با حضور روشندلان رفسنجان

به مناسبت روز عصای سفید ازنابینایان رفسنجان تجلیل شد/تصاویر

  • شناسه خبر: 132688
به مناسبت روز عصای سفید ازنابینایان رفسنجان تجلیل شد/تصاویر

شب گذشته طی مراسمی با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان ،عباس بلندی مشاور اداره کل بهزیستی و زهرا موسی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان به مناسبت روز جهانی عصای سفید از نابینایان و خانواده های انان تجلیل شد .

خانه » آخرین اخبار » به مناسبت روز عصای سفید ازنابینایان رفسنجان تجلیل شد/تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛شب گذشته طی مراسمی با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان ،عباس بلندی مشاور اداره کل بهزیستی و زهرا موسی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان به مناسبت روز جهانی عصای سفید از نابینایان و خانواده های انان تجلیل شد .

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در این مراسم اظهار داشت :روشندلان و نابینایان با چشم دلشان دیگران را بهتر از ما می بینند .

وی تصریح کرد :خداوند اگر نقص بصر را برای نابینایان مصلحت دانسته است در عوض کمال بصیرت را در وجود انان نهاده است .

امام جمعه با اشاره به فرمایشاتی از حضرت علی (ع) داشتن  بصیرت را مهم دانست و تاکید داشت :طبق فرمایش حضرت علی (ع)”نداشتن چشم بصر بهتر از نداشتن بصیرت است ،در شهرستان معلولین و نابینایانی وجود دارد که چه بسا با چشم دل و بصیرت فعالیتهایی انجام می دهند که بینایان با چشم بصر انجام نمی دهند .

وی به تقویت انجمن نابینایان در شهرستان تاکید کرد و افزود :شما روشندلان با تقویت کانون و انجمن ها خود می توانید در شهرستان، استان و کشور مطرح باشید همت کنید که انجمن های شما منسجم تر و متشکل تر تشکیل و فعالیت نماید .

در ادامه جلسه عباس بلندی مشاور اداره کل اداره بهزیستی استان کرمان بیان داشت :روزهایی مختص معلولین و نابینایان در روزشمار سال وجود دارد  نباید فقط به این روزها بسنده شود امید داریم این برنامه ها زمینه ای برای انجام فعالیت های بیشتری برای نابینایان باشد .

وی بیان داشت :در دنیای امروز معلولیت به هیچ عنوان محدودیت و ناتوانی نیست در دنیای صنعتی و پیشرفته قوانین و مناسب سازی در خصوص معلولین صورت گرفته است ،این موضوع به نیازمطالبه گری شما معلولین و پیگریهای انجمن شما بستگی دارد و باید  زمینه سازی صورت گیرد تا از حداکثر امکانات بتوانید بهره ببرید .

مشاور اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه ۴۸۰ معلول در شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد :از این تعداد  ۴۲ نفر لیسانس و ۱۴ نفر فوق لیسانس و ۳۰ نفر کارمند ادارات وبازنشسته می باشند .

بلندی با بیان اینکه معلولین نیاز به ترحم ندارند گفت :معلولین ما هنوز از طرف اجتماع باور و پذیرفته نشده اند اگر جامعه معلولین، در اجتماع پذیرش شوند انها بیشتر می توانند در اجتماع مثمر ثمر باشند .

در ادامه نژاد ملایری مدیرعامل انجمن نابینایان دلهای روشن به گزیده ای ازعملکرد این انجمن در سال ۹۵  پرداخت و اظهار داشت :ارائه دوره های اموزشی متفاوت  از جمله اموزش قران ،حرفه اموزی در زمینه شیرینی پزی و بافتنی برای خانم ها ،دوره های ورزشی ،کسب رتبه های برتر کشور ،تاسیس شرکت تعاونی در حوزه کارآفرینی ،راه اندازی کتابخانه نابینایان با ۵۰ جلد عنوان کتاب ،ارائه خدمات دندان پزشکی به ۲۰ نفر نابینایان و ویزیت رایگان در انجمن،اخذ پروانه برای ساخت زمین برای معلولین ، فعالیتهایی است که در این انجمن صورت گرفته است .

وی افزود :با وجود همه سازه کارهایی که در مورد معلولین وجود دارد هنوز قشر معلول ما بیکارهستند این بزرگترین مشکل است و توقع داریم مسئولین شرکتها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی  ما را در این زمینه یاری دهند و در این زمنیه فرهنگ سازی شود .

ملایری در خصوص نیازهای معلولین گفت :سعی کردیم با تعاملی که با مسئولین برقرار کردیم بخشی از مشکلات ایاب ذهاب بچه ها به انجمن را حل کنیم

در پایان جلسه با حضور حجت الاسلام علی هاشیمان رئیس شورای شهر که در پایان مراسم حضور یافت و دیگر مسئولین از جمعی از نابینایان تجلیل به عمل امد .

عکس :امین قاسمیان

گزارش :منیژه نوروزی

 

 

برچسب ها:
رفسنجان روشندلان رفسنجان همایش عصای سفید رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان