ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 134168
ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب شهرستان رفسنجان

در سالهای اخیر نام صنعت اسب رفسنجان در فضای جامعه سوارکاری و پرورش اسب کشور طنین انداز شده است…

خانه » ورزشی » ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب شهرستان رفسنجان

بسم الله الرحمن الرحیم

ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب شهرستان رفسنجان

به نام خالق زیبایی ها ، به نام خدایی که اسب را آفریده و ذره ای از زیبایی خود را در قالب این مخلوق به تصویر کشیده است.
علاقه وصف ناپذیر مردم این دیار به تولید ،پرورش و نگهداری این حیوان نجیب مثال زدنی است واین همان عمل به توصیه دین اسلام مبنی بر مهربانی و عشق به حیوانات می باشد .
در سالهای اخیر آوازه صنعت اسب رفسنجان در فضای جامعه سوارکاری و پرورش اسب کشور طنین انداز شده است که نقش شکل گیری و راه اندازی هیات سوارکاری شهرستان و آغاز برگزاری مسابقات سوارکاری از جمله کورس ، استقامت و جشنواره های زیبایی و شوی سواره در این رشد ناگهانی و توسعه چشمگیر کاملا برجسته و مشهود است.
سال گذشته برای اولین بار شاهد کسب افتخار برای کشور در مسابقات بالاترین سطح جهانی در میادین اروپایی توسط جناب حاج مرتضی حسینی یکی از فعالان خوب اسب رفسنجان بوده ایم.
در این امر پیشکسوتان این عرصه زحمات بسیار زیادی متحمل گردیده اند که نمی توان از حمایت های مالی و معنوی آنها، از جمله آقای محمد خان مجد خاندانی چشم پوشی کرد .
موضوع حائز اهمیت مدیریت و رهبری این رشته توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی هاشمیان می باشد که ایشان از ابتدای تشکیل هیات سوارکاری تا به امروز همواره از سوی ریاست هیات سوارکاری استان کرمان و به اتفاق نظر و آراء اعضای هیات شهرستان، سکان دار و پشتیبان جوانان و علاقمندانی هستند که هر ساله در سطح استان و کشور افتخار آفرینی نموده اند و فراتر از آن نام رفسنجان از این طریق در فضای ورزشی کشور خوش درخشیده است ، از دیگر فعالیت های ایشان می توان به ریاست محترم شورای اسلامی شهر ، مشاور استاندار و تدریس در حوزه و دانشگاه اشاره نمود.
نقطه حائز اهمیت شیوه ی مدیریت جناب آقای هاشمیان که ضامن موفقیت و شکوفایی جوانان و ورزشکاران رفسنجان می‌باشد، تدبیر و درایت در کمال آرامش و اعتدال ایشان درجهت دور کردن مجموعه هیات سوارکاری از تنش و اختلاف نظر هاست .

هم اکنون نیز با اعلام حمایت همه جانبه ی اعضای هیات سوارکاری، پیشکسوتان، تولیدکنندگان اسب در رفسنجان و سوارکاران و مربیان از ادامه حضور ایشان بعنوان ریاست هیات سوارکاری، امید است همانند سالهای گذشته شاهد رشد و شکوفایی این ورزش باشیم .

همچنین گفتنی است پیوستن جناب آقای دکتر محسن ارسلان، معاونت نیروی انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران، عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) و از فرهیختگان و نخبگان رفسنجان نیز به هیات سوارکاری از گذشته و تصمیمات بجا وتلاشهای دلسوزانه ی ایشان راه را در جهت رسیدن به آینده ای روشن هموار ساخته است.
به امید سربلندی و عزت برای تمامی جوانان ایران اسلامی عزیزمان

به قلم: م.جمالی
روابط عمومی هیات سوارکاری رفسنجان

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان