رئیس ستاد دیه استان کرمان مطرح کرد :

۶۰درصد زندانیان استان کرمان بابت نفقه و مهریه در زندان هستند

  • شناسه خبر: 124106
۶۰درصد زندانیان استان کرمان بابت نفقه و مهریه در زندان هستند

رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت : ۶۰%زندانیان استان به خاطر نفقه ،مهریه زندانی هستند، مهریه های سنگین و اینکه بیشتر خانواده های ما در ازدواج فرزندان خود نقش ندارند عامل اصلی این معضل می باشد لذا باید در این زمینه اگاه سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد .

خانه » اجتماعی » ۶۰درصد زندانیان استان کرمان بابت نفقه و مهریه در زندان هستند

به گزارش خانه خشتی ؛ سید حجت الله موسوی قوام رئیس ستاد دیه استان کرمان شب گذشته در جشن گلریزان (حمایت از خانواده های زندانیان) در رفسنجان از خیرین به عنوان یاوران ستاد دیه یاد کرد و اظهار داشت:از سال ۱۳۸۰ که ستاد دیه در استان کرمان و بعد در شهرستانها راه اندازی گردید تا کنون ۲۶۴۴ نفر زندانی واجد شرایط از زندانهای استان آزاد گردیده اند .

وی افزود :با راه اندازی هیات گذشت، تعدادی از زندانیان بدون پرداخت وجه ازاد شده اند  و قریب ۲۱۲ میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی داشتیم ودر رفسنجان ۱۸۴ نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد به مبلغ ۴ میلیارد تومان به کمک خیرین و ستاد دیه از زندان ازاد شدند .

موسوی با بیان اینکه متولیان باید نگاه ویژه ای به ستاد دیه داشته باشند گفت :رسالت ستاد دیه در دو بخش درمان و تامین منابع مالی و پیشگیری  معطوف می شود و ستاد دیه  کرمان یکی از موفق ترین ستادهای کشور می باشد .

وی با بیان اینکه ۹۲جشن گلریزان در سطح استان بر گزار شده است اذعان داشت :  تا کنون ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهد خیرین را داشته ایم به طوریکه  تمام زندانهای ما به روز شده اند .

وی افزود :پیشگیری دومین رسالت ستاد دیه می باشد و هر چه ما بیشتر هزینه کنیم خروجی بهتری را داریم در حوزه پیشگیری هم بیسج عمومی لازم است ،همه مراکز عمومی اعم از دانشگاهی و فرهنگی باید در کنار ستاد دیه قرار بگیرند .

رئیس ستاد دیه با اشاره به اینکه ۶۰%زندانیان استان به خاطر نفقه ،مهریه زندانی هستند گفت:  :مهریه های سنگین و اینکه بیشتر خانواده های ما در ازدواج فرزندان خود نقش ندارند عامل اصلی این معضل می باشد لذا باید در این زمینه اگاه سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد .

وی بیان داشت : خیرین علاوه بر کمک مالی همچنین می توانند در زمنیه صلح و سازش در خصوص ازاد سازی زندانیان اقدام کنند امیدواریم که با اطلاع رسانی و اموزش به خانواده ها و پیشگیری ،همه کمک کنیم تا کسی دچار جرائم غیر عمد نشود .

 

 

 

برچسب ها:
تفقه رئیس ستاد دیه استان کرمان زندانیان زندانیان استان کرمان مهریه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان