بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در رفسنجان و انار معدوم سازی شد

  • شناسه خبر: 142242
بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در رفسنجان و انار معدوم سازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با اجرای طرح ” مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ” بیش از یکهزار و ۸۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستانهای انار و رفسنجان جمع آوری و معدوم شد.

خانه » آخرین اخبار » بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در رفسنجان و انار معدوم سازی شد

به گزارش خانه خشتی ، احمد جمالی زاده با اشاره به اینکه این طرح از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت اظهار کرد: از ابتدای آغاز این طرح تا کنون بیش از ۵ هزار و ۱۸۷ موردبازدیدو بازرسی توسط کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز حساس شامل قنادی ها، رستوران های داخلی شهری و بین راهی و اغذیه فروشی هاانجام گرفته است.
وی افزود: از این تعداد ۱۴۰ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی انجام شده وتعداد ۷ مورد از مراکز و اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند ضمن اینکه برای ۱۱۷ مرکز هم اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر شد.
جمالیزاده با اشاره به اینکه ۷ مرکز متخلف در این مدت زمان پلمپ و تعطیل شدند بیان کرد: همچنین از ۲۸ مرکز نمونه برداری مواد غذایی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی، تامین تجهیزات پرتابل بازرسی است، افزود: در راستای ارتقای سلامت جامعه و با هدف افزایش سلامت مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط در موارد مورد نیاز علاوه بر نمونه گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع، با استفاده از تجهیزات پرتابل و روش های سنجش سریع، نسبت به شناسایی و تشخیص سریع تر موارد مشکوک و تخلف اقدام می کنند که در این رابطه در رفسنجان و انار بیش از ۲ هزار و ۸۰۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل صورت گرفته است.
دکتر جمالیزاده همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۳۱۹ مورد کلرسنجی آب در این مدت انجام شده است.
وی گفت: امسال کارشناسان بهداشت محیط در شهرستانهای انار و رفسنجان شامل ۲۲ نیروی بازرس و ۸ نیروی ستادی میباشند که این طرح را اجرا نموده و از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و بازرسی بعمل می آورند.
احمد جمالیزاده خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به شکایات مسافران نوروزی می باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان