امام جمعه کرمان مطرح کرد :

پژوهش ها را به سمتی ببرید که گره ای از جامعه باز کنند

  • شناسه خبر: 141062
پژوهش ها را به سمتی ببرید که گره ای از جامعه باز کنند

امام جمعه کرمان گفت :پژوهش ها را به سمتی ببرید که گره ای از جامعه باز کنند ،ایات قران ما را به پژوهش وا داشته است که در نشانه های خدا تحقیق و پژوهش کنید .

خانه » فرهنگی مذهبی » پژوهش ها را به سمتی ببرید که گره ای از جامعه باز کنند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان پیش از ظهر امروز در همایش استانی  سبک زندگی فاطمی که امروز در رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت:یک ششم حوزه های علمیه استان در رفسنجان فعالیت می کنند .
وی بیان داشت :رفسنجان از گذشته مرکز روحاینت و علمای عظیم الشان بوده است که سالهای سال در این شهر طلبه پرورش می دادند و یا مشوق بودند که روحانیت به حوزه های علمیه بروند و انجا درس بخوانند .
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد :رفسنجان قابلیت پرورش طلبه را در استان کرمان دارد ،اگر می خواهید باورهای مردم طبق خواسته خدا و اسلام شکل بگیرد و تغییر به وجود بیاورید مستقیم سراغ باروها نمی توانید بروید چون اعتقادات زیر ساخت دارد و اگر زیرساخت ان اصلاح نشود اعتقادات اصلاح نمی شود .
وی افزود :زیرساخت ایده و عقیده جهان بینی افراد است تا جهان بینی را تغییر ندهید عقیده تغییر نمی کند کار روحانیت در مورد باورهای دینی مردم است لذا قبل از باورها دینی در جهان بینی مخاطبان خود کار کنید .
امام جمعه کرمان عنوان داشت :این همایش ها، مقالات و کتابهایی که نوشته می شود تلاش بر این شود که جهان بینی و عقاید افراد به سمت خدا و اسلام برود و تغییر یابد .
وی ادامه داد :سوالات مخاطبان خود را بهتر از خودشان تبیین کنید ،شبهات افراد را توضیح دهید سوالات را خوب توضیح دهید ثمره ان جاهای بروز می کند که اگر به کسی به اشکالش پاسخ داده شد ادعاشو نتونستید بگیرید .
حجت الاسلام علیدادی یاداور شد :محصول اخلاق ۱۴۰۰ سال قبل ایت الله جوادی املی است ،اگر می گوییم حضرت زهرا (س) الگوی زن امروز است چون گزارهای اخلاق تغییر پذیر نیستند.
وی خاطرنشان کرد :پژوهش ها را به سمتی ببرید که گره ای از جامعه باز کنند ،ایات قران ما را به پژوهش وا داشته است که در نشانه های خدا تحقیق و پژوهش کنید .
امام جمعه کرمان افزود :تمام زاویای دین را با تحقیق بفهمید و با بهترین زبان به دیگران تفهیم کنید از اهل ذکر سوال کنید ،رفتار و گفتار ائمه را سرمشق خود قرار دهید هر پژوهش در اسلام جایز نیست به پژوهشی که سرک کشیدن در زندگی خصوصی دیگران باشد حرام است .
وی به پژوهش های بی خاصیت اشاره کرد و گفت :برخی چیزها فهمش به درد شما نمی خورد باید پژوهش، دردی از جامعه را حل کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان