خانه خشتی گزارش می دهد:

گلایه های صنعتگران و کارآفرینان رفسنجان از موانع تولید

  • شناسه خبر: 135345
گلایه های صنعتگران و کارآفرینان رفسنجان از موانع تولید

بسیاری از مشکلات صنعتگران و کار آفرینان رفسنجان در جلسه رفع موانع تولید مطرح شد.

خانه » اقتصادی » گلایه های صنعتگران و کارآفرینان رفسنجان از موانع تولید

به گزارش خانه خشتی ؛ کمیته رفع موانع تولید با حضور علیار اسکندری نسب فرماندار ، علی ارمان بخشدار مرکزی شهرستان و جمعی از مدیران کارخانجات تولیدی رفسنجان روز گذشته در محل فرمانداری برگزار شد .

مدیر کارخانه کربن فعال ،بدهی معوقه به بانکها را مشکل اساسی این کارخانه دانست و گفت :از بانک ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تسهیلات اخذ کردیم ولی با طولانی شدن زمان طرح ،بدهی ما به بانکها بیشتر شد و هر چه جلوتر می رفتیم بدهی ما بیشتر می شد در حال حاضر هم به اداره گاز ،تامین اجتماعی و….بدهی داریم .

وی بیان داشت :اگر به ما وام سرمایه در گردش  بدهند تا حدودی مشکل ما رفع خواهد شد .

دکتر محمدی مدیر مسئول داروخانه شبانه روزی با بیان اینکه ما براساس اخرین دستاوردهای روز امریکا کار می کنیم گفت :قالب انواع داروهای ما جامد می باشد که این داروها شامل داروهای وارداتی هم هستند ما میتوانیم با تولید داخل انها را عرضه کنیم .

وی بیان داشت :برای سال تولید  ۴ میلیارد تومان هزینه لازم بود ولی بانک ۲ میلیارد بیشتر به ما نداد برای کارخانه داروسازی این مقدار وام کم است والان هم بانک به ما وام نمی دهد .

ترابی مدیر کارخانه الماس کویر هم در ادامه اظهار داشت :در بحث تولید و اشتغال تفکر صنعتی حاکم نشده است ،اگر ۵ سال قبل مشکلی در کارخانه به وجود می آمد با یک رایزنی کوچک در شهرستان حل و فصل  می شد ولی امروز مشکلات کلا دست پاگیر شده است و حل آنها مشکل است .

وی افزود :نمونه یکی از مشکلات در قسمت محیط زیست است که در هر دوره سلیقه ای به مشکلات ما نگاه شده است مثلا اگر واحدی از کارخانه دارای یک تا دو درصد  الایندگی باشد محیط زیست ۱۰۰% الایندگی را به کارخانه عنوان می کند و این باعث دلسردی و مشکلات خواهد شد بدهی به اداره اب و گاز هم از دیگر مشکلات این کارخانه می باشد .

اخوندی رئیس اداره محیط زیست شهرستان هم در جواب ترابی اینچنین اظهار داشت :براساس قانون ما سه ماهی یکبار از واحدی که باعث الایندگی می شود بازدید و یک مهلت زمانی به ان کارخانه داده می شود که مستندات خود را ارائه دهند راهکار این مشکل مکاتبه با اداره کل سازمان می باشد و در حیطه کاری شهرستان نیست .

در ادامه فرماندار قول مساعدت جهت پیگیری این مشکل را داد .

باقری مدیر شرکت بازیافت مس (تولید کننده کاتد ) با اشاره به اینکه تولید کاتد برای اولین بار در ایران در کارخانه ما صورت گرفت گفت :قریب دو سال این کارخانه تعطیل شد ولی با کمک ملانوری فرماندار سابق و نماینده شهرستان و همکاری دوستان دوباره این کارخانه راه افتاد مشکلاتی زیادی از جمله بدهی گاز و دارایی داشتم که حل شد تعدیل کارگر کردیم ،ولی در حال حاضر بدهی ما به تامین اجتماعی ۳۰۰ میلیون تومان شده که این مشکل تقسیط شد ولی به علت عدم پرداخت جریمه شدیم .

بابایی رئیس تامین اجتماعی هم در خصوص مشکل این کارخانه گفت:تامین اجتماعی در سالهای گذشته با مشکلات عدیده ای از جمله مستمری بازنشستگان ،دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مواجه بودیم بدهی این کارخانه زیاد بود اقساطی شد ولی چون اقساط خود را نپرداختند ما طبق قانون مجبور به جریمه کردن شدیم .

وی افزود :از مدیر این کارخانه خواستیم مشکل خود را از طریق استان بررسی و حل نمایند و ما هم تا جائیکه که قانون اجازه میدهد با انها همکاری خواهیم کرد .

نجفی مدیر شرکت ریخته گری، سوخت را مشکل اساسی شرکت خود عنوان کرد گفت :این شرکت با استخدام ۷ کارگر ابتدا در خیابان شریعتی کار خود را اغاز کرد بعد هم به کمربندی شهر انتقال داده شدیم با قرادادی که با مس بستیم که ماهیانه ۲ هزار تن فراورده مس  تولید کنیم در حال حاضر با مشکل سوخت مواجه هستیم .

اخوندی رئیس محیط زیست هم در خصوص این شرکت گفت :ظرفیت تولیدی این شرکت از پروانه جواز ان بیشتر است اگر بخواهند پروانه جدید بگیرند با محیط زیست مشکل پیدا خواهند کرد و باید خارج از حریم شهر مستقر شوند .

در ادامه این جلسه تعدادی دیگر از کارخانجات تولید این شهرستان به بیان مشکلات خود پرداختند و فرماندار هم در این جلسه قول مساعدت جهت رفع و حل مشکلات انان را داد .

 

 

 

 

برچسب ها:
صنعتگران رفسنجان موانع تولید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان