فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

تسهیلات دولت قرار است شغل ایجاد کند نه اینکه تنها آمار و ارقامی باشد

  • شناسه خبر: 131753
تسهیلات دولت قرار است شغل ایجاد کند نه اینکه تنها آمار و ارقامی باشد

فرماندار رفسنجان گفت: تسهیلات دولت قرار است شغل ایجاد کند نه اینکه تنها آمار و ارقامی باشد و بایستی ضمانت اجرایی داشته باشد.

خانه » اقتصادی » تسهیلات دولت قرار است شغل ایجاد کند نه اینکه تنها آمار و ارقامی باشد

به گزارش خانه خشتی ؛ علیار اسکندری نسب در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان که روز گذشته در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت :تسهیلات برای ایجاد شغل بایستی ضمانت اجرایی داشته باشد .

وی تصریح کرد :در راستای تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید اقدامات مثبتی در این زمینه صورت گیرد اگر به قبل برگردیم ازسال  ۹۲ در ۸ سال اخیر بخش عمده شعار سالهای نامگذاری شده بر اساس اقتصاد است.

فرماندار افزود :در طی سالهای متوالی شعارهای نامگذاری شده نه تنها به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک استراتژیک برای اقتصاد کشور برنامه ریزی شده است .

اسکندری بیان داشت :در پایان سال ۹۴ ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل می شود و دکتر جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد انتخاب می شود ،اقتصاد مقاومتی بر مبنای اندیشه بلند رهبر ،یک راهکار برای برون رفت از گرفتاریها و مشکلات اقتصادی می باشد .

وی با بیان اینکه متولی اقتصاد مقاومتی تنها دولت نیست گفت :همه دستگاه های اجرایی و نهادها در این اقتصاد نقش دارند و اینکه کمیته ای تحت عنوان اشتغال تشکیل می شود و دستگاه های اجرایی تعهداتشان را انجام بدهند و اعتباری برایشان برای اشتغال در نظر گرفته شود  باید زمینه اشتغال پایدار ایجاد شود وگرنه  این نه تنها اشتغال ایجاد نمی کند بلکه در سال اینده بر تعداد بیکاران هم اضافه می شود .

فرماندار اذعان داشت :روستاهای ما فاقد برق و اب،راه و مدرسه  اشامیدنی بودند ولی با شکل گیری یک نهضت در کشور برای روستاهای پنج خانوار هم برق داده شد در راستای ایجاد شغل باید چنین نهضتی و اندیشه ای شکل بگیرد .

وی ادامه داد :در ایجاد شغل ،تعهد اجرایی مهم است اینکه ما عدد و ارقام بدهیم قابل قبول نیست ،قرار بود ۳۵ درصد یارانه ها به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد اما امروز صنعت و معدن از رونق افتاده است اعتبارات دولتی باید شغل ایجاد کند نه اینکه امار و ارقام ارائه بدهیم .

اسکندری اضافه کرد :بحث بحران اجتماعی از حد و مرز گذشته است عامل اصلی ان ،مسائل اقتصادی می باشد، اگر آمار طلاق، اعتیاد و جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی بالاست به‌دلیل بیکاری است.

فرماندار با اشاره به اینکه شغلهای ایجاد شده باید رصد شود خاطرنشان کرد :یک کارگروه تخصصی تشکیل می شود در یک بازه زمانی طرح ها ارائه می شود .

وی افزود :رشد اقتصادی موجود در شان جمهوری اسلامی نیست باید تلاش کنیم در سال ۱۴۰۴ بر اساس چشم انداز بیست ساله، رتبه برترمنطقه باشیم .

 

برچسب ها:
تسهیلات علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنحان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان