حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهرآن:

ریشه ناهنجاریها در خانواده، دینی نبودن سبک زندگی است

  • شناسه خبر: 14174
ریشه ناهنجاریها در خانواده، دینی نبودن سبک زندگی است

به گزارش “خانه خشتی”:حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران درمسجد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: رفسنجان شهری است که در دوره خفقان طاغوت پایگاه امام راحل(ره) بود و پس از آن نیز این افتخار را حفظ کرد که پایگاه ولایت باشد.  وی در زمینه سبک زندگی دینی گفت: آنچنان که حکومت حکومت دینی است، رفتارما […]

خانه » آخرین اخبار » ریشه ناهنجاریها در خانواده، دینی نبودن سبک زندگی است

به گزارش “خانه خشتی”:حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران درمسجد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: رفسنجان شهری است که در دوره خفقان طاغوت پایگاه امام راحل(ره) بود و پس از آن نیز این افتخار را حفظ کرد که پایگاه ولایت باشد.

 وی در زمینه سبک زندگی دینی گفت: آنچنان که حکومت حکومت دینی است، رفتارما نیز باید دینی باشد که از جمله آن رفتار دینی درخانواده است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به کم بودن آموزش دینی در خانواده افزود: امام راحل(ره) که درهمه عرصه ها سخن دارند با تنظیم خانواده مخالف بودند و آموزش چگونگی زندگی و رفتار در خانواده را دارای اهمیت بیشتری می دانستند.

وی ریشه ناهنجاریها در خانواده را دینی نبودن سبک زندگی عنوان کرد و تصریح داشت: بهترین شما کسانی هستند که بهترین رفتار را در خانواده و نسبت به همسران داشته باشند و قرآن نیز در دو کلمه بیان کرده زندگی انسانی و عقلایی و آرامش که خانه قرآنی و خانه سکون است و مسکن دلیل آرامشبخشی در خانه می باشد.

وی با اشاره به چند ویژگی بعنوان برترین رفتار در خانواده خاطر نشان کرد: خانه قرآنی خانه محبت و مودت است و ابراز محبت متقابل و چندگانه به همسر و بچه هاست. که این نه تنها به معنی محبت زوجین، بلکه محبت فرزندان به والدین و بالعکس و محبت رعیت به حکومت و حکومت به رعیت را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به مسئله احترام و تکریم شخصیت گفت: همسرمانند دسته گل است و رفتار خشن با این وضعیت سازگار نیست. و حسن الخلق به معنای سازگاری در محیط خانواده می باشد.

حجت الاسلام خاتمی تشکر از بندگان خدمتگزار را تشکر از خدا عنوان کرد و اظهار داشت: دین ما دین نظافت و پاکیزگی است و یک خانم همانگونه که در برابرنامحرم پوشیده است در برابرشوهرباید بهترین آراستگی را داشته باشد.

امام جمعه موقت تهرآن اختلاف سلیقه را در زندگی طبیعی و تحمل متقابل بین زوجین را در عرصه زندگی و برای بقای خانواده مهم دانست و ادامه داد: جهاد زن، خوب شوهرداری است وهمکاری متقابل و تقسیم بندی کارها در خانه را شامل میشود.

 وی با اشاره به سخن پیامبر(ص) افزود: شما با عفو و گذشت عزیز می شوید و فرهنگ عذرخواهی از جمله فرهنگ های دینی است که هم در محیط خانوادگی و هم در عرصه اجتماعی و سیاسی به کار می رود. و همچنین درقرآن نیز آمده که اهل عفو باشید و گذشته را فراموش کنید، هر چند اختلاف سلیقه پیش آید.

 حجت الاسلام خاتمی با اشاره به سخن امام علی(ع) در مورد پرهیز از مکر و حیله ادامه داد: زن و شوهر اگر یکرنگ نباشند و دروغ بگویند زندگی باصفایی نخواهند داشت و ما باید عیب پوشی را در محیط خانوادگی تمرین کنیم و عیب یکدیگر را برملا نکنیم.

برچسب ها:
حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهرآن: ریشه ناهنجاریها در خانواده، دینی نبودن سبک زندگی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمد معصومی کوهبنانی

    با سلام دوست عزیز اگر امکان دارد سایت تحلیلی 72 عارف شهرستان کوهبنان را به آدرس ذیل در سایت خود لینک کیند . با تشکر فراوان معصومی 09139832643 http://72aref.ir/
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان