طرح بزرگ قربان تا قربانگاه / موکب خاتم الانبیاء رفسنجان برای اربعین ۹۶ آماده می شود

  • شناسه خبر: 127713
طرح بزرگ قربان تا قربانگاه / موکب خاتم الانبیاء رفسنجان برای اربعین ۹۶ آماده می شود

مسئول موکب خاتم النبیاء رفسنجان گفت: امسال اجرای طرح بزرگ قربان تا قربانگاه را داریم که و مردم میتوانند هر گوشت قربانی خود را در اختیار موکب خاتم الانبیاء برای پذیرایی از زائرین اربعین ۹۶ بگذارند.

خانه » فرهنگی مذهبی » طرح بزرگ قربان تا قربانگاه / موکب خاتم الانبیاء رفسنجان برای اربعین ۹۶ آماده می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ علی میربابایی در نسشت خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستان رفسنجان در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات پسته برگزار شد با اشاره به فعالیتهای موکب خانم الانبیاء مستقر در کربلا در مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته اظهار داشت: در ابتدا طبق تفاهم نامه ای که با کرمان نوشته شد قرار بر دادن چای و صبحانه بود اما با کمک و حمایت های بی دریغ مردم پس از تعویض سه بار تفاهم نامه بنا شد تا روزانه سی هزار پرس غذا که شامل بیش از چهارده هزار سوپ و ناهار و ده هزار چای و صبحانه بود توزیع گردد.

وی افزود: روزانه ۶۰۰ قرص نان در این موکب پخت میشد و در این اربعین سال گذشته نزدیک به بیست و دو تن ارد مصرف شد.

میربابایی با بیان اینکه دو پزشک و پنج پرستار روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر را در اربعین ۹۵ در موکب خاتم الانبیاء ویزیت کردند خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر در بخش های فرهنگی موکب نیز اسکان داده شدند.

مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: ۲۳۰نفر خادم در موکب خاتم الانبیاء به زائرین اربعین ۹۵ خمات ارائه دادند که ۳۰ نفر نیروی درمانی و ۳۳ نفر نانوایی و سایرین هم برای تاسیسات و قسمت شستشو و باقی بخش ها معرفی شدند.

وی افزود: سال گذشته ۴۵ نفر از افراد بی بضاعت و بار اولی با قرعه کشی به سفر معنوی کربلا فرستاده شدند و امسال نیز قصد داریم این کار خیر را به انجام رسانیم.

میربابایی با بیان اینکه ویزیت قصد داریم برای سال ۹۶ویزیت ۹۰۰نفری را به ۲۰۰۰نفر در روز برسانیم اظهار داشت: امسال اجرای طرح بزرگ قربان تا قربانگاه را داریم که از هفته اینده یک نمایشگاه عکس در ورودی مصلی راه اندازی خواهیم کرد و مردم میتوانند هر گوشت قربانی را که برای قربانی میکشند را در اختیار موکب بگذارند و این مقدار گوشت فریز خواهد شد و در جای دیگر مورد استفاده نخواهد گرفت.

وی افزو: متقاضیان میتوانند گوسفند و گاو زنده خود را نیز به دفاتری که در سطح شهرستان و روستا های اطراف قرار داده شده تحویل دهند.

میربابایی گفت: امسال قصد بردن دوعدد ماشین لباسشویی صد کیلویی و خشک کن را داریم که لباس زائر را در دو ساعت میتوانند خشک تحویل دهند.

برچسب ها:
اربعین 96 موکب خاتم الانبیاء
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان