احمدی نژاد در دیدار با گروهی از مدیران رسانه‌ای آمریکا

آمریکا باید هرچه زودتر خود را با شرایط ایران تطبیق دهد

  • شناسه خبر: 12177
آمریکا باید هرچه زودتر خود را با شرایط ایران تطبیق دهد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران برخی رسانه های آمریکا گفت:دولت آمریکا باید خود را با شرایط ایران تطبیق دهد و این مساله هر چه زودتر انجام شود، به نفع آنهاست. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران اسلامی صبح (دوشنبه) به وقت محلی […]

خانه » آخرین اخبار » آمریکا باید هرچه زودتر خود را با شرایط ایران تطبیق دهد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیران برخی رسانه های آمریکا گفت:دولت آمریکا باید خود را با شرایط ایران تطبیق دهد و این مساله هر چه زودتر انجام شود، به نفع آنهاست.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران اسلامی صبح (دوشنبه) به وقت محلی در جلسه با مدیران رسانه‌ای آمریکا با بیان اینکه انسان‌ها برای برپایی زندگی سعادتمند به یکدیگر نیازمند هستند، گفت: اگر روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی میان انسان‌ها براساس عدالت و احترام به حقوق یکدیگر تنظیم شود همه می‌توانند طعم سعادت حقیقی را بچشند.

وی ادامه داد: اگر افرادی فراتر از حق خود به حقوق دیگران نیز چشم داشته باشند، زمینه تبعیض و ظلم میان آنها ایجاد شده و در نتیجه این مسأله سبب ایجاد درگیری خواهد شد.

احمدی‌نژاد رسیدن به زندگی سعادتمند را در سایه عدالت و محبت انسان‌ها به یکدیگر دانست و اظهار داشت: همه انسان‌ها باید دست به دست هم داده و تلاش کنند تا فارغ از مرزهای جغرافیا، زبان، رنگ و نژاد بتوانند زندگی سعادتمند واقعی را به دست آورند چرا که به واسطه آن زیربنای حل مشکلات جهانی فراهم می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه از وضع موجود در جهان ناراضی هستند، تصریح کرد: حتی آنهایی که در بالاترین سطح رفاه قرار دارند نیز از این موضوع ناراحت بوده و آرامش روحی ندارند؛ از این ‌رو باید تغییرات اساسی در اندیشه‌ها و رفتارها رخ دهد.

وی در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران، سردبیران و مدیران رسانه های آمریکایی پاسخ گفت.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار المانیتور درباره تشکیل گروه تماس از سوی ایران با مصر و عربستان برای حل بحران سوریه، خاطر نشان کرد: موضوع سوریه مساله پیچیده‌ای است؛‌ چرا که جامعه سوریه جامعه‌ای طایفه‌ای بوده و حوادثی که در ماههای اخیر در این کشور رخ داد، مسایل سوریه را پیچیده‌تر کرده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در سوریه دخالت‌ها و مسائل خارجی شرایط را دشوارتر کرده است، ادامه داد: معتقدیم حقوق اساسی برای همه ملت‌ها باید به طور یکسان در نظر گرفته شده و رای ملت‌ها در کشورشان حاکم باشد و این تنها با انتخاب و اراده آزاد امکان‌پذیر است.

وی به مسئولیت خود در جنبش عدم تعهد با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش اشاره کرد و گفت: مسئولیت بنده آن است که با مسئولان کشورها رایزنی کرده و ضمن تشکیل گروه تماس تلاش کنم تا دو طرف درگیر در سوریه را به مذاکره و گفتگوی ملی دعوت کنیم تا با تفاهم مشکلات خود را حل نمایند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در رابطه با تشکیل گروه تماس با کشورهای مختلفی مذاکره شده است، اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با تشکیل این گروه بتوان مشکلات سوریه را با سرعت بیشتری برطرف کرد.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال دخالت در مسائل سوریه نیست، اظهار داشت: ملت سوریه باید آن طور که می‌خواهند درباره مسایل کشورشان تصمیم بگیرند.

وی در خصوص موضع ترکیه در قبال مسایل سوریه نیز ادامه داد: تصور می‌کنم ترکیه با ایده تشکیل گفتگوی ملی به منظور حل خشونت‌ها در سوریه موافق باشد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره مواضع ترکیه و تأثیر آن بر روابط با جمهوری اسلامی تصریح کرد: ایران و ترکیه روابط خوبی با یکدیگر دارند و فکر نمی‌کنم با برخی مسائل مقطعی و کوچک، خللی در روابط میان دو کشور ایجاد شود.

رئیس دولت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سی.ان.ان مبنی بر ادعای رژیم صهیونیستی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، اظهار داشت: اصولاً تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره ایران را جدی نمی‌گیریم، ایران کشور بزرگی است و همیشه آمادگی دفاع از خود را دارد.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی خود را در بن بست می‌بیند و تلاش می‌کند تا خود را از این بن بست نجات دهد و برای تحقق این هدف دست به هر اقدام و توطئه‌ای خواهد زد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه صاحبنظران و عُقلای عالم می‌دانند که منطقه خاورمیانه ظرفیت درگیری جدید را ندارد، خاطر نشان کرد: هر چند که جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی قرار دارد و این ادعا را جدی نمی‌گیرد اما با این وجود اگر اتفاقی رخ دهد تمام معادلات منطقه زیر و رو خواهد شد.

رییس قوه مجریه ایران در پاسخ به خبرنگار نیویورک تایمز درباره برنامه های ایران در جهت کمک به برقراری امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی در افغانستان، با اشاره به اینکه خاورمیانه منطقه‌ای حساس بوده و همواره مشترکات کشورهای منطقه بیش از اختلافات آنهاست، تصریح کرد: ملت افغانستان در حال حاضر در رنج و سختی بسر می‌برند و نباید از هر کاری در جهت کمک به آنان دریغ کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مسایل و مشکلات افغانستان با نگاه بر ابتکارات منطقه‌ای حل شدنی است.

احمدی‌نژاد به تشکیل گروه سه جانبه میان ایران، افغانستان و پاکستان اشاره و خاطر نشان کرد: به زودی دایره این گفتگوی سه جانبه را به همسایگان افغانستان نیز گسترش می‌دهیم تا آنها نیز بتوانند به حل مشکل این کشور کمک کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه همگان می‌توانند به تثبیت حاکمیت ملی به نفع مردم افغانستان کمک کنند،افزود: همه باید به تثبیت اوضاع در افغانستان کمک کرده و در این راستا هیچ محدودیتی برای همکاری و نقش آفرینی کشورهای منطقه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سی.ان.ان درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و اظهارات یکی از نامزدهای انتخاباتی این کشور درباره ایران، خاطر نشان کرد: انتخابات آمریکا یک مساله داخلی در این کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در آن نخواهد داشت؛ ضمن اینکه هیچ علاقه ای نیز درباره اظهار نظر در این خصوص نداریم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی نیستند، تصریح کرد: مردم آمریکا می‌خواهند تا با سایر ملل ارتباط دوستانه و مسالمت‌آمیز داشته باشند، اما اگر دولت‌های متوالی آمریکا به خواست ملت‌ خود تن ندهند سرانجام تسلیم آنان خواهند شد.

رییس جمهور در پاسخ به سوال نماینده وال‌استریت ژورنال در رابطه با اقدام وزارت امور خارجه آمریکا در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی، خاطر نشان کرد: تکلیف این گروهک تروریستی روشن و مشخص است؛ آنها ۱۶ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند و هر چند که بعد از ترورهای اولیه، آنها از سوی دولت آمریکا مورد حمایت قرار گرفتند اما در واقع این اقدام دولتمردان آمریکا پاسخ را مشخص می‌کند.

وی افزود: اگر می‌خواستیم رفتار دوگانه آمریکا را به دنیا نشان دهیم به این خوبی که دولتمردان آمریکایی انجام دادند نمی‌توانستیم و باید میلیون‌ها دلار هزینه می‌کردیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ ارزشی برای گروهک تروریستی منافقین قائل نیست، اظهار داشت: منافقین در ایران هیچ جایگاهی ندارند چرا که یک گروهک تروریستی هستند، اما به هر حال دولت آمریکا باید در خصوص علت خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی پاسخ دهد.

رییس دولت در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس درباره وضعیت زندگی مردم ایران بعد از اعمال تحریم‌ها گفت: از برنامه‌های بلندمدت دولت ایران آن است که بودجه را به تدریج از نفت قطع کند؛ که خوشبختانه اکنون فرصتی ایجاد شده که با سرعت بیشتری این برنامه را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط زندگی در ایران آنگونه که برخی رسانه‌های خارجی می‌گویند نیست، اظهار داشت: با وجودی که در شرایط تحریم به سر می بریم، اما اکنون قدرت خرید مردم در کشور حفظ شده و مصرف سرانه آنها رو به افزایش است.

احمدی‌نژاد در ادامه با یادآوری اینکه روابط اقتصادی ایران و آمریکا بیش از ۳۰ سال است که قطع شده، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا، اروپا را وادار کرد تا روابط اقتصادی خود را با ایران کاهش داده و به اصطلاح ما را تحریم کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز اتحادیه اروپا در معرض فروپاشی قرار گرفته است، گفت: اگر روزی کشورهای اروپایی تحریم شوند در آن صورت به چه وضعیتی دچار خواهند شد؟

خبرنگار تلویزیون پی.‌بی.‌اس آمریکا سؤالی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران پرسید و آن را موضوع مورد مناقشه ایران و آمریکا دانست، احمدی‌نژاد پاسخ داد: در واقع مساله هسته‌ای ایران موضوع مناقشه امروز میان ایران و آمریکا نیست چرا که ایران و آمریکا ۳۳ سال است روابطی با یکدیگر ندارند؛ مسائل زمانی آغاز شد که ملت ایران حکومت دیکتاتوری وابسته به آمریکا را کنار گذاشت و حکومتی آزاد را بنا نهاد.

احمدی‌نژاد افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران شاهد بهانه جویی های دولت آمریکا بوده است در حالی که انتظار داشت دولت آمریکا از انقلاب آنها حمایت کند زیرا اینگونه می‌اندیشید که دولت‌هایی که شعار آزادی و دموکراسی می‌دهند در عمل نیز به این مساله صادق هستند، اما مشاهده کرد که دولت آمریکا این شعار را عملیاتی نکرد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت‌های آمریکا همواره بهانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، گفت: معتقدیم که باید سیاست‌های کلان دولت آمریکا تغییر کند تا زمینه برای گفت‌وگو در جهت حل مسائل اساسی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساله هسته‌ای ایران از موضوع حقوقی و فنی خارج شده و به یک موضوع سیاسی و لجبازی تبدیل شده است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران هرگز به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست، گفت: کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند و نگران امنیت بین‌المللی هستند امروز انبارهایشان پر از سلاح‌‌های اتمی بوده و این در حالی است که اگر آنها نگران امنیت بین‌المللی هستند باید بمب‌های خود را از بین ببرند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: دولت آمریکا تاکنون فرصت‌های گرانقیمتی را در مواجهه با ملت ایران از دست داده و با پافشاری و لج و لجبازی نمی‌تواند فرصت جدیدی را برای خود فراهم کند.

رییس قوه مجریه در پاسخ به سوال خبرنگار مجله نیویورک تایمز در خصوص فتوای امام راحل درباره ارتداد سلمان رشدی و مساله آزادی عقاید، اظهار داشت: آزادی از حقوق اساسی انسان‌ها بوده و همه قبول دارند که آزادی نباید منجر به تجاوز به حقوق دیگران شود.

وی توهین به شخصیت‌های الهی و آسمانی و پیامبران الهی را جرم تلقی کرد و با بیان اینکه مجازات مجرمان با یکدیگر متفاوت است، گفت: در حوادث اخیر و اهانت به پیامبر اکرم(ص)، برخی صهیونیست‌ها که خود را در پایان راه می‌بینند به دنبال ماجراجویی و راه نجاتی برای خود هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه برخوردهای غربی ها و آمریکایی ها در توهین به مقدسات به نام آزادی و حساسیت در برابر تحقیقات تاریخی دارای تناقض است، گفت: در جایی که نمی‌شود از حوادث تاریخی سوال کرد و پرسش در این زمینه با مجازات همراه است، توهین به مقدسات میلیاردها انسان توجیه می‌شود و این در حالی است که همه باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر اینکه فروپاشی اتحادیه اروپا چه تأثیراتی می‌تواند در جغرافیای سیاسی دنیا از جمله آمریکا داشته باشد، گفت: در کوتاه مدت شاید با این واقعه، شرایط برای آمریکا بهتر شود اما در میان مدت و بلند مدت شرایط برای آمریکا سخت‌تر خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه روزی اتحادیه جهانی تشکیل شود و همه ملت‌ها و کشورها با هم متحد باشند، گفت: رهبران اروپا نتوانستند از ظرفیت این اتحادیه به خوبی استفاده کنند؛ به طوری که سیاست بین‌الملل خود را در سایه سیاست آمریکا قرار دادند و نتوانستند نقش مستقلی ایفا کنند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال درباره اینکه آیا ایران اعتقاد دارد که دولت سوریه باید همچنان بر مسند حکومت بماند، گفت: حق ملت سوریه آن است که هر چه می‌خواهند در این کشور رخ دهد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جامعه سوریه جامعه‌ای طایفه‌ای است، گفت: اگر گروهی با جنگ طایفه‌ای در این کشور به قدرت برسند مردم این کشور تا ده‌ها سال روی آرامش را نخواهند دید؛ از این‌رو در این کشور باید گرایشات طایفه‌ای را با گرایشات ملی متحد کنیم؛ هر چند این سخت‌ترین گزینه است اما به نفع همگان است.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه سوریه باید به این نتیجه برسند که برای مردم سوریه تعیین تکلیف نکنند بلکه کمک کنند تا مردم این کشور بتوانند خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار سی.ان.‌ان درباره اینکه آیا ایران می‌پذیرد تا غنی‌سازی اورانیوم تحت بازرسی فشرده بازرسان آژانس انجام شود، گفت: در حال حاضر نیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و این مساله می‌تواند ادامه یابد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه موضوع هسته‌ای ایران موضوعی روشن است، تصریح کرد: غربی‌ها ادعا می‌کنند که اطلاعاتی به دست آورده‌اند که براساس آن ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد که این از اساس اشتباه است.

رییس دولت با بیان اینکه رهبران آمریکا در یک اشتباه تاریخی نتوانستند حرف ملت ایران را بفهمند، خاطر نشان کرد: حاکمان آمریکا معمولاً اطلاعات خود را از کسانی دریافت می‌کنند که درک درستی از توانایی‌ها و استعدادهای ملت ایران ندارند.

وی با بیان اینکه دوره‌ای که صد هزار آمریکایی در ایران بودند تمام شده و دیگر باز نخواهد گشت، ادامه داد: دولت آمریکا باید خود را با شرایط ایران تطبیق دهد و این مساله هر چه زودتر انجام شود، به نفع آنهاست.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار فورین پالسی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران گفت: آنچه در انتخابات برای ملت ایران اهمیت دارد، اعمال رای مردم است و این در حالی است که کسانی که ادعا کردند در انتخابات ایران تقلب صورت گرفته، نتوانستند سندی ارائه دهند که حتی یک رای تحمیل شده باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه صدها هزار نفر از مردم ایران تابع هیچ حزبی نیستند، گفت: بنده عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز همان کار را ادامه می‌دهم؛ هر چند که این به معنای جدایی من از سیاست نیست.

وی در پاسخ به خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که مطرح کرد؛ اسراییل به دنبال آن است که خط قرمزی به نام ایران را برای آمریکا ترسیم کند و به دنبال تضمین از آمریکا درباره حمله به ایران است، اظهار داشت: خط قرمزی که به تازگی در این زمینه باب شده تبدیل به یک مزاح برای کودکان و دانش آموزان ایران شده است.

رییس‌جمهور در ادامه با طرح این پرسش که چه کسانی برای دولت آمریکا تعیین تکلیف می‌کنند؟ گفت: آیا صهیونیست‌ها باید برای دولت آمریکا بایدها و نبایدها را مشخص کنند و یا دولت آمریکا باید در جهت خواسته‌های صهیونیست‌ها تصمیم گیری کند؟

احمدی‌نژاد افزود: اگر چنین مساله‌ای باشد یا اینکه تنها حرف آن زده شود توهینی بزرگ به ملت آمریکا است.

وی تصریح کرد: اگر بناست تعدادی صهیونیست به دولت آمریکا تکلیف کنند که چه کاری باید انجام دهند، پس حاکمیت ملی و آزادی دیگر معنایی برای آنان نخواهد داشت.

رییس قوه مجریه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار المانیتور درباره غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم و انبار سوخت غنی‌شده در ایران، گفت: سوخت ۳.۵ درصد فقط برای نیروگاه لازم است ضمن آنکه از اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد نیز برای تولید داروها استفاده می‌شود و کاربرد دیگری ندارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و آمریکایی اطلاعات صحیح و درستی به ملت‌ها نمی‌دهند، گفت: آنها با تغییرات، اخبار گزینشی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تنها راه باقی مانده برای نجات بشریت تفاهم و احترام متقابل به حقوق یکدیگر است، گفت: یکجانبه‌گرایی نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دنیا را بهتر از وضع کنونی می‌توان اداره کرد، تصریح کرد: شرط تحقق این مساله کنار گذاشتن خودخواهی‌ها و خودبرتر بینی نسبت به دیگران است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید در جهت درک همدیگر تلاش کنیم، اظهار داشت: اگر نتوانیم خود را تغییر دهیم تغییرات بر ما تحمیل خواهند شد؛ همه باید دست به دست هم داده و اختلافات و کینه‌ها را کنار گذاشته و با دوستی و برادری دنیا را اداره کنیم.

برچسب ها:
احمدی نژاد، مدیران،رسانه های گروهی، آمریکا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان