مجید بازرگان هرندی به عنوان مسئول نمایندگی اتاق تعاون در رفسنجان انتخاب شد /تصاویر

  • شناسه خبر: 135783
مجید بازرگان هرندی به عنوان مسئول نمایندگی اتاق تعاون در رفسنجان انتخاب شد /تصاویر

با حضور عسکری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ،مبشری قائم مقام اتاق تعاون ،روغنی رئیس اتاق تعاون و میرحسینی نایب رئیس اتاق تعاون استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی اتاق تعاون شهرستان افتتاح و مجید بازرگان هرندی به عنوان مسئول نمایندگی اتاق تعاون در شهرستان رفسنجان انتخاب شد .

خانه » اسلاید شو » مجید بازرگان هرندی به عنوان مسئول نمایندگی اتاق تعاون در رفسنجان انتخاب شد /تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛پیش از ظهر امروز با حضور عسکری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ،مبشری قائم مقام اتاق تعاون  ،روغنی رئیس اتاق تعاون و میرحسینی نایب رئیس اتاق تعاون استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی اتاق تعاون شهرستان افتتاح و  مجید بازرگان هرندی به عنوان مسئول نمایندگی اتاق تعاون در شهرستان رفسنجان انتخاب شد .

محمد حسین مبشری قائم مقام اتاق تعاون استان کرمان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رفسنجان اظهار داشت : وجود اتاق تعاون در شهرستان ،باعث می شود کارهای مربوط به تعاونی در شهرستان حل و فصل شود و از مراجعه مردم  به استان جلوگیری  شود .

وی به گذشته درخشان مجتمع صنعتی اشاره کرد و گفت :مجتمع صنعتی یکی از نهادهای موفق کشور است امید داریم به دوران درخشان زمان گذشته  برگردد .

مبشری تصریح کرد :تعاون در قانون از دیدگاه بالایی به ان نگاه شده به طوریکه دولت تمام توان خود را بر روی ان گذاشته است ،در هیچ جای قانون چه قانون اساسی و یا برنامه های بالادستی در هیچ بخشی چه اقتصادی ،تعاونی یا دولتی مانند اقتصاد تعاون به ان اهمیت داده نشده است .

وی بیان داشت :با تشکیل اتاق تعاون و تعاونی ها در شهرستان به اقتصاد کشور کمک می شود .

در ادامه اکبری رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت:۲۵ % اقتصاد تعاون کشور در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است .

وی بیان داشت :اتاق تعاون شهرستان ضمن اینکه در کنار اداره تعاون استان باید خدمت رسانی کند طرح تشکیل توسعه عمران شهرستان هم باید مد نظر بگیرد،اگر این مهم اتفاق بیفتد در قالب چارچوب قانون مصوبه انجام شود بسیاری از مشکلات حل می شود .

اکبری به طرح تشکیل تعاونی های روستایی اشاره کرد و گفت :طرح تشکیل تعاونی های روستایی با تسهیلات ۶ درصد و همچنین طرح تشکیل تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان شهرستان با توجه به بزرگترین تعاونی ها و پتانسیل های خوبی که در این شهرستان وجود دارد ضرورت پیدا می کند .

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی نائب رئیس اتاق تعاون استان با بیان اینکه ۲۵ اقتصاد کشور برگرفته از تعاونی هاست اظهار داشت :در دین ما به شور و تعاون اهمیت و به ان سفارش شده است .

وی بیان داشت :تعاونی های بزرگ در سه دهه گذشته بخشی از اقتصاد کشور ، مردم و حاکمیت را مدیریت می کردند ولی امروزه بخشی از این خدمات تداوم پیدا نکرده و حتی برخی تعاونیها به افول نزدیک شده اند درحالیکه همیشه سیاستگذاری ها بر مبنای رشد و توسعه بوده است .

میرحسینی تصریح کرد :در این دوران یکی از وظایف تعاون علاوه بر هماهنگ و اداره کردن بین تعاونی هاست باید علت ناکامی تعاونی ها راهم ریشه یابی کنیم حسن  تعاونی پشتوانه اجتماعی ان است باید کمک کنیم تعاونیهای برتر گذشته به دوران درخشان خود برگردند .

وی با اشاره به اینکه تعاونی هم در اقتصاد و هم در تشکل های نظام نقش مهمی دارد گفت :سود حاصل از تعاونی بین اعضای ان تقسیم می شود در نتیجه به وسیله تعاونی ها مردم خودپا خواهند شد و نیاز به دولت ندارند امید داریم با کمک بخش خصوصی به سمت شکوفایی تعاونی ها پیش برویم .

 

 

 

برچسب ها:
اتاق تعاون رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان