مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج) :

عدم استخدام بومیان در شرکت مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 135596
عدم استخدام بومیان در شرکت مس سرچشمه

علیرضا علی‌نقی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان سخنران دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۱۷ آذرماه در مصلا امام خامنه‌ای رفسنجان بود.

خانه » سیاسی » عدم استخدام بومیان در شرکت مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا علی‌نقی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان سخنران دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۱۷ آذرماه در مصلا امام خامنه‌ای رفسنجان بود.

مسئول بسیج دانشجویی سخنانش را با جمله‌ای از شهید بهشتی آغاز کرد:

دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. شهید بهشتی (رض)
مدتی است که از شما فاصله گرفتیم انگارنه‌انگار که یکی از رسالت‌های مهم ما پیگیری مطالبات مردم در جهت  رفع مشکلاتشان است؛ اما در زمان اندکم سعی در بیان برخی موضوعات کشوری و مشکلات شما و بیان بعضی از مطالباتی که از مسئولین داشته‌ایم را داریم.

نقی زاده با اشاره به اعلام شکست داعش در سوریه و عراق گفت:
الحمدالله رب‌العالمین به گوشمان رسیده داعش، این لکه‌ی سیاه، به دست جوانمردان سپاه به درک واصل شد. امیدوارم آن‌کسانی که چندی پیش در مناظرات انتخاباتی‌شان از موشک‌ها و عملکرد سپاه اعلام نارضایتی می‌کردند امروز از حرفشان برگشته باشند؛ و همچنین امیدوارم که صداقت در وعده دادن را از حاج قاسم ویارانش آموخته باشند.
و اشاره‌ای هم کنیم به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر تغییر پایتخت رژیم اشغالگر  و جعلی اسرائیل از تل اویو به قدس؛ اما آن‌ها باید بدانند همان‌گونه که رهبری هم اشاره کردند با این اقدام قدم اول رو برای نابودی خود برداشتند. وان شالله پس از نابودی داعش به یاری خداوند، انشا الله آن‌ها را هم از صحنه روزگار محو خواهیم کرد.
اما موضوع دیگری که هم‌اکنون موردتوجه کشور می‌باشد، زلزله‌ی کرمانشاه است.
اتفاقی که در پی ان همه‌ی مردم، برای کمک‌رسانی به آنجا بسیج شدند. به‌طوری‌که در این هفته‌ی وحدت به‌خوبی می‌توان وحدت را احساس کرد. وحدت شیعه، سنی، روحانیت، دانشجو، هنرمند، ورزشکار و همه و همه؛ اما مسئولین باید بدانند که این همت و وحدت مردم چیزی از مسئولیت آن‌ها کم نخواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صادرات پسته افزود:
موضوعی که سال قبل موضوع سخنرانی بچه‌های بسیج دانشجویی بود.(پسته) مگر مسئولین فراموش کرده‌اند که این محصول استراتژیک که به‌عنوان دومین صادرات بزرگ غیرنفتی کشور، زندگی بسیاری از این کشاورزهایی که دستانشان پینه‌بسته را می‌چرخاند. سال قبل مسئولین وعده‌هایی به مردم دادند و جلساتی گرفتند؛ اما جناب آقای مهندس انارکی، نماینده محترم مردم رفسنجان، مردم منتظر جواب از حضرت‌عالی هستند. این را لازم است به فرماندار محترم نیز گوش زد کنیم.
آیا برای سال‌های آتی که پسته‌های این کشاورزان بدون آب خشک می‌شوند فکری کرده‌اید؟ آیا برای فرزندان این‌ها فکری کرده‌اید؟ آیا برای میلیاردها پولی که توسط دلال‌های کثیف از این شهر خارج می‌شود و درجاهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود فکری کرده‌اید؟ ظاهراً شما صرفاً کار اقتصادی را در مثلث توسعه‌ای دیده‌اید که مردم رفسنجان آن را در زندگی خود احساس نکرده‌اند. پس اندکی به خود بیاید و به فکر مردم باشید.
نقی زاده  در ادامه به مسائل مس منطقه کرمان پرداخت:
مردم، بسیار جالب است که تمام کارخانه‌های صنعتی در هر شهر به نام آن شهر هستند اما ما دلیل آن را  نمی‌دانیم که سرچشمه‌ای که متعلق به شهرستان رفسنجان است و تمامی آلودگیان به سمت این مردم زحمتکش میاید، چرا باید به نام دیگران باشد و سرمایه آن برای دیگر شهرها خرج شود مگر خود رفسنجان کم مشکل دارد؟
متأسفانه اخیراً زمزمه‌ای به گوشمان رسیده مبنی بر عدم استخدام بومیان (جوانان رفسنجان) در شرکت مس سرچشمه. بسیار دنبال این موضوع از جانب مسئولین بودیم که متأسفانه جوابی دریافت نکردیم؛ که اگر به‌درستی این مسئله پی ببریم، جامعه‌ی دانشگاهی به‌شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.
مورد بعدی در مورد نامه ایست که مدتی قبل به جناب آقای عظیم زاده شهردار محترم رفسنجان از طرف جامعه‌ی دانشجویی داده شد اما متأسفانه جوابی از جانب ایشان دریافت نشد، حال لازم میدانیم برخی از این خواسته‌ها را از دیگر مسئولین داشته باشیم.
۱-شفافیت مالی: مسئولین باید درزمینهٔ ی شفافیت مالی که مانع بزرگی برای مفاسد به شمار می‌رود تدبیری بیندیشند به‌گونه‌ای که عامه‌ی مردم بتوانند از اقدامات مربوطه اطلاع پیدا کنند. این امر موجب می‌شود تا علاوه بر ایجاد اعتماد مردم فضایی امن برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.
۲-حضور در میز خطابه‌های عمومی جهت اعلام برنامه‌های آتی خود که موجب جلب اعتماد مردم و ایجاد زمینه‌ی همکاری مناسب مردم با مسئولین می‌شود.
۳-مسئولین می‌توانند از حضور گروه مشاوران جوان و دانشجویان نخبه در کنار خود بهره ببرند چراکه بارها و بارها دیده‌شده که مشکلات بزرگی از دل ایده‌های همین جوانان حل‌شده است. علاوه بران امکان کسب تجربه نیز برای این نیروها فراهم خواهد شد.

در آخر این فعال دانشجویی خطاب به مردم رفسنجان گفت: از شما مردم می‌خواهیم که روحیه‌ی ی مطالبه گری و پیگیری رفع مشکلات را در خودتان تقویت کنید تا مسئولین حتی بهانه‌ای برای  انجام ندادن کار و مطالبه‌ی شمارا هم نداشته باشند. متأسفانه مردم استان کرمان و به‌خصوص شهرستان رفسنجان انقدر نجابت دارند وقایع می‌باشند که موجب سوءاستفاده برخی از مسئولین از این موضوع شده. بارها و بارها پیش مسئولین رفتیم و دلیل عدم پیگیری برخی مشکلات را جویا شدیم و بارها شنیدیم که متأسفانه مردم از ما مطالبه نمی‌کنند.
در پایان با این جمله از امام خمینی (ره) سخنانم را به اتمام می‌رسانم:
در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اشکالات، راه را برای سعادت جامعه باز کنند.

خبرنگار :امیررضا دهشیری

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسینی

    باز هم شما اقای علی نقی زاده یک دفاع از ما مردم کردی مسئولین رفسنجان فقط به فکر منافع خودشان و خانوادهاشون هستند چشاشون بستن روی همه مسائل بحث اشتغال واقعا جدی هست متاسفانه همه سرچشمه ترک هستند بد نیست بررسی کنید چرا ببینید مدیرهای مس کجای هستند؟ حق ما جوانها نیست از زمینه اشتغال باشه ولی با 18 سال درس خوندن در بهترین دانشگاه ها بی کار باشیم مابه عنوان یک شهروند حامی شما هستیم و پشت دانشگاه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان