معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد :

۲۰ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ،زنگ خطریست برای شهرستان

  • شناسه خبر: 132810
۲۰ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ،زنگ خطریست برای شهرستان

دکتر احمد جمالیزاده گفت :سرطان سینه در خانمها و سرطان پروستات در مردها از شایعترین سرطانها ست ،وجود این بیماریهای زنگ خطریست برای مردم ،باید در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کرد .

خانه » آخرین اخبار » ۲۰ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ،زنگ خطریست برای شهرستان

به گزارش خانه خشتی ؛دکتر احمد جمالیزاده صبح امروز در کمیته امنیت و سلامت خانواده در محل فرمانداری اظهار داشت : کلرزنی اب منطقه نوق بحث مهم اب این منطقه به شمار می رود ،در خصوص ساخت اتاقک برای نصب دستگاه کلرزنی مکاتبه کردیم هنوز جوابی نگرفتیم .

وی در خصوص سردخانه کشتارگاه گفت :بعد از راه اندازی سردخانه کشتارگاه با همکاری بخشداران گوشت مناطق نوق و کشکوئیه هم از طریق این کشتارگاه تامین می شود .

دکتر جمالزاده در بخش دیگری از سخنان خود سرطان سینه و دهانه رحم در خانمها و سرطان پروستات در مردها از شایعترین سرطانها عنوان کرد و گفت :وجود این بیماریها زنگ خطریست برای مردم ،باید در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی  کرد .

وی افزود :۱۶  درصد مرگ و میرها در کشور براثر ابتلا به سرطانها می باشد در حالیکه ۲۰ درصدمرگ و میرها در شهرستانهای انار و رفسنجان در سال گذشته ناشی از انواع مختلف سرطانها بوده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کنترل و پیشگیری از سرطانها را امری مهم دانست و تصریح کرد :باید عوامل را شناسایی و به مردم گوشزد و اطلاع رسانی کرد .

وی منشا بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی  را اضافه وزن و چاقی دانست و تاکید کرد :جمع اوری تنقلاتی چون چیپس و پفک و محدود کردن مجوزهای فست فودیها  از جمله راهکارهای مبارزه با این پدیده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود :کمیته اختصاصی متشکل از اتاق اصناف ،صنعت و معدن وبهداشت جهت پیگیری این پدیده تشکیل خواهد شد .

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در این جلسه اظهار داشت :امر تغذیه و سلامت مردم  امری بین‌بخشی است و به هیچ وجه نمی توانیم به تنهایی کار کنیم همه ادارات مختلف در برابرسلامت مردم تعهد دارند و باید با ما همکاری کنند.

 

برچسب ها:
اب نوق امنیت غذایی پیشگیری ساخت اتاقک سرطان سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان