رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب مطرح کرد :

تکمیل و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان

  • شناسه خبر: 122041
تکمیل و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان

دکتر مظفری گفت :احداث و تکمیل ۲۲ واحد شهری وروستایی رفسنجان ،تغییرات اساسی ۱۸ واحد شهری و ۳۸ واحد روستایی ،تکمیل و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

خانه » آخرین اخبار » تکمیل و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان

به گزارش خانه خشتی ؛دکتر علی مظفری رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت اظهار داشت :تعریف ما از سلامت، هم سلامت جسمی و هم سلامت  روحی و روانی می باشد ما اگر بخواهیم سالم بمانیم باید به طور متوسط روزانه نیم ساعت ورزش کنیم .

وی افزود :هر کس در هر شرایطی نیم ساعت ورزش نمایند بدین وسیله یکی از ارکان اصلی که همان سلامتیش می باشد تضمین خواهد شد  ورزش کلید طلایی برای داشتن زندگی با کیفیت می باشد با ورزش کاهش چربی و وزن را در پی خواهد شد .

دکتر مظفری بیان داشت :ورزش کردن برای فرد مومن یک تکلیف است که می خواهد روحیه داشته باشد ما موظف هستیم که خود را سالم نگه داریم با ورزش قلب را قوی می کنید و با ورزش ۲۰ درصد ریسک قلبی و ۳۴ درصد ریسک به بیماری دیابت کاهش می یابد .

وی به غذای سالم اشاره کرد و تصریح کرد :پوکی استخوان با ورزش به تعویق می افتد ،سبزیجات در سفره شما نقش مهمی دارد تنقلات یکی از عوامل مهم در چاقی افراد می باشد و اصلی ترین وعده غذایی صبحانه می باشد .

دکتر مظفری بیان داشت :۸۰ درصد انرژی مربوط به صبحانه است صبحانه یکی از ارکان مهم سلامتی است و شام سنگین اخر شب یکی از عومل مهم سکته های قلبی می باشد .

وی به اقدامات دولت در وزرات بهداشت اشاره داشت و گفت :بیش از ۴۳ میلیون نفر تحت پوشش برنامه تحول بهداشت قرار گرفته اند ،تبدیل ۳ هزار ۶۶۴ پایگاه سلامت در برنامه تحول نظام سلامت ،۱۰ میلیون حاشیه نشین شهرها تحت پوشش قرار گرفتند ،هزار و ۹۹۰ خانه بهداشت در مناطق مختلف کشور احداث شده است و ۵۰۰ پایگاه مراکز دهان و دندان در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است .

دکتر مظفری ادامه داد :بیش از هزار مرکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات سلامت دهان دندان ایجاد شده است ،۴ هزار ۹۴ واحددارویی  و هزار ۷۰۹ واحد خدمات ازمایشگاهی ،۳۳۶ مرکز خدمات بهداشت پزشک خانواده احداث گردیده است ۵ هزار ۸۳۵ باب خانه بهداشت تاسیس شده است .

وی افزود: ۲ هزار ۴۷ خانه پزشک تجهیز شده است سهم مردم از درمان قبلا ۳۷ درصد بوده است الان به ۸.۵ درصد رسیده است ،۱۰ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر فاقد بیمه بودند تحت شش بیمه قرار گرفتند ارجاع مردم به بیرون از بیمارستان برای اخذ دارو به ۳ درصد رسیده است .

دکتر مظفری بیان داشت :قیمت انواع تجهیزات پزشکی ۴۲ درصد کاهش یافته است فرانشیز زایمان طبیعی رایگان شده است ارتقای هتلینگ و خرید تجهیزات بیمارستان از جمله خدمات ارزنده این دولت بوده است .

وی در ادامه به عملکردخدمات بهداشت اشاره داشت و گفت :احداث و تکمیل ۲۲ واحد شهری وروستایی رفسنجان ،تغییرات اساسی ۱۸ واحد شهری و ۳۸ واحد روستایی ،تکمیل و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است

وی افزود :۳۰۰ هزار نفر از مردم رفسنجان تحت پوشش پرونده سلامت الکترونیک قرار گرفته اند و…مطالعه بر روی ده هزار جمعیت شهرستان رفسنجان از دیگر خدمات است .

وی ادامه داد :بیمارستان مرادی به بخش چشم پزشکی تبدیل خواهد شد در پایان ۹۷ بیمارستان امام حسین به بهر برداری می رسد ،بیش از ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است .

دکتر مظفری ضمن بیان اینکه  پیشبرد اهداف نیازمند همکاری مردم هستیم گفت :با همکاری شما مردم می توانیم به سمتی برویم که رضایتمندی حداکثری شما را داشته باشیم .

وی در پایان به همکاری خیرین در ساخت وسازهای بیمارستان اشاره داشت و گفت :در این مدتی که کار می کنیم هر کسی با هر مقدار کمک می تواند در پیشرفت سهیم باشد .

 

برچسب ها:
تجهیز تکمیل مراکز بهداشتی درمانی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان