وزیر صنعت،معدن و تجارت:

غبار محدوده مجموعه مس ناشی از بخار آب است / اگر لازم است تولید را متوقف کنند تا مردم آسیب نبینند

  • شناسه خبر: 138607
غبار محدوده مجموعه مس ناشی از بخار آب است / اگر لازم است تولید را متوقف کنند تا مردم آسیب نبینند

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: فلش قابلیت استاندارد دارد و میزان CO2 که تولید می شود به شدت رقیق می‌شود و بخشی از غباری که در محدوده مجموعه مس دیده می شود ناشی از غبار آبی است که به این مجموعه اضافه می شود.

خانه » اجتماعی » غبار محدوده مجموعه مس ناشی از بخار آب است / اگر لازم است تولید را متوقف کنند تا مردم آسیب نبینند

به گزارش خانه خشتی ، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع آلایندگی مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: کارخانه مس سرچشمه یک صنعت با طول عمر طولانی است و تلاش های وسیعی در مورد رفع آلایندگی این صنعت بعمل آمده است.

وی افزود: استقرار واحد جدید با سبک فلش در راستای همین اصلاح ساختار فعالیتهای مربوط به این شرکت است به شکلی که آثار زیست محیطی آن را به حداقل کاهش دهد.

شریعتمداری بیان داشت: از روزی که این طرح جدید فلش به جای کوره ریورب آغاز بکار کرده و دیروز با دستور ریاست جمهوری بهره برداری شد این اطمینان هست که جز بخشی از مواد آلاینده که آنها هم در آینده با احداث کارخانه اسید مشکلات آنها رفع شود، به شدت کاهش پیدا کرده است در حدی که قابلیت استاندارد دارد و میزان CO2 که تولید می شود به شدت رقیق می‌شود و بخشی از غباری که در محدوده مجموعه مس دیده می شود ناشی از غبار آبی است که به این مجموعه اضافه می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: مردم این اطمینان را داشته باشند که همه تلاش مدیران مجموعه مجتمع مس سرچشمه برای تبدیل شرکت به یک شرکت سبز با آلایندگی صفر هست و این مسیر با قدرت پیگیری خواهد شد. امیدواریم که این دولت این نوید را به مردم بدهد که بدون هیچ نگرانی در کنار طرح بزرگ مس بتوانند زندگی کنند.

شریعتمداری گفت: در عین حال همه تلاش ها بعمل آید در فصلی که وارپی هوا اتفاق می افتد و باد در منطقه نیست شارژ را به شدت کاهش دهند حتی اگر لازم است روی پیلوت نگه دارند و خاموش کنند و تولید را متوقف کنند به گونه ای که مردم آسیبی نبینند این مورد نظر ماست و حتما مدیریت شرکت هم به ان توجه خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی نیز اظهار داشت: امروز در مذاکرات و بازدید هایی که از واحدهای صنعتی داشتم یکی از مسائل صنایع تولیدی سرمایه در گردش واحدهای تولید است که مشغول بکار هستند و بخشی از آنها نیاز به سرمایه ثابت برای فعالیت‌های توسعه ای دارند متاسفانه برخی از آنها برای فعالیت های توسعه ای از سرمایه در گردش با سود بالا استفاده کردند که بازگشت آن با مشکل مواجه است.

وی افزود: این مشکل جدی است در کشور و البته در استان کرمان بیشتر مشاهده کردم حتما با مسئولان نظام بانکی گفتگوی بیشتری خواهد شد.
شریعتمداری خاطر نشان کرد: البته نظام بانکی ما هم به دلیل برخی مشکلات در مجموعه تامین سرمایه اولیه مواجه است از قدرت کافی برای پرداخت منابع لازم برای استفاده بخش صنعت برخوردار نیست ولی امروز از مجموعه منابع موجود در نظام بانکی قریب به ۳۳ درصد به بخش صنعت اختصاص یافته است که باید بر اساس شورای پول و اعتبار تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند
وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات اعطایی به فعالیتهای تولیدی خصوصا برای فعالیتهای تولیدی صادرات گرا رقابتی نیست تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در این راستا این بوده که در برنامه بودجه سال ۹۷ ردیفی را برای کمک های فنی و اعتباری پیش بینی کرده و در صورت تصویب مجلس و در اختیاز قرار گرفتن این اعتبار منابعی در واقع یارانه سو تسهیلات اعطایی به واحدای تولیدی صادرات گرا می شود که در اینصورت می تواند کمکی باشد در جهت رفع مشلات واحدهای صنعتی.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان