مدیرعامل مس منطقه کرمان:

سهم استان کرمان از تامین مواد اولیه مس تنها ۱۰ درصد است

  • شناسه خبر: 123053
سهم استان کرمان از تامین مواد اولیه مس تنها ۱۰ درصد است

مدیرعامل مس منطقه کرمان گفت: در سال گذشته ۵هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد که سهم استان از خرید قطعات زیر ۲۰ درصد است در حالیکه جا داشت صنعت بزرگی همچون مس تامین کننده نیازهایش خود استان باشد که باعث اشتغال و توسعه کسب و کار استان شود و عملا این مقدار زیر ۱۰ درصد است و این جای بسی تاسف دارد.

خانه » اقتصادی » سهم استان کرمان از تامین مواد اولیه مس تنها ۱۰ درصد است

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد حسنی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در سال ۹۵ در حوزه تولید خوشبختانه در همه موارد رکوردهای بیشتری نسبت به سال قبل داشتیم.

وی افزود: درتولید سنگ سولفور ۳۵ میلیون تن برداشت داشتیم ۷۷۷ هزار تن کنسانتره ۲۲۵ هزار تن آند مسی و ۱۹۳ هزار تن کاتد مسی تولید مس منطقه بوده است؛ بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه های توسعه ای که از سال قبل شروع شده به بهره برداری رسیدند و وارد چرخه تولید شدند.

حسنی با بیان اینکه کل نیروی انسانی مس منطقه کرمان ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر پیمانکار و مستقیم هستند تصریح کرد: تولید که در مس انجام میشود نقش بسزایی در اقتصاد منطقه خصوصا رفسنجان و شهربابک دارد.

وی افزود: در کنار تولید تامین کنندگان مواد اولیه هستند که برای مواد اولیه منطقه استفاده می کنیم و انتظار طبیعی این است در منطقه تولید شود.

حسنی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۵هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد که سهم استان از خرید قطعات زیر ۲۰ درصد است در حالیکه جا داشت صنعت بزرگی همچون مس تامین کننده نیازهایش خود استان باشد که باعث اشتغال و توسعه کسب و کار استان شود و عملا این مقدار زیر ۱۰ درصد است  و این جای بسی تاسف دارد.

وی بیان داشت: در شاخص سهولت کسب و کار بانک جهانی  رتبه ایران تا سال ۹۲ به میزان ۱۶۰ از میان ۱۸۵ کشور پایش بوده در این چند ساله که فضا تغییر کرده است رتبه بهتر شده و در رتبه ۱۲۰ قرار گرفته و هنوز جای کار دارد.

حسنی خاطر نشان کرد: دستگاههای حاکمیتی قضایی امنیتی و دولت همه اینها تاثیر میگذارد که کسب  کار خرد به سرعت حمایت شود و اشتغال ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سازمانهای مختلف باید به نوعی در چرخه مجوز دادن به شرکت های خرد و سرعت دادن به کسب و کار کمک کنند ؛ اگر صنعتی می خواهد پا بگیرد به شکل گرفتن او کمک کنیم تا به اشتغال برسد.

مدیر عامل مس منطقه کرمان تصریح کرد: قوانین زیست محیطی و سایر محترم هستند اما گاهی وقتها ممکن است قضاوت افراد و مسئولین طوری باشد که موجب ایجاد مانع کسب و کارها می شود با دید مثبت تر و روحیه کمک کارها پیش می رود.

برچسب ها:
مس مس منطقه کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان