خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد با شروع مهاجرت پرندگان وحشی

  • شناسه خبر: 133934
خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد با شروع مهاجرت پرندگان وحشی

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک شبکه دامپزشکی شهرستان طی جلسه آموزشی برای مسئولین و مدیران بهداشتی کشتارگاه طیور و کلنیک های درمانی توضیحاتی درخصوص پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور توسط رئیس شبکه ارائه داد.

خانه » پزشکی و سلامت » خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد با شروع مهاجرت پرندگان وحشی

به گزارش خانه خشتی ، محمود مقامی رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان در این جلسه بیان داشت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور جزء بیماریهای مشترک بین انسان و پرندگان اهلی و وحشی می باشد که در پرندگان با علائمی چون : مرگ و میر بالا و ناگهانی،تنگی نفس،ریزش اشک،تورم و سیانوره شدن تاج و ریش،اسهال و افت ناگهانی تولید و کاهش مصرف دان همراه می باشد و از راه پرندگان آلوده یا محیط های آلوده به ویروس به انسان انتقال می یابد.

وی در خصوص راههای کنترل و پیشگیری افزود: جلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل به داخل مرغداری ، ضدعفونی اطراف سالن و ماشینهای حمل سوخت،جلوگیری  از ورود پرندگان وحشی به داخل مرغداری،رعایت کلیه اصول مدیریتی و پرورشی و استفاده از لباس مناسب ، ماسک ، عینک و دستکش می تواند خطر همه گیری را کاهش می دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان همچنین به همشهریان هشدار داد که در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در طیور بیمار و یا برخورد با تلفات غیرمتعارف  طیور سریعا” به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع و از دست زدن به لاشه پرندگان پرهیز کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان