به منظور تحقق مطالبات

‌دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تجمع کردند + عکس

  • شناسه خبر: 124472
‌دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تجمع کردند + عکس

جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان روز گذشته همراه با تجمع سراسری دانشجویان دکتری در اعتراض به عدم پرداخت وام و حقوق به این دانشجویان در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.

خانه » علم و فن آوری » ‌دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تجمع کردند + عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ همراه با تجمع سراسری دانشجویان دکتری سراسر کشور در اعتراض به عدم پرداخت وام و حقوق به این دانشجویان جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز روز گذشته در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند و خواستار حمایت دانشگاه برای تحقق مطالباتشان شدند.
به گفته این دانشجویان تا سال ۹۱ دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان حقوق پژوهانه بلاعوض به جز تابستان دریافت می‌‎کردند و از سال ۹۱ حقوق پژوهانه قطع و وام ویژه دکتری با شرایط ضامن کارمند رسمی و به صورت ۵۰۰ تومان برای هر ماه و با بازپرداخت پس از فراغت از تحصیل پرداخت می‌شد.
میزان این تسهیلات در مهرماه سال گذشته، ۶۵۰ هزار تومان برای دانشجویان دکتری و ۷۵۰ هزار تومان برای دانشجویانی که تحقیقات کاربردی دارند، افزایش پیدا کرد اما با توجه به افزایش میزان وام، یک ضامن کارمند رسمی نیز افزوده شد و تمام دانشجویان حتی دانشجویان ورودی را هم شامل می‌شد.
در اوایل خرداد اطلاعیه جدید برای دریافت تسهیلات دانشجویی صادر شد و در این اطلاعیه قید شده دانشجویان دکتری برای دریافت وام باید از طریق بانک توسعه تعاون اقدام کنند همچنین شرایط پرداخت این تسهیلات داشتن ۲ ضامن، ارائه سفته، یک‌سال تنفس و بازپرداخت ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان بود که به هیچ وجه شأن و شرایط دانشجویان در آن دیده نشده بود.
تمامی دانشجویان به این شرایط اعتراض کردند و خواستار برگشت به شرایط حقوق پژوهانه و حذف هرگونه وامی شدند.
با اعتراض دانشجویان به این شرایط، مسئولان با حذف سفته، اقساط ۶۰ ماهه با دو سال تنفس و دو ضامن شرایط را تغییر دادند اما دانشجویان به هیچ وجه خواستار دریافت این تسهیلات نیستند.
در این تجمع با حضور محمد علی دهقان رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در جمع دانشجویان بنا شد تا دانشگاه از مطالبات دانشجویان حمایت و اعتراض آنان را به وزارت علوم اعلام نماید.

‌دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تجمع کردند + عکس

برچسب ها:
تجمع ‌دانشجویان دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان