایام نوروز ۳۲۲۸۵ نفر از خانه حاج آقا علی، ۳۷۰۰۰ نفر از دهکده تاریخی و گردشگری اودرج، ۱۰۰۰۰ نفر از دره راگه و ۷۵۰۰ نفر از موزه ریاست جمهوری بازدید کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان به آمار اسکان در ایام نوروز پرداخت و یادآور شد: از ۱۲ هزار مسافری که اقامت شبانه در نوروز در رفسنجان داشتند ۳ هزار نفر در کلاسهای درس و و مابقی در ۳ هتل، یک مهمانپذیر، واحدهای بوم گردی، زائرسراها، مهمانسراها و کمپ های موقت(چادر) اسکان یافتند.
حسینی در خصوص اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۴۰ هزار برگ اقلام راهنما شامل نقشه، بروشور، تراکت و… بین گردشگران نوروزی توزیع و حدود ۵۰۰ مترمربع بنر خوشامدگویی و پیام های نوروزی توسط دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در مبادی ورودی شهرستان نصب گردید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان از برپایی ۵۰ غرفه فروش سوغات و صنایع دستی و محصولات محلی در جاذبه های شهرستان در نوروز ۹۷ سخن به میان آورد و افزود: این غرفه ها در کاروانسرای شاه عباسی، خانه حاج آقا علی، دهکده اودرج و کمپ های ورودی شهر رفسنجان برپا و به ارائه خدمات به گردشگران پرداختند.
حسینی همچنین به برگزاری تورهای رفسنجان گردی و استقبال گردشگران نوروزی در ایام نوروز در رفسنجان اشاره کرد.

برچسب ها:
بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان خانه حاج آقا علی خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان