مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان:

اردوهای جهادی و هجرت؛ شاخص ترین برنامه های بسیج سازندگی در سال ۹۵ /تخصیص بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۰ طرح محرومیت زادیی توسط سپاه

  • شناسه خبر: 122999
اردوهای جهادی و هجرت؛ شاخص ترین برنامه های بسیج سازندگی در سال ۹۵ /تخصیص بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۰ طرح محرومیت زادیی توسط سپاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت : در سال ۹۵ برگزاری اردوهای جهادی و اردوهای هجرت شاخص‌ترین برنامه‌های ما بودند لذا در هفته بسیج سازندگی سال جاری ۱۳۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه ثارالله کرمان راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند.

خانه » اقتصادی » اردوهای جهادی و هجرت؛ شاخص ترین برنامه های بسیج سازندگی در سال ۹۵ /تخصیص بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۰ طرح محرومیت زادیی توسط سپاه

به گزارش خانه خشتی به نقل از آرمان کرمان حجت‌الله پاداش مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان  در نشست خبری به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در کرمان گفت : در سال‌های اخیر رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها در  راستای بهبود وضعیت معیشتی تاکید کردند که امسال نیز راه روشنی را در ایجاد تولیدات بومی و اشتغال با تعیین شعار سال مشخص نمودند .

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اذعان داشت : تمام تلاش خود را به کار بردده ایم تا در زمینه بهبود وضعیت معیشت مردم دست در دست هم داده و در راستای شعار سال اقدامات خوبی داشته باشیم  لذا برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد است.

این مقام مسئول افزود : رسالت کلی سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی است و در راستای عمق‌بخشی داخلی نیز در حیطه‌های محرومیت‌ زدایی و سازندگی با استفاده از توان داخلی سپاه در حوزه‌هایی مانند اردوهای جهادی، پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی محرومیت‌زدایی با ایجاد تفاهم‌نامه هایی با سازمان های درون استانی به نقش آفرینی و خدمت به مردم تلاش می کند .

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان رسالت‌های کلی بسیج سازندگی سپاه را پاسداری از انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: قانون بسیج سازندگی در سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید و قانون ۵ ماده ایی آن در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی به مجلس فرستاده شد و با تصویب از سوی مجلس در تاریخ ۹۵/۱۱/۱۵  توسط معاون اول دولت به دستگاه های اجرایی ابلاغ و بروزرسانی گردید .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی گفت: کار در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی و حوزه اقتصاد مقاومتی دو حوزه‌ ماموریتی خاص ما در بسیج سازندگی است.

مجری طرح های اقتصاد مقاومتی کرمان  با بیان اینکه خدمت بی‌منت به مردم وظیفه ما در بسیج سازندگی است ، گفت: در سال ۹۵ برگزاری اردوهای جهادی و اردوهای هجرت شاخص‌ترین برنامه‌های ما بودند.

پاداش با اشاره به عملکرد  بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت  : سال گذشته ۵ هزار و ۶۷۰ نفر دانش‌آموز در قالب اردوهای جهادی در ۲۴۰ مدرسه استان کار مرمت و بازسازی ، رنگ آمیزی و …. شرکت کردندکه با همکاری بسیج دانش اموزی این مهم تحقق یافته است .

وی ادامه داد: اردوهای جهادی و هجرت بسیج سازندگی سال ۹۵  دوره ها و طول مدت زمان متفاوتی دارد که می توان به اردوهای ۱۰ روزه جهادی دانشجویی و طلاب با شرکت هفت هزار و ۱۷۸ نفر، اردوهای هفت روزه محلات و دانش‌آموزی با حضور  چهارده هزار و ۵۶۰ نفر، اردوهای سه روزه بسیج متخصصان با مشارکت چهار  هزار و ۸۳۲ نفر و حلقه‌های صالحین یک روزه با حضور  شانزده هزار و ۳۲۳ نفر اشاره کرد که نقش موثری در ایجاد  روحیه امید به مردم کرمان داشته اند .

مجری طرح اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها باید در بخش خدمات درمانی نیز اشاره کرد که شش هزار و ۱۶۰ را معاینه عمومی، دو هزار و ۱۷۰ معاینه تخصصی، ۶۸۰ معاینه زنان، سه  هزار و ۳۵۰ خدمات دندان‌پزشکی توسط گروه‌های جهادی پزشکی صورت گرفته بود را در کارنامه جهادی خود به ثبت برسانند.

پاداش با اشاره به توزیع  چهار  هزار و ۶۶۷ قلم داروی رایگان و دو  هزار و ۲۹۰ مشاوره روان‌شناسی توسط اردوهای جهادی سال گذشته در استان کرمان بیان داشت: ۱۸۱ تیم بهداشتی درمانی، دو بیمارستان صحرایی به مناطق محروم استان کرمان اعزام و خدمات رایگان انجام داده‌اند و ۱۶ هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: در سال گذشته ۱۲۸ شبکه بسیج همگام با کشاورز را پشتیبانی کرده‌ایم و ۳۸۶ پروژه مرمت و زیباسازی و احداثی در بخش‌های عمرانی با همکاری گروه‌های جهادی انجام دادیم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار داخلی در بانک مهر اقتصاد بسیج داشتیم که ۱۸ میلیارد تومان آن  معادل ۸۵ درصد جذب شده و یک‌هزار و ۵۵۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی کردیم.

پاداش ابراز داشت: در هفته بسیج سازندگی امسال ۱۳۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار  دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه ثارالله کرمان راه‌اندازی و کلنگ‌زنی می‌شوند.

مجری طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج کرمان  با بیان اینکه امسال ۸۰ پایگاه مقاومت با اعتبار دریافتی از برنامه و بودجه ساخت و ساز می‌شود، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به محرومان و حاشیه شهرها و یکسری مناطق آلوده با عنوان طرح کرامت اجرایی می‌شود که تفاهم نامه های آن با سازمان های داخل استان بسته شده است .

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج همراه با کشاورز ابراز داشت: در سال گذشته ۱۸۳ شبکه بسیج همراه کشاورز را در استان پشتیبانی کردیم و ۴۱ همایش علمی کردن کشاورزی در استان برگزار شده است.

پاداش به بزرگترین مشکلاتی که در  استان کرمان وجود دارد اشاره کرد و گفت : اولین مشکل متعلق به وجود آفت کرم خراط است که نزدیک به  هفت هزار هکتار از باغات گردوی کرمان را در گیر کرده است که با طرح همگام با کشاورز و اردوهای جهادی علمی کشاورزی نزدیک  به ۲۰۰ هکتار از اسفند ۹۵ تا کنون پاکسازی شده است که به حول و قوه الهی ادامه پیدا خواهد کرد .

وی افزود : دومین مشکل بزرگ استان کرمان ریزگردهاست که بسیج سازندگی سپاه  ثارالله کرمان به صورت خود جوش طرح رفع این مشکل را آغاز کرده است و هنوز هم تفاهم نامه ای با سازمان منابع طبیعی استان امضا نکرده ایم .

پاداش اذعان کرد : طرح خود جوش رفع ریزگردهای کرمان از مناطق سی ریز زرند در یزدان شهر آغاز کرده ایم که در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هکتار را درخت کاری کرده ایم  کانون ها یی نزدیک به ۳۰۰ هکتار شناسایی شده که در واگذاری منابع طبیعی تعلل شد و به علت فوت وقت درخت کاری صورت نگرفت که در سال جاری برای چاله گذاری  آماده و در مهرماه  درخت کاری در این مناطق نیز  آغاز خواهد شد،  در رودبار جنوب نیز ۳۰ هکتار آماده و چاله زنی شده بود که درخت کاری آن نیز توسط گروههای جهادی انجام شده است .

مجری اقتصاد مقاومتی بسیج کرمان کیفی‌سازی و تخصصی کردن حلقه‌های صالحین را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی برشمرد و گفت: ۶ همایش منطقه‌ای در ۶ نقطه از استان برای طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود در سال جدید نیز نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر به صورت روزکار جذب خواهند شد تا در برنامه های محرومیت زدایی سپاه استان را یاری کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : بسیج سازندگی خدمات فراوانی را  به صورت خودجوش و  تعاملی با دستگاه های اجرایی استان با دریافت کمترین هزینه برای خدمت به مردمان این انقلاب انجام داده است که هرگز برای انجام این خدمات به دنبال کیسه دوزی از محرومان نبوده است لذا جذب رضایت مردمان مومن مهربان و دلسوز ، اینان که دل در گروه انقلاب دارند ، سبب شده است سپاه و بسیج خالصانه برایشان تلاش کنند لذا با تمام توان به دنبال ایجاد اقتصادی پویا و رفع محرومیت از جامعه اسلامی ایرانی هستیم  .

انتهای پیام/

برچسب ها:
اردوهای جهادی بسیج سازندگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان