رئیس مرکز نوآوری استان کرمان در آیین اختتامیه استارت آپ ویکند پسته رفسنجان خبر داد:

دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور در کرمان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 141396
دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور در کرمان راه اندازی می شود

رئیس مرکز نوآوری استان کرمان گفت: مرکز نوآوری دانش آموزی به عنوان دومین مرکز کشور در کرمان راه اندازی خواهد شد.

خانه » علم و فن آوری » دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور در کرمان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی ، پرداختی رئیس مرکز نوآوری استان کرمان در آیین اختتامیه استارت آپ ویکند پسته رفسنجان که عصر امروز در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: در تقسمات بودجه کشوری سهم استان کرمان بعد خراسان رضوی ششمین سهم را پیدا کرده، ۱۱ درصد وسعت سرزمینی کشور متعلق به استان کرمان با جمعیت ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است و ۲۵ درصد باغات کشور در این استان است که بخش قابل توجه از ان مربوط به پسته است و قطب پسته جهان رفسنجان است.

وی در ادامه با توجه به تولید فرآورده های متعدد از پسته بیان داشت: روغن پسته نسبت به روغن دیگر ارزش تغذیه ای بالایی دارد که حداقل کاری که در زمینه فرآورده های پسته انجام می دهیم بسته بندی، تولید روغن و کره پسته است در حالیکه در کالیفرنیا بیش از ۳۶ فراورده ارایشی و بهداشتی با روغن پسته تولید می شود.

پرداختی ادامه داد: در حالیکه در کر مان کمترین توجه می شود و تقریبا صفر، دغدغه این بود که افلاتوکسین پسته را کم کنیم و ان را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود تهدید خشکسالی بیش از ۱۴ سال و افت سطح آب زیر زمینی به ویژه در رفسنجان و افزایش مصرف نهاله های کشاورزی موضوع فرآورده های پسته بایستی مورد توجه قرار گیرد.

پرداختی در ادامه با اشاره به عملکرد مرکز رشد کرمان اظهار داشت: همیشه در جشنواره های دانش آموزی خوارزمی دانش آموزان ما رتبه هاب برتر را کسب می کنیم بعد از انها خیلی ها از استان کرمان می روند و از این رو بنا بر ضرورت، مرکز نوآوری دانش آموزی به عنوان دومین مرکز کشور در کرمان راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان