رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در نشست خبری مطرح کرد:

یک هزار و ۲۲۰ نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی رفسنجان / ۲۵ مورد کودک آزاری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 138749
یک هزار و ۲۲۰ نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی رفسنجان / ۲۵ مورد کودک آزاری در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت:یک هزار و ۲۲۰ نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی رفسنجان هستند.

خانه » اجتماعی » یک هزار و ۲۲۰ نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی رفسنجان / ۲۵ مورد کودک آزاری در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، محمود حیدری صبح امروز در نشسیت خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر در محل اداره بهزیستی رفسنجان برگزار شد با اشاره به تاریخچه تاسیس بهزیستی اهداف این سازمان را خدمات رسانی به معلولین عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی به طرف مسئولیت اجتماعی و نه تنها مستمری پیش می رود، عملی کردن شعار مسئولیت اجتماعی بر عهده سازمان بهزیستی قرار داده شده است، خیریه ها در کنار این سازمان در ارائه خدمات رفاهی یاری رسان سازمان هستند.

وی توانبخشی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها اجتماعی را از جمله واحدهای سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: از سال گذشته سازمان بهزیستی استان کرمان را پایلوت بحث ژنتیک قرار داده است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی موفقیت ها خوبی نیز کسب شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: آزمایشات ژنتیک با وجود هزینه های بالایی که دارند تا ۹۰ درصد از سوی سازمان بهزیستی بصورت رایگان انجام میگیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از هزار نفر برش استانی نزدیک به ۷۰۰ پرشس نامه تکمیل گردیده است و پس از پایش و مشاوره ژنیتیکی نهایتا در صورت لزوم مورد آزمایش قرار میگیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان به اجرای طرح آمبلیوپی یا شناسایی تنبلی چشم اشاره کرد و بیان داشت: این طرح هر ساله از مهرماه با شروع سال تحصیلی به مدت یک ماه و نیم اجرا و تنبلی چشم در فاصله سنی ۳تا۶ سال شناسایی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا این طرح از بیماری نابینایی جلوگیری می کند، در اجرای هر مرحله این طرح نزدیک به ۵۰ نفر دارای تنبلی چشم تشخیص داده می شود و این به این معنا خواهد بود که از نابینایی آنها پیشگیری می شود.

حیدری گفت: از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برش استانی ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تاکنون ثبت شدند و تا ثبت نهایی نیز بیش از ۱۱ هزار نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این موفقیت را مدیون رسانه می دانیم که با اطلاع رسانی دقیق خانواده ها آگاه شدند .

حیدری گفت: مستمری افرا تحت پوشش بهزیستی مستقیما از بهزیستی کشور به حساب افراد واریز می شود و بهزیستی شهرستان جر شناسایی و معرفی افراد هیچ گونه دخل و تصرفی در ان ندارد.

وی ارائه ویلچر، تشک،تخت،عصا ، توالت فرنگی و … را از دیگر خدمات بهزیستی عنوان کرد و گفت: کلیه این وسایل حتی بصورت این وسایل به طور رایگان در اختیار معلولین دارای شرایط مربوطه قرار میگیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان بیان داشت: یک معلول حداکثر تا دوسال تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و پس از آن باید با کمک مددکاران باز توان شوند.

وی از اعطای وام اشتغال به معلولین برای اشتغال زایی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و بدون سود و با کارمزد ۴ درصد خبر داد و گفت: امسال ۱۵۰ نفر برای دریافت این وام به بانک‌ها معرفی شدند که قریب به ۶۰ نفر معلولین یا خانواده انان و مابقی بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد هستند.

حیدری اعطای بیمه کارفرمایی به معلولین را از دیگر خدمات بهزیستی برشمرد و گفت: هرجا که نیاز به نیروی کاری بوده و معلولین مشغول بکار شدند در قبال ایشان ۲۳ درصد از ۳۰ درصد حق کارفرما توسط سازمان بهزیستی پرداخت گردیده است.

وی همچنین در خصوص خدمات پیشگیری از اعتیاد در رفسنجان بیان داشت: ۴ مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) سه مرکز ویزه آقایان و یک مرکز ویژه بانوان تحت مراقبت پزشک در رفسنجان دایر است.

حیدری گفت: خدمات مشاوره ای رایگان از سوی سازمان بهزیستی با خط تلفن مشاور ۱۴۸۰ در سراسر کشور ارائه می شود.

رئیس بهزیستی رفسنجان در ادامه به فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۵ مورد کودک آزاری، ۱۴مورد دختران فراری و ۶ مورد همسر آزاری در شهرستان رفسنجان مشاهده گردیده و اقدامات لازم در خصوص آن انجام شده است.

محمود حیدری خاطر نشان کرد: از یک هزار و ۲۲۰ نفر مستمری بگیر سازمان بهزیستی رفسنجان ۳۰ نفر بیمار صرعی، ۳۶ نفر ضایعه نخاعی، ۱۳۰۳ نفر معلول جسمی حرکتی،۱۰۵۹ نفر ذهنی، ۴۲۵ نفر نابینا، ۴۰۰ نفر معلول روانی مزمن و ۲۱۱ نفر سالمند هستند که می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند که این امار ماهانه تغییر می کند.

رئیس بهزیستی رفسنجان در پایان از ارائه خدمات رایگان بهزیستی به تمامی شهروندان از جمله فیزیوتراپی در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

برچسب ها:
محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان