رئیس دانشگاه خبر داد:

اولین دانشکده ایران شناسی کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان راه اندازی شد

  • شناسه خبر: 140314
اولین دانشکده ایران شناسی کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت:دانشکده ایران شناسی دانشگاه ولیعصر به همت مرحوم دکتر تجدد احداث گردید و کار خود را با دو رشته کارشناسی ارشد ایران شناسی و زبان های باستان آغاز خواهد کرد.

خانه » علم و فن آوری » اولین دانشکده ایران شناسی کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان راه اندازی شد

به گزارش خانه خشتی ، محمد علی دهقان در پیش رویداد استارت آپ ویکند پسته رفسنجان که امروز در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار شد از راه اندازی دانشکده ایران شناسی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این دانشکده به همت مرحوم دکتر تجدد احداث گردید و کار خود را با دو رشته کارشناسی ارشد ایران شناسی و زبان های باستان آغاز خواهد کرد.

وی افزود:مرحوم دکتر تجدد فردی با تدبیر بالا، انسانی فرهیخته و عاشق ایران بودند که علاقه داشت بحث ایران شناسی آکادمیک شود و و در دانشگاهها تدریس شود.

دهقان گفت: هرچند کشور ایران بسیار مغفول است در بحث شناخت خوراک آن، حیات وحش و گردشگری و … و جای کار دارد امید واریم بتوانیم در این زمینه به خوبی از عهده کار بر آییم.
وی بیان داشت: دانشگاه باید سعی کند محیط این دانشکده بزرگتر شود و موزه ای که برای این مکان در نظر گرفته شده بسیار بزرگ خواهد بود تا حداقل هایی از ایران شناسی در آن پیگیری شود.
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در ادامه به تاریخچه تاسیس دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از سال ۷۰ پایه گذاری شد و سال گذشته ۲۵ امین سال تاسیس دانشگاه جشن گرفته شد، ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع کار شناسی تا دکترا و ۲۷۵ نفر هیات علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: دانشگاه ولیعصر رفسنجان طی ۲۵ سال توانسته با دانشگهای همزاد خود رقابت خوبی داشته باشیم و حتی جلوتر باشد و این پیشرفت دانشگاه مدیون خیرین است که در سالهای مختلف کمک کردند.

دهقان در خصوص برگزاری اولین استارت آپ ویکند پسته رفسنجان در دانشگاه ولیعصر بیان داشت: تولید و فروش و صادرات پسته باید از سنتی به سمت مدرن شدن برود اگر مقاومت کنیم نتیجه ای نخواهد داشت؛ تغییر سیستم باید ایجاد شود به سمت روز رفتن اجتناب ناپذیر است.

لازم به ذکر است دانشکده ایران شناسی دانشگاه ولیعصر رفسنجان امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خانواده مرحوم دکتر تجدد افتتاح شد.

برچسب ها:
دانشکده ایران شناسی دانشگاه ولیعصر رفسنجان محمد علی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان