مدیر مس منطقه کرمان در نشست خبری عنوان کرد:

شرکت مس سالانه ۴۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی می پردازد

  • شناسه خبر: 133365
شرکت مس سالانه ۴۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی می پردازد

مدیر مس منطقه کرمان گفت: شرکت مس سالانه ۴۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی و ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کند و با مجموع سایر مالیاتها ۷۱۶ میلیارد تومان پرداخت می شود و ۶۶ میلیارد تومان بیمه پرداختی شرکت به تامین اجتماعی است.

خانه » اقتصادی » شرکت مس سالانه ۴۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی می پردازد

به گزارش خانه خشتی ، محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان در نشست خبری که عصر امروز با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان، انار ، شهربابک و شهر کرمان در محل فرهنگسرای شهر سرچشمه برگزار شد اظهار داشت: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و ما خوشحالیم که  چشم سومی ما را می بیند و هیچ کاری خالی از نقص و عیب نیست.

وی بیان داشت: حدود ۴۰ سال از عمر صنایع مس میگذرد پستی و بلندی هایی را طی کرده و سختی هایی را در این مسیر پشت سر گذشته است.

حسنی خاطر نشان کرد: ۱۶ هزار نیروی انسانی که در مجموعه مشغول بکار هستند سرمایه ی بزرگی است که باید در جهت صیانت از معادن و انرژی استفاده شود، با غافل شدن از سرمایه ها به توسعه پایدار نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: ذی نفعان مجموعه مس علاوه بر مالکان و سرمایه گذاران دولت، فرمانداران، دستگاه قضایی ،ائمه جمعه، حوزه قانون گذاری و نمایندگان، ادارات و دستگاههای وابسته به اینها و آحاد مردم هستند.

حسنی گفت: در صورت نبود مس وضعیت شهرستانهایی همچون رفسنجان و شهربابک به این شکل نبود و این شهرستانها از این مجموعه صنعتی و تولیدی رشد کردند یادگرفتند و تجربه کردند.

وی اظهار داشت: سالانه نزدیک به ۸۰۰میلیارد تومان صرف هزینه های دولتی ،بیمه، مالیات، شهرداری ها و منابع طبیعی استان می شود  و در سال ۹۵ ، هزار میلیارد تومان به کارکنان مجموعه حقوق داده شده است این میزان در استان خرج می شود و رقم بسیار بزرگی است.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: بعد از صیانت از معادن، محیط زیست، آب، خاک و … در منطقه وظیفه خود می دانیم که حداکثر نفع را به ذی نفعانمان برسانیم.

حسنی گفت: ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه تغلیظ و تجهیز معادن سه معدن چاه فیروز، دره الو و دره زار نیاز است و با راه اندازی این سه مجموعه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن کنسانتره به تولید اضافه می شود و هم اکنون در دو معدن سرچشمه و میدوک سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می کنیم.

وی بیان داشت: در معدن میدوک کارخانجات تغلیظ و لیچینگ و در خاتون اباد  ذوب و پالایش داریم که اسید و اکسیژن در حال ساخت هستند و تا پایان سال ۹۷ به پایان می رسد و در سرچشمه نیز کارخانجات تغلیظ ،لیچینگ، ذوب، پالایش، اکسیژن و اسید کوچک فعال است  که یک کارخانه اسید ۶۰۰ تنی در این معدن در حال ساخت است.

مدیر مس منطقه کرمان اظهار داشت: شرکت مس سالانه ۴۶ میلیارد تومان عوارض آلایندگی و ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کند و با مجموع سایر مالیاتها ۷۱۶ میلیارد تومان پرداخت می شود و ۶۶ میلیارد تومان بیمه پرداختی شرکت به تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان صرف کمک های نقدی به دستگاههای مختلف، خیریه ها، حمایت از ورزش و جاده سازی شده است و تنها برای دو بانده شدن جاده رفسنجان تا شهربابک ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسنی با بیان توضیحاتی راجع به انتقال اب از خلیج فارس به معادن سرچشمه، گل گهر و چادر ملو بیان داشت: پیش بینی شده است که با تامین منابع مالی ظرف دو سال اینده اب به این مناطق می رسد و از ۱۴۰ میلیون مترمکعب ابی که شیرین سازی و انتقال می یابد ۳۵ میلیون متر مکعب به مس سرچشمه تعلق دارد.

مدیر مس منطقه کرمان در خصوص مزایای کوره فلش بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد مس دنیا از طریق تکنولوژی فلش تولید می شود مزایای فوق العاده ای دارد راندمان ، جذب آلاینده ها و قیمت تمام شده با این روش بیشتر است اما ما الان در نقطه ای نیستیم که از همه مزایای فلش بهره مند شویم.

وی افزود: سوخت کوره فلش کنسانتره است و با کوره فلش ظرفیت تولید افزایش یافته است این کوره ظرفیت نهایی ۲۸۰ هزار تن است در حالیکه ریورب ها در مجموع ۱۴۰ هزار تن ظرفیت داشتند.

حسنی در بحث توانمندسازی کارکنان مجموعه مس اظهار داشت: آموزش های کلاسیک و در محل و حتی خارج از کشور برای سطوح مختلف کارکنان مجموعه مس در این راستا برگزار می شود و برگزاری سمینارها، ارائه مقاله در مجامع بین المللی و ارتباط با دانشگاههای مختلف در دستور کار قرار دارد.

مدیر مس منطقه کرمان در خصوص حادثه فلش در کارخانه ذوب مس سرچشمه که نیمه شهریورماه امسال رخ داد بیان داشت: پروژه فلش بسیار متفاوت و حساس است و کلیه مسئولیت های مالی و اجرایی ان بر عهده پیمانکار است.

وی افزود: امروز هنوز شرکت ملی صنایع مس ایران طرح کوره فلش را از پیمانکار تحویل نگرفته است.

حسنی گفت: فلش یک حادثه بود اما پتانسیل تبدیل شدن به فاجعه را داشت، در حادثه فلش ۵۰۰ نفر به مدت ۴۵ روز شبانه روز کار کردند و درس آموز بزرگی برای ما بود.

ادامه دارد/

 

 

 

برچسب ها:
آلایندگی محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان