پشت پرده ادعاهای بشردوستانه ی دشمنان سوریه

مصائب پناهندگان سوری در کشورهای مدعی دوستی

  • شناسه خبر: 14224
مصائب پناهندگان سوری در کشورهای مدعی دوستی

سرما و طوفان زمستانی شرایط دشواری را پیش روی آوارگان سوری قرار داده است. “خانه خشتی”؛ طوفان زمستانی شرایط دشواری را پیش روی ده ها هزار آواره سوری که ساکن اردوگاه های اردن هستند قرار داده است. بر اثر طوفان و سیل اردوگاه زاتاری در نزدیکی مرزهای امان با دمشق، اکنون به باتلاقی گل آلود بدل […]

خانه » آخرین اخبار » مصائب پناهندگان سوری در کشورهای مدعی دوستی
سرما و طوفان زمستانی شرایط دشواری را پیش روی آوارگان سوری قرار داده است.

“خانه خشتی”؛ طوفان زمستانی شرایط دشواری را پیش روی ده ها هزار آواره سوری که ساکن اردوگاه های اردن هستند قرار داده است. بر اثر طوفان و سیل اردوگاه زاتاری در نزدیکی مرزهای امان با دمشق، اکنون به باتلاقی گل آلود بدل شده که چادرهای آوارگان را احاطه کرده است. همچنین بر اثر وزش شدید باد، برخی از چادرها پاره شده و آوارگان در معرض یخ زدن قرار دارند.

“فادی سلیمان” یکی از پناهنگان معتقد است: “۵۰ هزار آواره ای که در این اردوگاه هستند شرایطی به مراتب بدتر از سوریه دارند و طوفان زمستانی جان کودکان و سالمندان را تهدید می کند.

جنگ داخلی سوریه تاکنون نیم میلیون آواره داشته است که به کشورهای همسایه از جمله اردن، لبنان و ترکیه گریخته اند. این در حالی است که بر اساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل، ۵۹۷.۲۴۰ دیگر نیز در لیست این آژانس ثبت نام کرده اند. این سازمان ماه گذشته اعلام کرد که برای رسیدگی به آوارگان سوری علاوه بر کمک های قبلی به یک و نیم میلیارد دلار اضافی نیاز است.

وضعیت آوارگان ساکن ترکیه و لبنان نیز بهتر از ساکنان این اردوگاه نیست. در لبنان نیز که میزبان بیش از ۲۰۰ هزار پناهنده سوری است نیز آوارگان شرایط سختی را زیر چادر می گذارنند. آب و هوای سرد ترکیه نیز وضعیت دشواری را پیش روی ساکنان اردوگاه ها قرار داده است و در موردی بر اثر آتش گرفتن یکی از چادرها، دو کودک کشته و چهار نفر زخمی شدند.

به گفته “محمد عابد” یکی از ساکنان این اردوگاه ها، فقدان امکانات گرمایشی در حالی است که سرمای منطقه اغلب اوقات زیر صفر است. بر طبق گفته او به علت عدم وجود آب گرم، بسیاری از مردم از جمله کودکان به سرماخوردگی و عفونت دچار شده اند. او افزود: “این وضعیتی پر از بدبختی است”

شرایط اسفناک آوارگان سوری در کشورهای همسایه در شرایطی رخ می دهد که کشورهایی همچون ترکیه همواره با حمایت قاطع از معارضان سوری، آنها را علیه ادامه جنگ با دولت تحریک می کنند؛ جنگی که تاکنون بیش از ۶۰ هزار کشته و نیم میلیون نفر آواره داشته است. گفتنی است به رغم ادعاهای بسیار، این کشورها حتی از در اختیار گذاشتن حداقل امکانات نیز امتناع می کنند.

منبع :  LHVnews

برچسب ها:
اخبار رفسنجان دوست رفسنجان سوریه کشور مدعی مصائب پناهندگان سوری در کشورهای مدعی دوستی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان