مشاور شهردار رفسنجان:

پارکینگ طبقاتی رفسنجان با گنجایش ۵۰۰ خودرو به بهره‌برداری رسید

  • شناسه خبر: 121413
پارکینگ طبقاتی رفسنجان با گنجایش ۵۰۰ خودرو به بهره‌برداری رسید

مشاور شهردار و ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی شهرداری رفسنجان گفت: پارکینگ طبقاتی شهید چمران رفسنجان در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با گنجایش بیش از ۵۰۰ خودرو به بهره‌برداری رسید.

خانه » اجتماعی » پارکینگ طبقاتی رفسنجان با گنجایش ۵۰۰ خودرو به بهره‌برداری رسید

به گزارش خانه خشتی، یاسر شریفی احداث پارکینگ طبقاتی شهید چمران را موجب تأمین رفاه و آسایش شهروندان و تغییر مبلمان شهری دانست و اظهار داشت: احداث پارکینگ در بافت موجود شهر رفسنجان علاوه بر کاهش آثار نازیبای شهری‌ از پارک خودروها در اطراف معابر جلوگیری می‌کند.

وی بیان داشت: دسترسی پارکینگ طبقاتی شهرداری رفسنجان به مجموعه بازار، خیابان‌های حافظ و شهید چمران از مزیت‌های آن است.

مشاور شهردار رفسنجان تصریح کرد: با توجه به تمرکز و تعدد ساختمان‌های اداری در این محدوده، نیاز به پارکینگی با گنجایش بالا و با جدیدترین امکانات امنیتی و رفاهی احساس می‌شد که با تدبیر شهرداری رفسنجان این امر محقق شد.

وی احداث پارکینگ برای ساختمان‌های تجاری و تفریحی را از اولویت‌های توسعه شهری برشمرد و یادآور شد: در شهرهای با تراکم بالای جمعیت به ویژه در مناطق پرازدحام پیش‌بینی و ساماندهی محل پارک خودروها یکی از مهمترین اولویت‌های طراحی است.

شریفی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در شهرستان رفسنجان این مورد کمرنگ بوده، شهرداری برای رفع این مشکل پیش‌قدم شد و با احداث پارکینگ طبقاتی علاوه بر کاهش بار ترافیکی، گام مهمی در جهت آسایش و رفاه شهروندان برداشته است.

ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی شهرداری رفسنجان اجرای این پروژه را سبب افزایش انگیزه افراد برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌های فرسوده در این منطقه دانست و عنوان کرد: مطابق نظر شهردار رفسنجان مرتفع‌ساختن فضای محدود پارک وسایل نقلیه در این منطقه در اولویت اول این طرح بوده و بازگشت سرمایه و ایجاد درآمد در اولویت دوم قرار دارد.

‌شریفی افزود: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند به ‌صورت مؤثر راهگشای برخی مشکلات شهری این منطقه باشد، نیاز به تصمیمات برای اجرای بیشتر فضای پارکینگ توسط بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها برای شهر وجود دارد و به نوعی پارکینگ طبقاتی می‌تواند آغازگر تصمیمات برای احداث پارکینگ در سایر مناطق پرازدحام باشد.

مشاور شهردار رفسنجان با اشاره به بهره‌برداری این پروژه در ۲۹ اسفند ماه سال گذشته‌ اظهار داشت: طراحی و اجرای پارکینگ طبقاتی شهید چمران از آذر ماه سال ۹۲ و پس از انجام مطالعات مربوطه با بیش از ۵۵ هزار متر مکعب خاکبرداری در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع آغاز شد.

وی ادامه داد: انجام محاسبات سازه‌ای پارکینگ طبقاتی شهید چمران در اردیبهشت ماه سال ۹۳ توسط شرکت ذی‌صلاح با زیربنای بیش از ۱۲ هزار مترمربع در پنج طبقه طراحی و آماده شد و در اسفند ماه سال ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به پایان رسید.

شریفی گنجایش پارکینگ طبقاتی را بیش از ۵۰۰ خودرو عنوان کرد و با اشاره به تجهیزات مورد استفاده در قسمت پارک خودروها‌ ابراز داشت: در این مجموعه سیستم اطفاء حریق پیشرفته به صورت اتوماتیک، دوربین مداربسته، روشنایی، سیستم نوبت‌دهی و سیستم ورود و خروج هوشمند تعبیه و رفت و آمد خودروها از این طریق کنترل می‌شود.

وی به وجود دو آسانسور با ظرفیت ۱۲ نفر در بخش پارکینگ اشاره داشت و عنوان کرد: برای سهولت در تردد مراجعان جایگاه ویژه برای پارک خودروی معلولان نیز در نظر گرفته شده است.

مشاور شهردار رفسنجان امکان نگهداری خودرو به مدت طولانی در پارکینگ را از دیگر مزایای این پروژه خواند و گفت: حرکت خودروها در پارکینگ طبقاتی در پنج طبقه به‌ صورت یکپارچه و بهینه انجام می‌شود.

ناظر عالی پروژه پارکینگ طبقاتی با اشاره به اجرای ساختمان اداری – تجاری با زیربنای ۸ ‌هزار مترمربع و در مجاور پارکینگ‌ طبقاتی رفسنجان اظهار داشت: این ساختمان شامل فضای اداری و تجاری، رستوران، کارواش، باشگاه ورزشی و … است که با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی اضافه کرد: اسکلت فاز اول ساختمان اداری – تجاری تکمیل و فاز دوم آن تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن به ۵۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دانشیار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اجرایی شدن این پروژه را ماحصل پشت‌کار و حسن نیت و جدیت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان دانست.

گزارش تصویری روند احداث پارکینگ طبقاتی:

برچسب ها:
پارکینگ طبقاتی شهرداری رفسنجان یاسر شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان