حجت الاسلام لطفی مطرح کرد :

لازمه ولایت پذیری، ولایت مداری می باشد /راه رسیدن به ولایت مداری مناجات و ارتباط با خداوند است

  • شناسه خبر: 129550
لازمه ولایت پذیری، ولایت مداری می باشد /راه رسیدن به ولایت مداری مناجات و ارتباط با خداوند است

حجت الاسلام لطفی گفت : فردی که می خواهد ولایت پذیر باشد باید در وهله اول ولایت خدا را در اتحاد و عمل بپذیرد.

خانه » رفسنجان » لازمه ولایت پذیری، ولایت مداری می باشد /راه رسیدن به ولایت مداری مناجات و ارتباط با خداوند است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام لطفی عصر دیروز در محفل ولایت پذیری به سبک شهدا که در جوار شهدای گمنام مسجد امام(ره) رفسنجان برگزار شد ضمن تاکید بر اصل ولایت مداری اظهار داشت :فردی که می خواهد ولایت پذیر باشد باید در وهله اول ولایت خدا را در اتحاد و عمل بپذیرد.

وی تصریح کرد :وقتی گناهی انجام می دهیم عملا ولایت شیطان را قبول کرده ایم و از فرمان خداوند تمرد کرده ایم ولایت و پذیرفتن دستور ائمه اطهار ، ولایت و اطلاعت از خداوند است .

وی ضمن بیان روایتی از ائمه اطهار به اثرات گناه اشاره کرد و افزود : اگر الوده به گناه می شویم در لحظه گناه کافر هستیم و روح گناه، کارو فعل  ناپسندی  است ،اگر شهدا اهل ولایت مداری بودند معنایش این بود که بندگی می کردند  .

حجت الاسلام لطفی بیان داشت :ولایت محوری و پذیرفتن ولایت خدا در سیره شهدا مشهود است ،اگر بخواهیم سبک ولایت مداری را از شهدا بیاموزیم باید اعتقاد به خداوند را در خود افزایش دهیم برای این کار باید ارتباط با خداوند افزایش یابد .

وی با اشاره به ایه ای از قران کریم ،مناجات در شب را یکی راههای نزدیک شدن به خداوند دانست و گفت : یکی از رازهایی انفاق  امیرالمومنین در نیمه شب و گنج سعادتی که خداوند به حافظ داد از یمن مناجات با خدا بود .

وی تاکید داشت :متاسفانه در بین جوانان متدین ومومن کاهلی در عبادت وجود دارد اگر ما در مسائل عبادی کاهلی کنیم در مسائل دیگر زندگی اثرات ان را می بینیم و موفق نخواهیم بود .

وی ضمن تاکید بر ایه ای از قران کریم به تکلیف سخت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت :اگر مردان عشق، نیمه های شب اهل راز و نیاز نباشند در معرکه کم می اورند نمی توانند در قربانگاه رزم کنند و عاشقانه فدا شوند .

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد :امام حسین (ع) در شب عاشورا از سپاه دشمن مهلت می گیرد تا شب را به مناجات بپردازد چراکه قرار بود بزرگترین واقعه تاریخ در روز عاشورا اتفاق بیفتد و در ان روز امام حسین (ع) باید روحیه ظرفیت و قدرت بالایی داشته باشد و بلاها را تحمل کند تا دراین امتحان الهی پیروز شود .

وی خاطرنشان کرد :اگر ما در کار فرهنگی موفق نمی شویم یا به ما برچسب می زنند ،توهین می کنند و ما را افراطی می دانند ودر بین راه خسته می شویم و کار جهادی انجام نمی دهیم ، برای این است که  در نماز شب و مناجات با خداوند کاهلی می کنیم کسی که بخواهد در مسیر جهاد باشد باید خود را به خداوند نزدیک کند .

حجت الاسلام لطفی شرط اصلی برای کسب روحیه ایثار و سلحشوری را مناجات و ارتباط با خدا دانست و گفت : ارتباط با خداوند باعث می شود عشق در دل فرد ایجاد شود و تمام رفتارهایش رنگ خدایی به خود بگیرد اگر انسان تمام وجودش از خداوند پر شود به درجه عرفان شهید حججی و ایت ا…بهجت می رسد ،اگر با خدا باشیم هیچوقت امام خود را تنها نمی گذاریم .

برچسب ها:
شهدا مناجات با خدا ولایت پذیری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان