توسط مس منطقه کرمان برگزار می شود:

بزرگداشت استاد باستانی پاریزی در دانشگاه تهران

  • شناسه خبر: 136465
بزرگداشت استاد باستانی پاریزی در دانشگاه تهران

ویژه برنامه «آیینه دار دوران» یادمان بزرگداشت استاد باستانی پاریزی توسط مس منطقه کرمان و دانشکده ادبیات دانشگاه تهران فردا دوشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران که خانه علمی استاد بوده است برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » بزرگداشت استاد باستانی پاریزی در دانشگاه تهران

به گزارش خانه خشتی ، ویژه برنامه «آیینه دار دوران» یادمان بزرگداشت استاد باستانی پاریزی توسط مس منطقه کرمان و دانشکده ادبیات دانشگاه تهران دوشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران که خانه علمی استاد بوده است برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان با اعلام این خبر گفت: در این مراسم شخصیتهای کشوری، هنرمندان، اساتید دانشگاه و دوستداران استاد باستانی پاریزی حضور دارند و هدف این برنامه آن است که به بهانه نکوداشت استاد باستانی پاریزی کاری در حوزه تصویرگری آثار استاد صورت گیرد.
سید علی میرافضلی افزود: این برنامه در پی موافقتنامه ای که در مورد اعطای جایزه باستانی پاریزی در حوزه تصویرگری سال گذشته بین دانشگاه تهران و مس منطقه کرمان منعقد شد، برگزار می‌باشد و این نشست آغازگر این جایزه است.
وی بیان داشت: هفت هنرمند نگارگر و تصویرگر سرشناس کشوری برای حضور در این برنامۀ تصویرگری اعلام آمادگی کرده اند، همچنین ارکستر ملی ایران قطعه ای را به صورت زنده در مورد استاد باستانی پاریزی اجرا می‌کند.
میرافضلی ادامه داد: در این برنامه قرار است مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و رئیس دانشگاه تهران صحبت کنند و تا این جایزه به صورت رسمی آغاز شود. وی افزود: ستاد فرشچیان نیز برای خلق اثری پیرامون آثار استاد باستانی پاریز اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان عنوان کرد: آثار خلق شده در حوزه تصویرگری از آثار استاد باستانی پاریزی اردیبهشت ماه سال آینده در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی در اهمیت نقش استاد باستانی پاریزی در ادبیات ایران تصریح کرد: به قول استاد شفیعی کدکنی، مرحوم باستانی پاریزی صیاد لحظه‌های تاریخی بود و تاریخ را برای همگان خواندنی کرد و بیش از ۶۰ جلد کتاب ایشان هم با اقبال متخصصان حوزۀ تاریخ مواجه شد و هم مورد توجه عامه مخاطبان قرار گرفت و تلفیق بین ذوق عامه و دانش خواص کار استثنایی ایشان بود.
میرافضلی در پایان گفت: این اقدام بر اساس مسئولیت اجتماعی شرکت مس و اینکه زادگاه استاد باستانی پاریزی در کنار مس سرچشمه است صورت گرفته تا ادای دینی به شخصیت ایشان انجام دهیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان