گامی نو از سوی جوانان رفسنجان؛

کارخانه تولید کود آلی آب نگهدار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد / عکس

  • شناسه خبر: 138757
کارخانه تولید کود آلی آب نگهدار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد / عکس

کارخانه تولید کود آلی آب نگهدار کاهش دهنده عوارض کم آبی، سرمازدگی و پوکی امروز در رفسنجان با حضور مسئولین در منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسید.

خانه » اقتصادی » کارخانه تولید کود آلی آب نگهدار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز طی مراسمی با حضور اسکندری فرماندار ، حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر و جمعی از دیگر مسئولین رفسنجان  طرح تولید کود آلی آب نگهدار در محل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد.

ظرفیت تولید این طرح با یک خط و یک شیفت کاری ۳ هزار تن در سال است.

کارخانه آب نگهدار در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با سرمایه ثابت ۲۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم نموده است.

کود آلی آب نگهدار که بر پایه کود حیوانی (مرغی و گاوی) تهیه می شود با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در زمینه کشاورزی، توسط محقق برجسته کشورمان دکتر احسان عسکری ( با سابقه فعالیت و تحقیق در برترین دانشگاه های ایران و آمریکا ) تولید می شود. این کود منحصر به فرد علاوه بر داشتن خواص کود های حیوانی با دارا بودن مواد ویژه نگهدارنده آب که ظرفیت تبادل کاتیونی بالایی نیز دارند همچون آهنربا آب و عناصر غذایی را برای مدت طولانی در منطقه توسعه ریشه نگه می دارد و افزایش عملی راندمان آبیاری را به همراه دارد. همچنین این کود باعث سبز نگه داشتن برگهای درختان تا زمان برداشت می شود و در نتیجه به طور قابل ملاحظه ای درصد پوکی را کاهش داده و کمیت و کیفیت محصول را افزایش می دهد. به علاوه با کمک به جریان انداختن بیشتر شیره پروده در گیاه، مشابه حالتی که تجربه نشان داده و آبیاری هنگام سرد شدن هوا باعث کم شدن خسارت سرمازدگی میشود، تا حدودی از اثرات مخرب سرمازدگی نیز می کاهد.


هیات مدیره شرکت آب نگهدار سعی داشته اند ضمن تولید محصول با کیفیت با حذف واسطه ها قیمت نهایی این محصول را برای هر کیسه ۲۵ کیلویی روی مبلغ ۱۳ هزار تومان نگه دارند که برای کشاورزان عزیز مصرف این کود توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

🔰آدرس کارخانه: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ۰۹۳۳۱۹۳۶۶۶۹

🔰دفتر مرکزی فروش: رفسنجان، خیابان کارگر، حدفاصل کارگر ۲۸ و ۳۰
۰۹۳۳۱۹۳۷۷۷۸

🔰ارتباط مستقیم با دکتر عسکری
۰۹۱۳۱۹۳۸۳۵۹

عکس از فائزه شهابی

برچسب ها:
آب نگهدار کارخانه تولید کود آلی آب نگهدار منطقه ویزه اقتصادی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان