سرپرست مرکز انتقال خون رفسنجان:

۲۶ هزار واحد انواع فرآورده های خونی در رفسنجان تولید شد

  • شناسه خبر: 124211
۲۶ هزار واحد انواع فرآورده های خونی در رفسنجان تولید شد

سرپرست مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار واحد انواع فراورده های خونی در رفسنجان تولید و در اختیار درمانگاه های داخلی و خارج از استان قرار گرفت.

خانه » پزشکی و سلامت » ۲۶ هزار واحد انواع فرآورده های خونی در رفسنجان تولید شد

به گزارش خانه خشتی ؛ مهدی محمد حسینی رئیس انتقال خون پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهدای خون در رفسنجان اظهار داشت :روز جهانی اهدای خون هر ساله بهانه ای است که همه با هم و همگام با سایر کشورها مقام و منزلت اهداء کنندگان خون را گرامی بداریم و بار دیگر از مردم بخواهیم داوطالبانه ، اگاهانه و به صورت مستمر به جمع اهدا کنندگان بپیوندند.

وی تصریح کرد :بهداشت جهانی شعار امسال را تحت عنون “نیاز به خون همیشگی است اهدا کننده مستمر باشید ” قرار داده است .

حسینی به اهمیت اهداء خون اشاره کرد و بیان داشت :خون در بحران ها ، حوادث رانندگی ،همچنین در مناقشات نظامی ولاهای طبیعی اهمیت زیادی دارد و می تواند نجات بخش جان انسانهای زیادی باشد .

وی افزود :سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان نظام مند که تامین فراورده های خونی را بر عهده دارد میتواند نقش کلیدی در سازمان نظام سلامت را ایفا کند .

حسینی با بیان اینکه اطمینان از خون سالم در هر جامعه ای نیازمند عزم ملی است اذعان داشت :در نظام جمهوری اسلامی ۱۰۰ درصد اهدا کنندگان خون به صورت داوطلبانه به مراکز مراجعه می کنند و سطح انتقال خون در ایران از نظر استانداردهای کیفی و کمی همسطح اروپاست و حتی بالاتر از امریکاست .

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۰۰ بیمار تالاسمی در استان وجود دارد گفت :میانگین سن بیماران تالاسمی روبه افزایش است که این بیماران در هر ماه به  ۲۶۰۰ واحد خون نیاز دارند .

محمدحسینی بیان داشت : سالانه یک میلیون نفردرگیر بلاهای طبیعی و ۲۵۰ میلیون نفر همه سال درگیرد حوادث و فوریتهای پزشکی هستند و این عمق اهمیت خون و فراوردهای خونی را نشان میدهد .

وی افزود :۱۳ هزار ۹۶۲ نفر در سال گذشته به مرکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار ۵۸۹ نفر خون اهدا کرده اند و ۹۷% انها اقا و ۳% انها خانم بودند .

رئیس انتقال خون رفسنجان بیان داشت :بالغ بر دو هزار نفر از مراجعه کنندگان به مرکز اننتقال خون به علت تشخیص معاف از خون شناخته شدند .

وی افزود :استاندارها و سختگیرهای ما در خصوص اهدا خون افراد در زمنیه سلامت انها برای ما مهم است لذا ما امانت دار خون افراد هستیم .

محمدحسینی بیان داشت :بیش از ۶ هزار از افراد اهدا کننده خون مستمر هستند و فردی که دوبار خون اهدا کند مستمر شناخته می شود .

وی بیان داشت :در سال گذشته ۲۶ هزار واحد انواع فراورده های خونی تولیدی در اختیار درمانگاه های داخلی و خارج از استان قرار دادیم .

محمد حسینی افزود :۴۸۳ واحد پلاسما به یزد اهدا کردیم و بخشی از بیماران یزد مداوا شدند .

برچسب ها:
واحد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان