وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز رفسنجان مطرح کرد:

دولت باید بپذیرد که عملکردش ضعیف بوده است / زمینه نارضایتی در مردم وجود دارد

  • شناسه خبر: 137110
دولت باید بپذیرد که عملکردش ضعیف بوده است / زمینه نارضایتی در مردم وجود دارد

سید محمد حسینی گفت :دولت باید بپذیرد که عملکردش ضعیف بوده است و مردم از وضعیت اقتصادی موجود ناراضی هستند واقعیتهای جامعه را باید پذیرفت مردم در سختی هستند.

خانه » آخرین اخبار » دولت باید بپذیرد که عملکردش ضعیف بوده است / زمینه نارضایتی در مردم وجود دارد

به گزارش خانه خشتی ؛ سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز رفسنجان که در مسجد امام برگزار شد اظهار داشت :مسجد امام پایگاه انقلاب در رفسنجان و چون مشعلی نورانی فرا راه انقلابیون بوده و هست .

وی ضمن بیان ایاتی از قران کریم بیان داشت :کسانی که  اهل نفاق هستند با کسانیکه اهل مبارزه هستند متفاوتند، در انقلاب ما هم کسانیکه در شکل گیری انقلاب نقش مهمی داشتند و از طلایعه داران انقلاب به شمار می روند نباید به وادی فراموشی سپرده شوند .

حسینی تصریح کرد :حرکتهای قبل از انقلاب حرکتهای ارزشمندی است که باید هرساله یاداوری شود و همچنین از انقلابیونی که با شجاعت وارد میدان شدند و دیگران را ترغیب و هدایت کردند باید یاد شود .

وی افزود :رفسنجان در چهلم اول وارد عرصه شد مردم این شهرستان از همه شهرستانها پیشتازتر بودند با بصیرت و حمایت از ولی فقیه احساس مسئولیت کردند و در راه از بین بردن طاغوت شاهنشاهی از جان و مال گذشتند خانمها هم در تظاهرات شرکت می کردند و نقش مهمی داشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مراسمات بزرگی چون ۲۲ بهمن باید یاداوری شود و فراموش نشود تاکید داشت :اعتشاشات اخیر باعث شد برخی ها فیلشان یاد هندوستان کند و منافقین هم از این فرصت در جهت خود استفاده کنند .

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان در همه عرصه ها همیشه پیشتاز هستند گفت :مردم زمان انقلاب، یکپارچه مقلد امام راحل بودند و مسجد همیشه پایگاه علما بود ، واکنش های مردم رفسنجان  در وقایع ۱۵ خرداد و دستگیری امام راحل نشان ازحضور پررنگ مردم دارد  .

حسینی به اغتشاشات اخیر اشاره داشت و افزود :دولت باید بپذیرد که عملکردش ضعیف بوده است و مردم از وضعیت اقتصادی موجود ناراضی هستند واقعیتهای جامعه را باید پذیرفت مردم در سختی هستند دولت باید رویکرد خود را عوض کند .

وی خاطرنشان کرد :ریخت پاشهای انچنانی ،حقوق های نجومی و سفرهای خارجی مدیران اجرایی باعث نارضایتی مردم است و مردم اینها را می بینند ،در زمان جنگ شرایط ما سخت از این زمان بود مردم می رفتند در صف نفت می ایستادند وقتی نفت گیرشان نمی امد می رفتند به کسی بد و بیراه نمی گفتند چون ان زمان امام راحل ساده زیست بودند و امثال شهید رجائی مسائل و شرایط سخت ان زمان را تحمل می کردند و مثل مردم زندگی می کردند .

وی ادامه داد :ولی امروزه مدیران ما حقوق های نجومی می گیرند امکانات و خودروهای انچنانی و سفرهای خارجی اضافی  می روند.

حسینی بیان داشت:وقتی مردم در سختی هستند برای چه اینهمه هزینه ها و ریخت و پاشها صورت می گیرد ؟هزینه های دولت در چندین سال اخیر دو الی سه برابر شده است وقتی هزینه های جاری زیاد می شود کارهای عمرانی صورت نمی گیرد و برنامه ها انجام نمی شود .

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارهای عمرانی در برخی جاها مانده و به بهره برداری نرسیده است اذعان داشت :قرار بود تمام مشکلات با برجام حل شود با این کار انتظارات مردم بالا برده شد ولی هیچ اتفاقی نیافتد ،مگر ماهیت امریکا را نمی شناختید باید نگاه خود را عوض کنید از خارج کسی به فکر ما نیست .

سید محمد حسینی گفت :زمینه نارضایتی در مردم به عنوان یک واقعیت وجود دارد این تبعیض ها ،فاصله های طبقاتی به مشکلات دامن می زند اضافه شدن بودجه شوکی در مردم ایجاد کرد یک مرتبه قیمت ها را افزایش دادید .

وی عنوان داشت :هفته اول انتخابات پیامک مبتنی بر یارانه به همه حتی اعضای هیات علمی می رود و الان یک دفعه می گویید یارانه سی میلیون قرار هست قطع شود اینها موجب صدمه زدن به اعتماد مردم و نارضایتی در جامعه می شود دولت باید تغییر رویکردی بدهد .

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد :زمانیکه مردم ناراضی باشند فتنه گران سواستفاده خواهند کرد در مشهد مردم بحث شان مرگ بر گرانی بود ولی عده ای وارد جمعیت شدند و علیه نظام اغتشاش کردند سلطنت گران بیکار نمی نشینند و از اب گل الود ماهی می گیرند .

وی با اشاره به اینکه باید کاری کرد که  زمینه اغتشاش و ناامنی به وجود نیاید گفت : امید داریم دستگاه قضایی سریع وارد عمل شود و جلوی ریخت و پاشهای انچنانی و فاصله طبقاتی را بگیرد .

برچسب ها:
دولت سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز رفسنجان
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان