آیین به صدا درآمدن زنگ آغاز هفته سلامت در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 121999
آیین به صدا درآمدن زنگ آغاز هفته سلامت در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

زنگ آغاز هفته سلامت صبح امروز بصورت نمادین با حضور مسئولین در مدرسه دخترانه شهید کاظمی رفسنجان نواخته شد.

خانه » اجتماعی » آیین به صدا درآمدن زنگ آغاز هفته سلامت در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ صبح امروز آیین نواخته شدن زنگ آغاز هفته سلامت با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه ملانوری فرماندار اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خادم الحسینی رئیس شورای شهر و حسینی رئیس اداره آموزش و پرورش رفسنجان در دبیر ستان دخترانه شهید کاظمی برگزار شد.

سید کاظم حسینی رئیس آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به سهم دانش آموزان در بحث سلامت جامعه بیان داشت: شما دانش آموزان می توانید شرایط یک زندگی سالم را برای خود و خانواده فراهم اورید.

دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این آیین با اشاره به آغاز هفته سلامت از ۱ الی ۷ اردیبهشت ماه و شعار سال زندگی سالم با نشاط و امید به ذکر چند توصیه پزشکی پرداخت.

وی بیان داشت: ارتقا سطح سلامت جامعه از طریق افزایش آگاهی در زمینه های مختلف امکان پذیر است.

اسماعیلی شایع ترین علت مرگ و میر در کشور را بیماریهای قلبی و عروقی و حوادث مغزی عنوان کرد و گفت: کلید این بیماری تغذیه سالم استُ همه عاومل فشار خون بالا دیابت افزایش چربی های خون و مصرف سیگار که بر بیماری تاثیر دارند قابل کنترل هستند.

وی تصریح کرد: روش تغذیه ای ما باید اصلا شود امروز در کشور ما چربی ها اشباع شده در رژیم غذایی و یا مصرف قند از متوسط جهانی بیشتر شده و چاقی در حال افزایش است.

اسماعیلی بیان داشت: این موضوعات بایستی در مدارس جدی گرفته شوند و به برنامه های ورزشی و تربیت بدنی اهتمام جدی شود.

وی میزان استفاده از اینترنت و موبایل را در دانش اموزان بالا دانست و گفت: اینها می تواند زمینه ساز بیماری های روانی باشند لذا استفاده از این فضاها محدود تر و حداقل علمی تر شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت کار بزرگی به عنوان شناسایی عوامل خطرساز قلبی و عروقی در راستای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان انجام خواهد شد.

برچسب ها:
هفته سامت هفته سلامت در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان