یک گام رو به جلو برای اقتصاد مقاومتی توسط جوان رفسنجانی با اجرای طرح موفق پرورش قارچ

  • شناسه خبر: 134750
یک گام رو به جلو برای اقتصاد مقاومتی توسط جوان رفسنجانی با اجرای طرح موفق پرورش قارچ

مجید اوحدی جوان موفق رفسنجانی توانسته ظرف مدت سه سال در شغل پرورش قارچ به موفقیت دست یابد.

خانه » اقتصادی » یک گام رو به جلو برای اقتصاد مقاومتی توسط جوان رفسنجانی با اجرای طرح موفق پرورش قارچ

به گزارش خانه خشتی ، ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” جمله ای ناب از سوی مقام معظم رهبری است که امسال زیاد از آن یاد شد اما آنچه اهمیت دارد برداشتن گام های عملی برای اجرایی شدن این عنوان است.

مجید اوحدی یکی از جوانان موفق رفسنجان است که گویا گامی عملی برای اقتصاد مقاومتی برداشته و توانسته است با روی آوردن به شغل پرورش قارچ در روستای لاهیجان رفسنجان برای ۶ نفر دیگر اشتغال زایی کند.

اوحدی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی راجع به اجرای این طرح و موفقیت و استمرارش در این کار بیان داشت: کار پرورش قارچ را از یک سالن ۹۰ متری آغاز کردم و هم اکنون به ۷ سالن گسترش داده ام و هدفم گسترش بیشتر این کار است.

این جوان گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان برای آماده سازی اتاق ها و خرید تجهیزات صرف شده است.

به گفته ی این جوان کار پرورش قارچ از اولین اقدام برای قرار دادن بسته های کمپوست در قفسه ها تا به بار نشستن و برداشت محصول ۴۵ روز به طول می انجامد و به مدت یک ماه نیز به دفعات متعدد برداشت می شود.

اوحدی یکی از پرورش دهندگان موفق قارچ در شهرستان است که روزانه نزدیک به ۱۵۰ کیلو قارچ برداشت می کند.

پس از اتمام قارچ ها نیز باقی مانده کمپوست می تواند به عنوان کود برای درختان پسته مصرف شود .

اوحدی معتقد است که کار پرورش قارچ به میزان اندک نمی تواند درامد خوبی داشته باشد و هرچه کار گسترده تر باشد وضعیت مطلوب تری از این جهت خواهد داشت.

این جوان کارآفرین گفت: وضعیت بازار خرید محصول قارچ خوب است حتی گاهی کم هم می آوریم و مجبور می شویم برای پاسخ دادن به مشتری از جای دیگر خریداری کنیم، ما محصولمان را به سوپر مارکتها، رستوران ها و … عرضه می کنیم.

وقتی از اوحدی خواستیم که مشکلات کارش را مطرح کند وی گفت: وقتی سعی می کنیم روی پا خودمان بایستیم و دست به چنین کاری می زنیم  انتظار داریم که حمایت شویم نه اینکه سنگ جلوی پایمان بیاندازد.

اوحدی ادامه داد: وضعیت تسهیلات بانکی هم اصلا خوب نیست در آغاز کار گفته می شود که وام با سود ۱۴ درصد اما وقتی وارد کار می شویم به ۲۵ درصد هم میرسد.

وی به دریافت یک وام ۱۴ درصدی به میزان ۱۷ میلیون از بسیج سازندگی شهرستان اشاره کرد و گفت: این وام در اغاز کار دریافت شد و کمک کرد و درصد ان نیز همین میزان ۱۴ درصد ماند و زیاد نشد و این خوب است.

طرح پرورش قارچ مجید اوحدی یکی از طرح های موفق اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان رفسنجان است.

اوحدی سعی دارد تا کار خود را گسترش دهد و انتظار حمایت بیشتر از سوی مسئولین شهرستان و شورای اسلامی و دهیاری روستای لاهیجان را دارد تا در این راه با رفع موانع بر سر راهش به او یاری برسانند.

 

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی پرورش قارچ مجید اوحدی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان