به همت حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی؛

همایش استانی سبک زندگی فاطمی به میزبانی رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 141061
همایش استانی سبک زندگی فاطمی به میزبانی رفسنجان برگزار شد / عکس

به همت حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی همایش استانی سبک زندگی فاطمی امروز در رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » همایش استانی سبک زندگی فاطمی به میزبانی رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز همایش استانی سبک زندگی فاطمی به همت حوزه خواهران ریحانه النبی(س) به میزبانی شهرستان رفسنجان با حضور حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان، حجت الاسلام حصاری معاونت پژوهشی مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه و جمعی از اساتید و طلاب استان و شهرستان در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی دبیر همایش سبک زندگی فاطمی هدف این همایش را اشنایی با ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و بیان داشت: رسول اکرم فاطمه را پاره تن خود میداند ،فاطمه بخشی از وجود وی است ،این تعبیر گویای این است که انچه از فضایل و کمالات شجاعت و زهد و…که پیامبر دارا هستند فاطمه (س)هم دارا می باشند .
حجت الاسلام احمدی تصریح کرد :اگر فاطمه زهرا (س)انگونه که حقشان است بشناسید در همه ابعاد زندگیمان ان حضرت را الگو قرار دهیم مانند این است که رسول خدا را الگو خود قرار داده ایم .
وی افزود :شورای پژوهش نبیه النبی تصمیم گرفت همایشی به عنوان سبک زندگی فاطمی با هدف اشنایی بیشتر با ابعاد زندگی فاطمه زهرا برگزار کند .


حجت الاسلام احمدی عنوان داشت :این همایش شامل شناخت بعد معرفتی و معنوی و سیره عبادی حضرت و بعد سلوک در خانواده سیره همسرداری و خانه داری و همسر داری فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بعد فعالیت سیاسی ان حضرت در مورد اساس حکومت و بحث امامت ان حضرت می باشد .
وی اذعان داشت :طلاب می توانستند در محورهای فوق پژوهشهای خود را ارائه دهند بازه زمانی دوماهه برای ارسال اثار در نظر گرفته شده و در این مدت ۱۹ اثر توسط طلاب و اساتید به دبیر خانه همایش ارسال شد .
حجت الاسلام احمدی تاکید داشت :این اثار توسط ۴ نفر از اساتید در سه مرحله مورد بازبینی اجمالی و تصویری نهایی قرار گرفت و در نهایت ۴ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند .
وی ادامه داد :یک مقاله رتبه اول یک مقاله دیگررتبه دوم و دو مقاله دیگر مشترکا رتبه سوم را کسب کردند که این مقالات از مدارس کرمان و کشکوئیه بردسیر و رفسنجان هستند .


حجت الاسلام احمدی یاداور شد :از همه کسانیکه در برگزاری این همایش همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنم و رشد و توسعه فعالیتهای پژوهششی حوزه خواهران مرهون سیاست گذاریهای دقیق و عالمانه و هدایت و حمایت های معاونت و با مدیریت ارجمند اقای حصاری محقق شده است .
وی ادامه داد :این مدرسه بعد گذشت ۵ سال از تاسیس به این توانمندی و اعتماد رسیده است که این همایش را برنامه ریزی و برگزار نماید برای مشارکت بیشتر طلاب پیشنهاد می شود این گونه همایش ها به صورت منطقه ای و با مشارکت همه حوزه های خواهران برگزار شود تا شاهد رشد بیشتر فعالیتهای پژوهشی باشیم.

برچسب ها:
حوزه ریحانه النبی رفسنجان همایش سبک زندگی فاطمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان