امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد:

استحکام سازی برای ایجاد ارامش مردم ضروری است

  • شناسه خبر: 136346
استحکام سازی برای ایجاد ارامش مردم ضروری است

وی در ادامه افزود : ضرورت استحکام سازی زرند پس از زلزله های متعدد به خوبی انجام شده و آرامش برای شهروندان خود فراهم کرده است ما نیز باید با استحکام سازی این آرامش را برای شهرستان خود فراهم کنیم.

خانه » رفسنجان » استحکام سازی برای ایجاد ارامش مردم ضروری است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه ای نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی و حدود الهی و دعوت به اصلاح ذات البین ، به موضوع زلزله های اخیر در کشور و زلزله شب گذشته در شهرستان کوهبنان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع زلزله توجه مسئولان را می طلبد ؛ درست است که تهران ، کرج و قم برای ما مهم است اما دلیل نمی شود روستایی به نام جور در شهرستان کوهبنان برای ما تفاوت داشته باشد.

وی با طرح این سوال که  چرا مسئولین به روستاهای کوچک توجه نکردند و تبعیض قائل شدند اذعان داشت :مسئولین ما فردای قیامت باید پاسخ دهند که چرا این مردم با جاهای دیگر تفاوت میکردند ؟

وی ادامه داد : در کرمان چندین زلزله بالای ۶ ریشتر داشتیم ،  باید به مردم روستاهای کوچک هم توجه شود اینها هم مال ایران اسلامی هستند و از بیت المال سهم دارند.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: دامنه معرفت ما نسبت به بزرگواران بسیار اندک است ، اگر عظمت امام حسن عسکری را بخواهیم بدانیم باید متوجه امام زمان شویم که این پدر چه پسری را بوجودآورده است و جهان را با وجود او پر از عدل خواهد نمود.

وی در ادامه افزود : روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایایی طبیعی را داریم که  باید مورد توجه قرار گیرد ، ضرورت استحکام سازی زرند پس از زلزله های متعدد به خوبی انجام شده و آرامش برای شهروندان خود فراهم کرده است ما نیز باید استحکام سازی این آرامش را برای شهرستان خود فراهم کنیم.

امام جمعه عنوان کرد : توجه به معنویت عبادت می طلبد ، گسل ها در کشور حرکت کردند و در رفسنجان دو گسل بزرگ وجود دارد انشالله بلا از شما مومنین و مومنات به دور باشد البته می طلبد مراقبت هایی داشته باشیم.

رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه گفت :سواد اموزی لازم است ، توصیه های رهبری و امام در رفع وابستگی کشور اسلامی در جنگ اقتصادی با کفر تکلیف همگانی است که باید اقتصاد مقادمتی ایجاد کنیم نه اینکه رابطه برقرار کنیم که تا کنون عملی نشده است ، چهار سال دولت یازدهم نتوانست اقتصادکشور را درست کند اگر همان ایمان و اعتقاد را داشه باشند این چهار سال را هم نمی تواند.

رمضانی پور گفت : ما خواهان این هستیم که دولت حمایت شود تا اقتصاد مقامتی عملی شود در کشور مجلس باید کمک کند به شرط انکه دولت هم گوش به حرف مجلس و رهبری کند تا نتیجه حاصل شود.

امام جمعه  ادامه داد : وعده هایی بیجا داده می شود در حالی که اینها نیست ، این اشتغالزایی هایی که شما امار می دهید همه دروغ است ، چرا ما یک دانه از آنها را در این شهر مشاهده نمی کنیم؟ باید صداقت داشته باشید تا معیشت مردم درست شود .

رمضانی پور امام جمعهه رفسجان در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت : مقام معظم رهبری فرمودند نمی شود گلایه های مردم در بُعد معیشت را نادیده گرفت ، سر و صدا در مجلس بر اثرحقوق و یا ۲۰ میلیون تومان در دولت حقوق نجومی محسوب نمی شود،خدا پدربیامرزها مردم در ۲۰۰ هزار تومان آن درمانده اند آن وقت می گویید ۲۰ میلیون حقوق نجومی نیست!!!!

وی ادامه داد : این نوع حکومت داری حکومت علوی نیست و خدمت محسوب نمی شود و شما به عنوان خادم این ملت محسوب نمی شود باید فکر دیگری کنید تا به قشر مستضف خدمتی کننید.

امام جمعه گفت : باید محکم جلوی دشمن بایستید ، حقوق شهروندی باید در آن مبانی اسلامی و نیازهای مردم در نظر گرفته شود اینطور نیست که هر کس هرجور خواست بچرخد حقوق من شهروند چه می شود که اگر چشمم به گناه آلوده شود جامعه ما یک جامعه فاسد تلقی میشود، باید همه جانبه فکر شود.

وی در پایان گفت :نهم دی ماه حماسه مردم ماندگار و لزوم تجمع در این روز شنبه اینده در مسجد جامع از ساعت ۹ خواد بود.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان