عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد شدید از سند 2030 یونسکو

رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در حقیقت قانون را دور زدند/هر قاضی وظیفه رسیدگی و لغو سند ۲۰۳۰ را دارد

  • شناسه خبر: 123077
رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در حقیقت قانون را دور زدند/هر قاضی وظیفه رسیدگی و لغو سند ۲۰۳۰ را دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد شدید از سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: این یک سند پیچیده‌ای است که رئیس جمهور کشورمان آن را در مهر ماه ۹۴ و وزیر آموزش و پرورش در شهریور سال گذشته امضاء کردند و در حقیقت قانون را دور زدند.

خانه » سیاسی » رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در حقیقت قانون را دور زدند/هر قاضی وظیفه رسیدگی و لغو سند ۲۰۳۰ را دارد

به گزارش خانه خشتی ، کبری خزعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کرمان با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو اظهار داشت: همه مراجع، فتوا به تحریم این سند داده‌اند و الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سند دارای عوارض بسیار زیادی است.

وی افزود: چنانچه این تعهدات قانونی شود و ما به آن عمل نکنیم، اعلامیه‌های حقوق بشری یکی پس از دیگری صادر می‌شود و حتی تحریم‌های شدیدتری به دنبال دارد، حتی مداخلات بالاتری نیز به‌وجود می‌آید و در واقع سلطه دشمن را داوطلبانه جلو می‌بریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۲۰۳۰ سند پیچیده‌ای است که رئیس جمهور کشورمان آن را در مهر ماه ۹۴ و وزیر آموزش و پرورش در شهریور سال گذشته امضاء کردند و در حقیقت قانون را دور زدند.

وی بیان داشت: این سند مغایر قانون اساسی جلو رفته است، زیرا در مرحله نخست باید به مجلس ارسال می‌شد در حالی که این اتفاق نیفتاده و رئیس کمیسیون آموزش مجلس به شدت این موضوع را انکار کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طبق اصل ۱۷۰ قانون اساسی هر فردی حق اعتراض و هر قاضی وظیفه رسیدگی و لغو این سند را دارد، لذا مردم مانند ۹ دی باید یاعلی بگویند و به میدان آیند، ادامه داد: مسؤولان عالی رتبه نمی‌خواهند خیانت کنند، اما نفوذی‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

وی درباره کوتاهی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این سند عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وقتِ رونمایی این سند متوجه آن شد، سندی که در بند چهار آن برابری همه عقاید و دیدگاه‌ها را عنوان کرده و بر اساس آن حتی عقاید داعش و وهابیت را نیز باید به رسمیت بشناسیم.

خزعلی گفت: بر اساس این سند باید همه آیات حجاب، امر به معروف، سوره نور و … را تغییر دهیم، طبق آن کودکان از چهار سالگی باید با آموزش‌های خلاف حیا و اخلاق آشنا شوند و این بلوغ زودرس و کنجکاوی و … را به دنبال دارد در حالی که طبق اعلام خود یونسکو و کنوانسیون حقوق کودک، سن متعارف، متناسب هر کشوری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه طبق سند ۲۰۳۰ به معلمان و دانشگاهیان ما توهین شده و دانشمندان را به اسارت می‌بریم، تصریح کرد: با این سند تحول فکری و فرهنگی و سند تحول بنیادین از بین می‌رود و با شروطی مبهم و چند تعریف در حقیقت فروش فرهنگ و علم و توانایی‌های کشور است.

وی درباره ادعای دولتمردان کنونی درباره تعامل با دنیا گفت: اولاً که آقایان در تعامل با جهان، تنها آمریکا را می‌بینند، ثانیاً ما هیچ‌وقت قطع با دنیا نداشته و قبل از این دولت نیز ما با دنیا تعامل داشتیم، اما به جای اینکه بازی بخوریم، بازی می‌دادیم.

خزعلی ادامه داد: ما باید بازیگر فعال باشیم نه بازی‌خور، دشمن تعهد عملی اجرایی دقیق گرفته و بعضی از قراردادها تا ۲۵ سال و آن نیز ۲۵ سال در درون خود دارد که به این ترتیب با چند نسل بدهکار جلو می‌رویم در حالی که باید می‌گفتیم در برابر هر تعهدی، وقتی عمل می‌کنیم که عمل ببینیم.

وی با افزودن اینکه ما حرف‌های زیادی داریم که دنیا تشنه شنیدن آن است، هدف سلطه‌جویان را با شعار «مُسلم، مسجد و قرآن» نابودی کشورهای اسلامی دانست و گفت: فرمایشات دیروز رهبری درباره سند ۲۰۳۰ یونسکو، حکم حکومتی بود.

به گزارش فارس، سند ۲۰۳۰ یونسکو در سال ۲۰۱۵ میلادی با عنوان و پوشش سواد و افزایش کیفیت آموزش با ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه در سازمان ملل به تصویب رسید و کشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند.

این اسناد با اهدافی خاص به تصویب رسیده و سازمان یونسکو مسؤول و پیگیر اجرای آن در کشورهای عضو شده است، اگر چه این سند دارای بخش‌هایی از جمله برخورداری همگان از سیستم نظام آموزشی است، اما برنامه‌هایی دارد که با فرهنگ و رفتار ایرانیان دارای مغایرت بسیاری است.

موضوعاتی که به راحتی می‌تواند پروژه نفوذ را اجرایی و با ایجاد تعارض در جامعه مشکلات بسیاری را برای مردم و نظام ایجاد کند.

منبع: فارس

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان