رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور:

۹ دی دفاع از ارزش‌ها و دین بود/ کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند/ نمی‌شود انسان یک‌ دهه همه‌کاره کشور باشد و دهه بعد مخالف‌خوان شود

  • شناسه خبر: 136490
۹ دی دفاع از ارزش‌ها و دین بود/ کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند/ نمی‌شود انسان یک‌ دهه همه‌کاره کشور باشد و دهه بعد مخالف‌خوان شود

.

خانه » سیاسی » ۹ دی دفاع از ارزش‌ها و دین بود/ کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند/ نمی‌شود انسان یک‌ دهه همه‌کاره کشور باشد و دهه بعد مخالف‌خوان شود
 به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه پراکنی و گرفتن «امید و اعتمادبه‌نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به‌شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل‌ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می‌مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را بااقتدار ادامه خواهیم داد.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام و گرامیداشت سالگرد حماسه مردمی نهم دی سال ۱۳۸۸، از «تبلیغ» به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادکردند و با اشاره به ریشه قرآنی تبلیغ گفتند: در اسلام تبلیغ به معنای «رساندن صادقانه، صمیمانه، مسئولانه و امانت‌دارانه یک پیام به افکار عمومی به‌منظور تفاهم با مردم» است تا آنان بااحساس مسئولیت به سمت یک هدف والا سوق داده شوند و حرکت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تبلیغ در اسلام کاملاً در جهت مخالف با پروپاگاندای غربی‌ها است که باهدف رسیدن به پول و قدرت انجام می‌شود و در آن فریب افکار عمومی، دروغ‌گویی و بازیگری نیز جایز است.

ایشان، دادن امید و اعتمادبه‌نفس به مردم و تبیین فرصت‌ها و تهدیدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبلیغ در اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: امروز مهم‌ترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتمادبه‌نفس ملت ایران است.
رهبر انقلاب اسلامی، تبلیغ را همانند عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یک میدان جنگ توصیف کردند و گفتند: برخی از اینکه گفته شود جنگ تبلیغاتی یا جنگ اقتصادی و فرهنگی، خوششان نمی‌آید و می‌گویند باید از صلح صحبت کرد، درحالی‌که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک واقعیت است و اگر ما از این واقعیت غافل باشیم، طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را به‌پیش می‌برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامی نیست زیرا آن‌ها جنگ نظامی نمی‌کنند و غلط هم می‌کنند اگر بخواهند جنگ نظامی کنند.

ایشان جنگ نرم دشمن را خطرناک‌تر از جنگ نظامی خواندند و در بیان علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی افزودند: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنیا را تغییر و نشان داده است که یک ملت می‌تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر، نه زور بگوید و نه زیر بار هیچ زورگویی برود.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری انواع توطئه‌ها و فشارها اعم از جنگ و تحریم، تهدید و تهمت، نفوذ و ایجاد اختلاف داخلی برای مقابله با ملت ایران گفتند: ملت ایران چهل سال مقتدرانه ایستادگی کرده و توانسته است بر همه این توطئه‌ها فائق آید و از هفت‌خوانی عبور کند که دیگر ملت‌ها از یک‌خوان آن نیز نتوانستند عبور کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورهای عربی و شمال افریقا که منجر به فتنه و جنگ داخلی و اختلافات مذهبی و قومی شد، خاطرنشان کردند: ملت ایران از همه این مراحل با سربلندی و اقتدار عبور کرد و مقایسه میان جمهوری اسلامی و سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورها، مقایسه‌ای عبرت‌آموز است.

ایشان با تأکید بر استمرار دشمنی‌ها با ملت ایران، گفتند: مهم این است که در هر دوره‌ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه‌های مختلف را بفهمیم و بر اساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش‌دستانه انجام دهیم.
رهبر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتمادبه‌نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف‌ها و کاستی‌ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می‌شود باید مراقب فضای مجازی بود ازاین‌جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «انتشار آمارهای بی‌پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره‌های موردقبول مردم و انکار موفقیت‌های انقلاب اسلامی» را بخش‌هایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی افراد بی‌تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخ‌دار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می‌دهند.

ایشان افزودند: این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی‌کاری همراه کرده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: این افراد، بی‌ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دین و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن می‌گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آن‌ها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیاردارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و این‌گونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات مهم همه مدیران جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون، تأکید کردند: البته در کنار این خدمات، صدماتی هم بوده است که باید از خدمات سپاسگزاری شود و صدمات هم موردنقد منصفانه و مسئولانه و عاقلانه قرار گیرند نه نقد همراه با فحاشی و تهمت، چراکه نقد و نقدپذیری واجب است اما تهمت و لجن پراکنی حرام است.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه فردی مکرر، دستگاه‌ها یا قوای مختلف را موردحمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با یک سنگ، شیشه‌ای را بشکند، هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و از سخن گفتن برای هوای نفس و جهات شخصی و دستیابی به قدرت پرهیز کند چراکه خداوند بابت هر سخنی از انسان سؤال و مؤاخذه خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «انقلابی‌نمایی» غیر از «انقلابی‌گری» است، گفتند: انقلابی گری کار سختی است زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و نمی‌شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.

ایشان تأکید کردند: روز نهم دی با آن عظمت، روز پاسخ ملت به چنین بازی‌هایی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و دین بود که البته امروز هم بحث پایداری بر ارزش‌ها وجود دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: در آن زمان در دفاع از انتخابات ایستادگی کردیم و همان‌گونه که اعلام کردم و باوجود فشارها، زیر بار ابطال انتخابات نرفتم.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان حکیمانه امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «میزان حال فعلی افراد است» خاطرنشان کردند: همه باید مراقب باشیم زیرا هیچ‌کس ضمانت درست ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان وظیفه مهم دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها را در پاسخگویی به شبهات ایجادشده از جانب دشمن خاطرنشان کردند و افزودند: نباید جوان ما احساس گیجی و حیرت کند و باید شبهات را برطرف و ذهن‌ها را قانع و آسوده کرد.

ایشان بزرگنمایی رسانه‌های دشمنان درباره میزان مخاطبان را همچون وعده‌های آنان درباره اضمحلال جمهوری اسلامی، پوچ و دروغ خواندند و افزودند: روز اول انقلاب گفتند نظام اسلامی شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد، در پایان شش ماه گفتند دو سال و بعد هم مدام این تحلیل‌های بی‌اساس را تکرار کردند اما بعد از ۴۰ سال جمهوری اسلامی به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: همه بدانند در این مرحله نیز امریکای جنایتکار و همدستان او را به فضل الهی زمین‌گیر خواهیم کرد.

ایشان رژیم ایالات‌متحده امریکا را از فاسدترین و ظالم‌ترین حکومت‌های دنیا برشمردند و افزودند: حمایت این رژیم از داعش و تروریست‌های تکفیری، همدستی با حکومت‌های ظالم و دیکتاتور همچون آل سعود و حمایت از جنایتکاران صهیونیست و جنایتکارانی که هرروز در یمن مردم را به خاک و خون می‌کشند، نمونه‌هایی است که ماهیت پلید و فاسد رژیم امریکا را نشان می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبعیض نژادی حاکم بر امریکا و سیستم قضایی این کشور گفتند: باوجوداین مشکلات و ایرادهای مبنایی، آن‌ها دستگاه قضایی دیگر کشورها ازجمله دستگاه قضایی متدین ایران را متهم می‌کنند.

ایشان افزودند: البته دستگاه قضایی ما بدون ایراد نیست و بنده از اشکالات قوه قضاییه و قوه مجریه بی‌اطلاع نیستم اما باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید و نباید همه را با یک چوب راند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هزینه‌های فراوان و طرح‌های پیچیده امریکا را برای ایجاد اختلاف سیاسی، مذهبی، قومی و زبانی در ایران، بی‌فایده و شکست‌خورده دانستند و افزودند: به اذن الهی ملت ایران و نظام اسلامی در همه عرصه‌ها امریکا را مأیوس خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با مقایسه ریگان از رؤسای جمهور سابق امریکا با رئیس‌جمهور فعلی این کشور گفتند: ریگان از این فرد فعلی هم هنرپیشه‌تر بود و هم قوی‌تر و البته عاقل‌تر و عملاً هم علیه مردم ایران اقدام کرد و هواپیمای مسافربری ما را زد، اما اکنون در درگاه عذاب الهی مؤاخذه می‌شود و جمهوری اسلامی بااقتدار افزون‌تر به رشد و پیشرفت ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این مسیر در دوره رئیس‌جمهور فعلی امریکا هم ادامه خواهد داشت و داغ از میدان خارج شدن یا ضعیف شدن جمهوری اسلامی بر دل این‌ها هم باقی خواهد ماند.

ایشان افزودند: البته بعضی مقامات آمریکایی با نرمش‌های ظاهری و پوشاندن دست چدنی خود با دستکش مخملی، توانستند در برهه‌ای سر بعضی از ما را گرم کنند اما زود رسوا شدند و امروز حقیقت نیات پلید امریکا در قبال اسلام و جمهوری اسلامی کاملاً آشکارشده است.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان، اقتصاد درون‌زا و مقاومتی را علاج ابزار اصلی دشمن یعنی تحریم برشمردند و افزودند: مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به زبان آوردن آن اکتفا نکنند و متوجه باشند که اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه و ضعف تولید داخلی نمی‌سازد.

ایشان با تأکید بر خرید اقلام موردنیاز دستگاه‌ها از تولیدات داخلی، مردم را به اقبال جدی به محصولات داخلی توصیه کردند و افزودند: این‌ها باطل‌السحر دشمن است، البته نیاز به زمان دارد و ممکن است در شش ماه یا یک سال جواب ندهد، اما تنها علاج واقعی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوشیاری در مقابل روش‌های مختلف دشمن ازجمله نفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم گیر را کاملاً ضروری خواندند و گفتند: باید نقشه دشمن را درک کرد و چاپلوسی، ابراز محبت‌ها و ارادت‌ها و دعوت او برای دست دادن و گفتگو را جدی نگرفت.

سخن پایانی رهبر انقلاب این جمله بود: اگر این موارد را رعایت کنیم جمهوری اسلامی به حرکت روبه‌جلو ادامه می‌دهد و مشکلاتی نظیر تورم، رکود و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که بنده از آن‌ها مطلع هستم باهمت و تلاش مسئولان قابل‌رفع است و خداوند گره‌ها را بازخواهد کرد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گزارشی با اشاره به مسئولیت این شورا در برگزاری مراسم‌ها، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متعلق به همه مردم است و تلاش می‌کند بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی، در همه برنامه‌ها، شعارها و قطعنامه‌های خود، انقلابی و مردمی عمل کند.

آیت‌الله جنتی حماسه ۹ دی را یوم‌الله و معجزه الهی دانست و بابیان اینکه مردم انقلابی ایران قریب ۴۰ سال درصحنه حاضر بوده‌اند، افزود: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و برگزاری مراسمی باشکوه از ظرفیت همه نیروهای انقلاب استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان