اعتماد به بیرون از کشور مشکل عدم تحقق وعده های دولت است

  • شناسه خبر: 135342
اعتماد به بیرون از کشور مشکل عدم تحقق وعده های دولت است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: :اعتماد به جایی که اختیار آن  به دست دولت نبود مشکل عدم تحقق وعده ها است و راهکار ان بازگشت به درون و استعدادهای درونی است.

خانه » فرهنگی مذهبی » اعتماد به بیرون از کشور مشکل عدم تحقق وعده های دولت است

به گزارش خانه خشتی ؛ صفار هرندی عضو انجمن مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شب گذشته در نشست دانشجویی با عنوان وعده درمانی دولت، در دانشگاه ولی عصر (عج) اظهار داشت :حکومت ایران خصلت ضد سلطه و ضد استکباری را حفظ کرد امروز نه فقط نگران حضور طاغوتهای زمان نیستیم بلکه برعکس مصیبت بزرگ آمریکاییها این است که چارچوب جغرافیایی ایران را می خواستند سرکوب کنند ولی ایران سردمدار یک جریان بزرگ آزادی خواهی در منطقه  شده است .

وی بیان داشت :ما امروز مورد حسرت قدرتهای  جهانی قرار گرفته ایم این را مدیون مجاهدتهای نسل دانشجو و خون شهدا که در گذشته برای برافراشتن پرچم اسلام تلاش کردند می دانیم .

هرندی تصریح کرد : درفرایند شکل گیری دولتها که مورد بررسی قرار می دهیم همیشه تشکیل دولتها به وعده ها بند بوده است نمونه ان چک و چونه زدن اقای ظریف با امریکا است که می خواهد به هر قیمت مذاکره کند که به وعده های خود جامعه عمل بپوشاند امروز نه تنها تحریمها برداشته نشده بلکه یک سری تحریمهای جدید هم برای کشور ما تصویب شده است .

وی افزود :مشکل اصلی در عدم وفای به عهد و وعده ها این است که وعده به چیزهایی دادند که در اختیار دیگران بوده است ،چرا باید دیپلمات ما سادگی به خرج بدهد و در مقابل چهره خندان دشمن روی خوش نشان بدهد در حالیکه در پشت این چهره خندان نقشه های شومی نهفته است کارگزاران حکومتی چرا باید وعده های سرخرمن به مردم بدهند و وعده های  دولت دروغگو را جدی بگیرند .

صفار هرندی عنوان داشت :اعتماد به جایی که اختیار ان  به دست دولتیها نبود مشکل عدم وعده ها است و راهکار ان بازگشت به درون و استعدادهای درونی می باشد ،وقتی ادبیات اخلاقی یک مسئول دولتی اینجور می شود که برای اب خوردن ساده هم به  قدرتهای بزرگ توجه دارد  طرف مقابل هم سوء استفاده می کند .

وی ادامه داد :آنهایی که پیشنهاد برجام ۲ و ۳ را میدهند متاسفانه متوجه نیستند ،مگر چه کسی است که از یک آزمون پررنگ و مصیبت به چیز که در ان ضرر کردند و این را تبدیل به مدلی کند برای دیگر موضوعات ،ما میتوانیم آنها را به خاطر خطای قبلی آنها را ببخشیم ولی خطای قبلی را داشته باشند دیگه خطا نیست این یک خط است ان هم خط خطرناک که باید در مقابل ان ایستادگی کرد .

عضو انجمن تشخیص مصلحت نظام تاکید داشت :یک زمانی است که جهت را اشتباه می روند اینجاست که باید محکم ایستاد ،کارگران و متخصصان ما باید منتظر کار باشند و ما از کارگرهای چینی در کارخانجات استفاده می کنیم مشکل این است رویکرد به داخل اصلاح نشده است گمانشان این بود که با برداشتن تحریم ها صرف اینکه یک پولی از بیرون به داخل بیاید خود این موجب تقویت بنیه اقتصاد داخلی می شود در حالیکه برخی وقتها صاحب نظران اقتصادی می گفتند اگر همه پولها بیاید داخل این موجب رونق اقتصادی نمی شود .

وی افزود :نگاه باید به این باشد که نیروی کار داخل فعال بشود و کار در داخل رونق بگیرد ولی برای این مسائل تلاشی صورت نگرفت مشکل اصلی این بوده و ای کاش ان توقعی که می بایست حاصل شود! از طرف بدعهدی های جدید دشمنان ما و فرضیه ها این بود که با فشار آوردن به ما و تحریم، قائله ما را تمام کنند و ریشه ملت ایران بخشکانند ،هدف گیری دشمن هدف گیری خصمانه بوده و مشکل ،مشکل ماست که باور کردیم و از دشمن توقع حل مسائل را داشتیم .

صفار هرندی گفت :امروز بحث برجام ۲ و ۳ که مطرح است معنی آن این است که ما  اقتدار نظامی پیدا کردیم  و اگر یک روزی این قدرت را از ما بگیرند و قدرت موشکی ما را به صفر برسانند با چه حربه ای باید با ما صحبت کنند این یک قیاس منطقه ای است و رویه دشمن است که میخواهد با ما مقابله کند و دشمن هر جا جنگیده جنگ فانتزی کرده است .

وی اذعان داشت :کسانی که نفهمیده می آیند تیتر می زنند که چرا بر سر موشکها نمی روید مذاکره کنید مقدمات جنگ علیه ایران را فراهم می کنند صورت ظاهر حرفشان این است که سلطه گری می کنند ولی باطن ان ،جنگ طلبانه است .

صفار هرندی با اشاره به اینکه دانشگاه همیشه در همه مسائل پیشتاز بوده است گفت :دانشجو نباید بگذارد به اسم نگرانی، امنیت آینده کشور و  عامل امنیت را از بین ببرند وقتی ان را از ما گرفتند دشمن راحت به کشور ما نفوذ می کند ما پیرو فرهنگی هستیم که نمی گذاریم دشمن به داخل فرهنگ ما نفوذ کند ما ملتی هستیم استقبال از خطر می کنیم و چند صد کیلومتر بعد از مرزها دشمن را نابود می کنیم و همیشه پیروز میدان هستیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان